Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Xavi
#3214510
Hallo,ik ben nieuw hier ik ben Joyce en heb 2 honden een Cocker Spaniel (Dido)van 10 en een witte herder(xavi) van 6 maanden Xavi heeft verschillende allergieën waaronder gevogelte,granen, huisstofmijt en sinds vorige week ook rund hij had spuitende diaree van 100%rundvlees(lotgering)Daarna over op 100%lam en dat ging gelijk goed,maar vanmorgen had hij ineens heel harde poep wat als poeder uit elkaar valt.Ik ga nu totaal paard proberen.Heeft hij iets tekort gehad?Of zat er teveel bot in?Ben benieuwd
Gebruikersavatar
Door chery
#3214518
Heb je maar 1 soort kvv geprobeerd? Te harde ontlasting zoals jij beschrijft betekend teveel bot.
Maar 6 maanden en al allergieën? Hoe is dat vast gesteld? Een keer aan de spuitpoep van rund wil nog niet zeggen dat hij allergisch is voor rund. Kan ook aan het merk kvv liggen....
Door Lizzy
#3214524
Xavi schreef:Hallo,ik ben nieuw hier ik ben Joyce en heb 2 honden een Cocker Spaniel (Dido)van 10 en een witte herder(xavi) van 6 maanden Xavi heeft verschillende allergieën waaronder gevogelte,granen, huisstofmijt en sinds vorige week ook rund hij had spuitende diaree van 100%rundvlees(lotgering)Daarna over op 100%lam en dat ging gelijk goed,maar vanmorgen had hij ineens heel harde poep wat als poeder uit elkaar valt.Ik ga nu totaal paard proberen.Heeft hij iets tekort gehad?Of zat er teveel bot in?Ben benieuwd
Ik ben altijd zeer geinteresseerd in hoe je erachter bent gekomen dat je hond al deze allergieën heeft! Op zich is het vrij ongewoon dat een hond van deze leeftijd al deze allergieen heeft. Dit is op zich een heel interessant filmpje (het is helaas wel in het Engels): http://www.dogsnaturallymagazine.com/dr ... in-issues/

Het aandeel bot is misschien wat te hoog. En als ie diarree heeft op KVV rund, wil het niet zeggen dat hij allergisch is voor rund. Het probleem is: je weet niet wat in het prakje heeft gezeten en je weet ook niet welke kwaliteit vlees er in het prakje heeft gezeten. Misschien was het voor jouw hondje net wat te vet.

Als ik jou was ging ik lekker zelf samenstellen. En als je dat geen idee vindt: dan zou ik stuk of 3 goede merken KVV af gaan wisselen met diverse smaken/diersoorten.
Door fransbulletje
#3214535
Lotgering heeft een wisselende kwaliteit en staat bekend als een vette kvv.
Kies voor een jonge hond in ieder geval een kvv van goede kwaliteit en dat is niet Lotgering.
Je kunt hier een lijst vinden met alle kvv merken.
Door smulpaap
#3214805
Ik ben het met de anderen eens . je kan hier op het forum ook via de zoekfunctie lezen over de diverse merken kvv
En als je bv leest .. wisselende samenstelling dan zou ik dus niet kiezen voor dergelijke merken
Zeker niet voor een jonge opgroeiende hond .
Door Xavi
#3215004
Bedankt voor de reacties,ik ben via praktijk Maasduyn erachter gekomen dat hij allergisch is Door een bioresonantieapparaat daar was dit allemaal uitgekomen op de rund na daar zou hij niet gevoelig voor zijn,maar wel diaree van.Misschien k ook met het Door de kvv dat kan,maar vind andere merken te duur om volledig vers te geven.Ben ook zeker geïnteresseerd in zelf samen stellen,maar weet gewoon niet waar te beginnen met deze allergieën heb je boek wel al gelezen.Al jullie daar tips voor hebben graag!Je moet bv met kippenpoten Enzo beginnen maar hij mag geen gevogelte hebben of toch maar gewoon proberen???
Door Mijati
#3215021
konijn is ook een mooi beginnersbot. Verder is er echt genoeg te krijgen wat hij gewoon mag. De spuitpoep van 100% rund zou ik even niet als allergie aanmerken, maar als pech. Mijn honden laten lotgering gewoon staan.
Er zijn overigens genoeg andere betaalbare merken kvv, van betere kwaliteit oa kivo, dogmeat, een kwestie van even zoeken.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3215073
Ik vind een test op basis van bioresonatie en dan met als uitkomst "gevogelte" erg vaag. Het komt bijna niet voor dat een hond al zo jong allergieën heeft en dan is het meestal maar voor een beperkt aantal soorten. "Gevogelte" is een samenvatting van zoveel soorten, dat geloof ik niet.

Ik zou dus gaan uitproberen waar hij wel en niet tegen kan. Wil je veilig starten, begin dan met konijn. Zelf samenstellen is de enige manier om het écht zeker te weten en konijn is prima aan te komen. Konijn is amper harder als kip en hij krijgt al kvv, dus daar kun je prima met de normale % mee beginnen. Zie je dat zijn ontlastig te hard is, geef je iets minder bot en iets meer spiervlees.

Gaat dit goed, kun je een nieuwe soort invoeren. Omdat hij nog jong is en ik verder niets heel spannend over klachten lees, zou je dit na een week of 4 misschien al kunnen doen. Die tweede soort kijk je ook weer een week of 3 a 4 aan om te zien of het goed gaat. En zo bouw je uit, tot je op zo'n 5 soorten en een vette vissoort zit. Je zou na konijn hert/ree kunnen geven, als je aan héél zachte ribben kunt komen. En dan als derde soort zou ik gerust kwartel, eend of parelhoen durven proberen.
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#3215077
Tja, via een ''haartest'', door diezelfde praktijk, kreeg ik ook te horen dat onze Liz allergisch was voor kip en gevogelte, granen en huisstofmijt.
Liz kon idd reageren op kip, maar dat was alleen wanneer zij last had van haar blaasproblemen. Bij ander gevogelte nooit iets gemerkt van allergische reacties

Ik zou (ander) gevogelte gewoon eens uitproberen
Door Xavi
#3215122
Ik heb geen haartest gedaan,maar ben daar geweest en kreeg hij zo'n vest om die signalen verzond waar hij dan gevoelig voor is.Maar moet wel zeggen ik kwam aan dat adres via FB pagina allergie voor honden en bijna iedereen krijgt daar bijna dezelfde uitslagen.Ik wil het barfen wel gaan proberen,maar zit nu nog met 1.5 vriezer vol Lotgering :-[ met bijna overal rund doorheen omdat hij daar tegen zou kunnen.Tis niet alleen diaree maar hij krabt ook veel en heeft veel traanogen.
Door Xavi
#3215136
Al vanaf het begin krabt hij en bijten in de poten.Hij kreeg brokken van het merk Fokker mee van de fokker.Na een maand overgestapt op Cavom compleet toen kreeg hij oorontsteking.toen overgestapt op Smuldier en later op Lotgering en via die site naar Maasduyn gegaan,na de brokken is het krabben minder geweest maar niet helemaal weg helaas.kan ook de huisstofmijt zijn.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3215147
Xavi schreef:Al vanaf het begin krabt hij en bijten in de poten.Hij kreeg brokken van het merk Fokker mee van de fokker.Na een maand overgestapt op Cavom compleet toen kreeg hij oorontsteking.toen overgestapt op Smuldier en later op Lotgering en via die site naar Maasduyn gegaan,na de brokken is het krabben minder geweest maar niet helemaal weg helaas.kan ook de huisstofmijt zijn.
Allergieën zijn lastig en daarom is het ook moeilijk om er harde uitspraken over te doen. Maar als ik lees wat hij te eten heeft gekregen én je beschrijft zijn klachten, dan zou ik het toch echt heel erg de moeite waard vinden om deze hond op een hoge kwaliteit barf te zetten. Je hond heeft jeuk, heeft een slecht merk brokken en een beter merk brokken gehad waar nog altijd allerlei granen inzitten. Vervolgens ben je overgegaan op de 2 merken versvoer die helemaal onderin het laagste segment bungelen. En daar is bij gezonde, uitgegroeide honden al wat van te vinden, maar bij een hond met dergelijke jeukklachten simpelweg niet handig.

Ik zou dus nu direct werk gaan maken van ander voer. Misschien hebben anderen betere ideeën, maar ik zou nu dus eerst gaan voor 1 goed verkrijgbaar beginners diersoort als konijn. En dat een aantal weken geven. Zodat hij schoon kan worden van alle troep die hij gekregen heeft.
Er zijn supplementen die hierbij kunnen helpen, maar ik zou zelf gewoon even niets geven. En dan weloverwogen dingen uitkiezen om hem te gaan geven als hij op de konijn stabiel is.

Wat heeft hij inmiddels aan entingen, ontworming en ontvlooiing gehad? Dat zou ook een zeer belangrijke factor kunnen zijn. Ik zou voorlopig in ieder geval ook geen gif meer gebruiken, dus niet ontwormen (wel ontlastingsonderzoek doen) en niet ontvlooien. Laat zijn lijf tot rust komen.
Door Xavi
#3215152
Hij heeft de normale entingen gehad is 2 maanden ontvlooid met Stronghold op aanraden van de dierenarts (om vlooienallergie uit te sluiten)maar ben ik na 2 maanden mee gestopt hij heeft geen vlooien dus.Ik geef nu schapenvet met knoflook.en ontwormt met exil ontwormingpasta op die 2 maanden na toen ik stronghold gaf.
Door Mijati
#3215160
Ik ga met mijn voorgangers mee, begin met konijn, ook dat is als enkelvoudig kvv makkelijk te krijgen, zo hoef je niet direct zelf samen te stellen (oa Kivo, dogmeat, Carnis, Tinlo barfmenu).
Daarnaast probeer zijn pootjes eens dagelijks schoon te spoelen, zonder shampoo, daarna goed drogen, liefst koud föhnen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door