Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door MarSpit
#3214448
Het ging zo lekker, een actieve pup die lekker at en goed sliep.
Maandagochtend at hij met smaak zijn bakkie vers leeg, nog even een drolletje draaien... Jakkes, natte flatsen. De overstap en stress van de reis denk ik nog.
Af en toe piept Tommy, rond elf uur wil hij nog niet eten. Weer een natte flats, hij scharreld wat rond in huis en gaat steeds ergens liggen. Verstopt zich voor Daisy want die is niet zo lief.
Rond zes uur kom ik thuis en zie Tommy in de bench, hij wilde slapen zij mijn dochter... Rond acht uur sliep hij nog, vreemd. Oortjes warm.. Thermometer erin.. 40 graden :-[ .. da gebeld, mocht gelijk komen.

Natuurlijk weer de discussie over Barf ..zucht... Misschien prikt er een bot in zijn darmen of verstopping.. (Overloopontlasting) .. Parvotest gedaan. Positief..

Puppekind ligt nu voor de tweede dag aan het infuus en begint weer te eten. Hij ziet eruit als een natte vaatdoek.

Mocht hij het overleven, dan mag hij niet gelijk aan de botten, omdat zijn darmen beschadigd zijn. Ze zullen wel speciaal voer adviseren en zijn tegen Barf (hebben te vaak honden met botverstopping moeten opereren). Daarna Wil ik dus kvv gaan geven, alleen geen idee welke het beste is. Zat aan farmfood te denken. Iemand suggesties!?
Gebruikersavatar
Door mizzsylver
#3214454
Wanneer was hij geënt? Soms geeft een parvo snaptest een vals positieve uitslag daardoor.
Heel veel beterschap voor Tommy.
Door MarSpit
#3214460
Hij is afgelopen week geent, met 7 weken. Tot die tijd dronk hij nog bij moeder, die geeft antistoffen door. Parfo komt geloof ik overal,voor waar honden schijten. Haar honden zijn geent. Bad luck of foute fokker.

Neem aan dat ze weten wat ze doen.
Ze zeiden wel dat het geen entparvo meting was. Rest vanhet ziektebeeld past ook bij parvo.
Hij heeft het in ieder geval opgelopen bij de fokker.
Laatst gewijzigd door MarSpit op di 26 apr 2016, 22:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door mizzsylver
#3214462
Dan kan die test ook vals positief zijn als hij afgelopen week geënt is.
Hoe is het met hem? Mag je hem wel opzoeken bij de dierenarts?
Door MarSpit
#3214470
Ik heb mijn berichtje aangepast. S middags bezoek uur. Ben er vanmiddag geweest, zag er nog slecht uit, hun vonden het goed gaan, gezien zijn leeftijd en gewicht. Geen diarree meer en hij eet af en toe.

Hij ligt aan een infuus met zouten (vochtverlies) en antibiotica om de darmschade te beperken. Verder superkrachtvoer lichtverteerbaar uit een blikje, van een bekend merk.
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3214587
He jakkes, wat naar dat je pupje zo ziek is geworden!

Super dat je zo snel actie ondernomen hebt!!
Hij heeft nu de zorg die hij nodig heeft.
Fijn dat de dierenarts vindt dat hij vooruit gaat.

Ik duim voor je dat hij snel weer opknapt!! :bigarmhug:
Sterkte met geduld en afwachten. Lastig hoor!



Mijn hulp heeft een hond met parvo gehad, maar heeft een dag of 4 gewacht voor ze naar de dierenarts ging. Haar hond heeft het (ook) overleeft en heeft geen restschade o.i.d. overgehouden. (even een positief berichtje ;) )
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3214605
Lazy Garfield schreef:Hoe komt de pup nu aan parvo?
Is hij wel geent met 6 en 9 weken?
Wat ik altijd begrepen heb is dat parvo heel besmettelijk is. Als ik bijvoorbeeld ergens loop waar een besmette hond is geweest neem ik het al mee is mij uitgelegd.


Mooier vind ik dat op dit forum iedereen graag zo min mogelijk 'rommel' in zijn hond wil stoppen, nergens gif voor wil gebruiken en nu heeft een pup parvo en de eerste vraag is of hij zijn 6 en 9 weken enting wel heeft gehad?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3214668
Lazy Garfield schreef:Hoe komt de pup nu aan parvo?
Is hij wel geent met 6 en 9 weken?

Ongeacht ja of nee kun je met een volledig volgens protocol gevaccineerde pup/hond gewoon parvo oplopen.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3214669
Angelique schreef:Ongeacht ja of nee kun je met een volledig volgens protocol gevaccineerde pup/hond gewoon parvo oplopen.
Ik vind dit eng klinken met een pupsel op komst over een paar weken :-\
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3214673
Ik zou puppel na herstel ook kvv geven, ik denk dat het merk er niet zo heel veel toe doet, als het maar compleet is. HIj kan wel langere tijd gevoelig op de darmen blijven, dus het is even uitproberen hoe of wat.

Gezien de incubatietijd kan het goed dat de pup dit al opgelopen toen hij nog bij de fokker woonde. Of maar zo bij de da-praktijk waar ze ge-ent zijn. Geen fijnere bron van ziektekiemen dan een da-praktijk. Is het dan meteen een foute fokker, of kan het ook bij haar/hem gewoon zijn komen aanwaaien, meegenomen zijn door een andere pupkoper enz. Ik neem aan dat het geen gore bende was c.q omstandigheden waarbij je kunt verwachten dat het met de hygiene niet echt snor zit.

Wat mij het meest verbaast in dit verhaal is dat de da eerst aan allerlei botjesklemzitdoorsteekdingen denkt terwijl de doorsnee da parvo al op een kilometer afstand met zijn neus weet te herkennen.

Beterschap met pup. Je was er vlot bij, dus het zal best goed komen. Immers is uitdroging het grootste gevaar bij parvo.
Door Lizzy
#3214675
Angelique schreef:Ik zou puppel na herstel ook kvv geven, ik denk dat het merk er niet zo heel veel toe doet, als het maar compleet is. HIj kan wel langere tijd gevoelig op de darmen blijven, dus het is even uitproberen hoe of wat.

Gezien de incubatietijd kan het goed dat de pup dit al opgelopen toen hij nog bij de fokker woonde. Of maar zo bij de da-praktijk waar ze ge-ent zijn. Geen fijnere bron van ziektekiemen dan een da-praktijk. Is het dan meteen een foute fokker, of kan het ook bij haar/hem gewoon zijn komen aanwaaien, meegenomen zijn door een andere pupkoper enz. Ik neem aan dat het geen gore bende was c.q omstandigheden waarbij je kunt verwachten dat het met de hygiene niet echt snor zit.

Wat mij het meest verbaast in dit verhaal is dat de da eerst aan allerlei botjesklemzitdoorsteekdingen denkt terwijl de doorsnee da parvo al op een kilometer afstand met zijn neus weet te herkennen.

Beterschap met pup. Je was er vlot bij, dus het zal best goed komen. Immers is uitdroging het grootste gevaar bij parvo.
Nou, dit dus.

En ik neem aan dat als het daar wel 1 smerige gore bende is bij die fokker, dat je daar geen pup had gekocht.

Parvo komt echt nog regelmatig voor. En wie weet had je pech, zat er net voor jou een uit een voormalig Oostblok-land-lekker-goedkoop-import-pupje-met-parvo voor je in die dierenartsenpraktijk.... En aangezien jouw dierenarts daar kennelijk GEEN neus voor heeft, zou dat zo maar kunnen.

Heel veel beterschap met je pupseltje!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door