Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door *Marga*
#3215115
Ik kan een heel lang verhaal er van maken maar in het kort , een overbuurman zijn zoon en vriendin gaan uit elkaar en nu hebben ze een kind samen van 7 jaar en een hond, nu moet de hond weg zij wil er niet voor gaan zorgen, door omstandigheden kan mijn buurman er ook niet voor zorgen en zijn zoon helaas ook niet.

Weet iemand een oplossing om per direct de hond ergens te kunnen plaatsen, anders gaat hij naar het asiel.. en dat wil mijn buurman eigenlijk niet..

Opvang bij alert heb ik al gevraagd maar nog geen antwoord gekregen.

Gaat om een kruising van 1 jaar labrador met Sint bernard. foto kan ik door sturen. vreselijk lief beest .. kan goed met kinderen..cursus gevolgd..

Heeft iemand een gouden tip die ik kan doorgeven??
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door *Marga* op zo 01 mei 2016, 13:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Door Borke
#3215139
Plaats in het eerste bericht een paar leuke foto's er bij Marga. Dit is een openbaar forum, je weet maar nooit...
Gebruikersavatar
Door Hope
#3215151
Misschien mag ik dit niet zeggen want ik ken de situatie niet, maar toch vind ik dit soort berichtjes wel gek.

Je bent getrouwd, hebt kids en een hond en dan besluit je te scheiden. Niemand wil of kan voor de hond zorgen en hij moet snel weg of anders gaat hij naar een asiel. Dat is toch gek? Een hond is toch geen bankstel dat je naar de kringloopwinkel brengt? Jammer dat er bij scheidingen altijd zoveel slachtoffers vallen :'(
Gebruikersavatar
Door cath
#3215161
Hope schreef:Misschien mag ik dit niet zeggen want ik ken de situatie niet, maar toch vind ik dit soort berichtjes wel gek.

Je bent getrouwd, hebt kids en een hond en dan besluit je te scheiden. Niemand wil of kan voor de hond zorgen en hij moet snel weg of anders gaat hij naar een asiel. Dat is toch gek? Een hond is toch geen bankstel dat je naar de kringloopwinkel brengt? Jammer dat er bij scheidingen altijd zoveel slachtoffers vallen :'(
+1
Door Kinnie
#3215164
Hope schreef:Misschien mag ik dit niet zeggen want ik ken de situatie niet, maar toch vind ik dit soort berichtjes wel gek.

Je bent getrouwd, hebt kids en een hond en dan besluit je te scheiden. Niemand wil of kan voor de hond zorgen en hij moet snel weg of anders gaat hij naar een asiel. Dat is toch gek? Een hond is toch geen bankstel dat je naar de kringloopwinkel brengt? Jammer dat er bij scheidingen altijd zoveel slachtoffers vallen :'(
+1

Maar denk dat wij meer hondengek zijn dan de gemiddelde mens... Ofzo.. Geen idee... Niet om het goed te praten want geen haar op mijn hoofd die dat om deze reden zou doen herplaatsen, maargoed...
Door Lil
#3215165
Kinnie schreef:+1

Maar denk dat wij meer hondengek zijn dan de gemiddelde mens... Ofzo.. Geen idee... Niet om het goed te praten want geen haar op mijn hoofd die dat om deze reden zou doen herplaatsen, maargoed...
Denk dat dat precies het verschil is. Van honden houden of het houden van honden. Voor heel veel mensen is het alleen maar leuk indien het hele plaatje past en anders niet. Zonder het te weten klinkt het ook als een van de partijen wilt eigenlijk geen hond, maar heeft het omwille van de ander geaccepteerd. Maar soms is het ook door de buitenwereld opgelegd dat je niet voor een hond kan zorgen als... Je fulltime werkt bijv. Laat ik nu heel zeker weten dat dat prima samen gaat. Maar dan moet je wel heel veel in het teken van die hond gaan zetten.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3215170
Pfff, heb t al eerder geschreven: je hebt hondenmensen en mensen met een hond...

Misschien kan Verhuisdieren wat betekenen. Verder op Facebook zetten, er zijn verschillende herplaatsgroepen.
Door Borke
#3215240
Laten we er niet over gaan discussieren, ik denk dat ieder BP-lid er net zo over denkt.

Die arme hond zit straks in een kennel in het asiel, tenzij zich voor die tijd een nieuwe warme mand aandient :'(
Door Lil
#3215244
Borke schreef:Laten we er niet over gaan discussieren, ik denk dat ieder BP-lid er net zo over denkt.

Die arme hond zit straks in een kennel in het asiel, tenzij zich voor die tijd een nieuwe warme mand aandient :'(
Dat is heel zielig, maar geen aandacht krijgen is ook heel zielig. Zie hier heel veel honden 13 uur per dag alleen en 3 x daags 5 minuten uitgelaten en de baasjes vinden dat de dieren een fantastisch leven hebben. Of asiel dan zo slecht is weet ik niet. Misschien heeft deze hond het niet slecht, maar geen aandacht voor hebben is zielig net als asiel (en als hij lief is is hij zo weg) is alleen is dan hoop op betere toekomst.

Ik vind asielhonden zielig, maar wat ik vaak zie gebeuren nog wel zieliger.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door