Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#3214585
Hoi,

Mijn oude (gecastreerde) reu van bijna 14 had begin dit jaar een erge blaasontsteking, hij heeft toen 9 weken antibiotica gekregen.
Nu, een paar maanden later begint hij terug symptomen te krijgen.. Ik ga vrijdag zowiezo langs de dierenarts voor terug een controle, maar ik vroeg me af of ik ook iets homeopathisch kan beginnen geven..
Hij heeft ook al een paar jaar nierproblemen, maar dat is heel goed onder controle met enkel een nierdieet, zijn nierwaarden zijn bijna normaal en dit dus zonder medicatie..

grtjs
#3214606
Bij mensen wordt de bacterie na 1 kuur op resistentie gecontroleerd. Daarbij kun je eens kijken naar de ph waarde van de urine.
Ik zou beginnen met de ph waarde controleren, als die goed is en er zijn klachten zou ik willen weten welke antibiotica werkt voor je aan de volgende kuur begint.
#3214704
Larshann schreef:Hoi,

Mijn oude (gecastreerde) reu van bijna 14 had begin dit jaar een erge blaasontsteking, hij heeft toen 9 weken antibiotica gekregen.
Nu, een paar maanden later begint hij terug symptomen te krijgen.. Ik ga vrijdag zowiezo langs de dierenarts voor terug een controle, maar ik vroeg me af of ik ook iets homeopathisch kan beginnen geven..
Hij heeft ook al een paar jaar nierproblemen, maar dat is heel goed onder controle met enkel een nierdieet, zijn nierwaarden zijn bijna normaal en dit dus zonder medicatie..

grtjs
Geef je hem vitamine C? Of iets anders verzurends? Weet je wat de pH waarde van de urine is? Geef je hem extra te drinken om door te spoelen?
#3214714
Fenixjuh schreef:Bij mensen wordt de bacterie na 1 kuur op resistentie gecontroleerd. Daarbij kun je eens kijken naar de ph waarde van de urine.
Ik zou beginnen met de ph waarde controleren, als die goed is en er zijn klachten zou ik willen weten welke antibiotica werkt voor je aan de volgende kuur begint.

Dat waren we van plan, maar ik zou graag iets homeopatisch en niet nierbelastends bijgeven
Lizzy schreef:
Geef je hem vitamine C? Of iets anders verzurends? Weet je wat de pH waarde van de urine is? Geef je hem extra te drinken om door te spoelen?
Hij krijgt niets verzurends bij, maar dat zou dus kunnen helpen ?
Ik heb hem een hele tijd extra vocht bijgegeven, maar daar eigenlijk mee gestopt.. geen idee waarom eigenlijk maar daar ga ik toch maar terug mee beginnen dan

de ph waarde weet ik niet maar dat zal vrijdag wel getest worden
#3214786
Larshann schreef:Dat waren we van plan, maar ik zou graag iets homeopatisch en niet nierbelastends bijgeven



Hij krijgt niets verzurends bij, maar dat zou dus kunnen helpen ?
Ik heb hem een hele tijd extra vocht bijgegeven, maar daar eigenlijk mee gestopt.. geen idee waarom eigenlijk maar daar ga ik toch maar terug mee beginnen dan

de ph waarde weet ik niet maar dat zal vrijdag wel getest worden
Ik zou de pH waarde van verse urine laten meten (en anders zelf sticks kopen). Als de pH waarde 7.0 of hoger is (7.5 of 8.0 zelfs) zou ik zeker gaan aanzuren! Want in een zuur milieu kunnen die bacterieen niet goed leven/vermenigvuldigen.

En ik zou ook weer gaan doorspoelen.
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door