Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door vanhaut
#3214622
Ik heb , zoals eerder al ergens gemeld, 2 oosterse katten. 1 Siamees en 1 Oosterse korthaar. De siamees doet alles prima, eet werkelijk alles, heeft mooie poep.. niets aan het handje.

De OKH daarentegen.. eten is een drama.. ze is enorm kieskeurig en weigert echt vlees (ben afgelopen week bezig geweest met haar voorzichtig over te zetten op vlees), ze eet echt NIETS, dus geen grote stappen gemaakt met haar eten.

daarbij is haar ontlasting ook niet goed.. Ze is echt aan de diarree en haar hele achterste zat onder vanochtend.. water dun en vreselijk stinken..

Ze is even geleden behandeld voor ontsteking in haar darmen (toen had ze ook diarree) en heeft daar AB en is ze preventief nog een keer ontwormt. Daarna was het over, schone bibs en goede poep.. Nu is het echt heel goor..
DA vond toen niet dat het Garida was en heeft haar AB gegeven waarna het idd ook over was.

Ik zit sterk te denken aan een mestonderzoek bij T woud.. Hoe is jullie ervaring daarmee ?

kIk kan ook online een snap test kopen en die doen, maar de site van t woud geeft mij wel vertrouwen.. Uiteraard kan ik naar de dierenarts maar die stopt er weer AB in vermoed ik zomaar.. hij gelooft niet dat het Gardia is en ik twijfel .. Hij begon vorige keer over een scope onderzoek, dat lijkt mij overdreven als je garida niet écht hebt uitgesloten

Voor de beeldvorming, ze is een herplaatser en is bijna 2. Haar vriendje is jaartje ouder en heeft nergens last van
Gebruikersavatar
Door Hope
#3214640
vanhaut schreef:Ja dat dacht ik zelf ook. Da was heel stellig over gardia. T woud is goed ?
Ja, ik vind van wel. Mij hebben ze voortreffelijk geholpen. Ik had een hond met longproblemen waarvan de da zei dat hartworm in deze regio niet voorkomt dus werd dat uitgesloten. Gebeld naar het Woud en toch laten onderzoeken (hij was vrij, maar nu weten we het in elk geval zeker)
Over een paard van mijn werk ook veelvuldig contact gehad na een zeer zware bloedwormbesmetting. Da kreeg het niet onder controle, het Wout heeft nu het onderzoek, frequentie daarvan en de wormmiddelen onder controle en paard is nu bijna vrij.
Gebruikersavatar
Door Rik01
#3214759
Yep. Het staat overigens ook op de site van het woud zelf:
http://wormbestrijding.nl/wormbestrijdi ... iardia-kat
Veel katten zijn geïnfecteerd maar zijn er niet ziek van. Als dieren ziek worden is diarree vaak het belangrijkste symptoom.
Ook van die pagina:
Wij onderzoeken alleen ontlasting van gezonde dieren of dieren met een geringe diarre. Dieren met diarree of andere symptomen verwijzen wij door naar de eigen dierenarts.
Waarom denkt de DA overigens zo stellig dat het geen giardia is? Mij lijkt het niet dat hij dat zo met het blote oog kan zien dus hij zal er wel een andere reden voor moeten hebben.
Gebruikersavatar
Door vanhaut
#3214767
Hij heeft haar onderzocht en vond haar klachten niet passen bij gardia. Hij vond die ontsteking (hij voelde in haar endeldarm een abces ) en gaf AB en als het terug zou komen wildeHij met scope kijken. Ik moest haar ook preventief ontwormen met milbemax
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3214768
vanhaut schreef:Hij heeft haar onderzocht en vond haar klachten niet passen bij gardia. Hij vond die ontsteking (hij voelde in haar endeldarm een abces ) en gaf AB en als het terug zou komen wildeHij met scope kijken. Ik moest haar ook preventief ontwormen met milbemax
Bij zo,n dierenarts was ik direct pleite!! Hij kan de ontlasting toch testen op wormen? En dan preventief ontwormen... :-X
Gebruikersavatar
Door vanhaut
#3214769
Hij heeft haar onderzocht en vond haar klachten niet passen bij gardia. Hij vond die ontsteking (hij voelde in haar endeldarm een abces ) en gaf AB en als het terug zou komen wildeHij met scope kijken. Ik moest haar ook preventief ontwormen met milbemax
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3214771
vanhaut schreef:Kan je voorstellen dat je soms zomaar buiten staat met een diagnose waarvan je later denkt huh ? Dit was er zo 1.
Nou daar kan ik me wel wat bij voorstellen, ik moet zeggen sinds ik lid ben van dit Forum laat ik me weinig meer op de mouw spelden.
Ik zie dat je al lid bent sinds 2005 en dus had je genoeg over dit onderwerp kunnen vinden toch? ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door