Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door sharond
#3213952
Hallo
Mijn kleine hondje heeft al van jongs af aan ernstige reacties op iedere vorm van inenting. Hij wordt volledig stijf, kan amper bewegen en voelt 'dood' aan. Dit komt al op enkele uren na de spuit.
Wij doen echter wedstrijden en daarom moet hij ingeënt worden. Toch heeft hij de laatste twee jaar geen spuitjes meer gekregen, omdat het echt zeer ernstig is. De boekjes werden in orde gebracht door de dierenarts die van dit alles op de hoogte is.
Nu zei hij dat hij volgend jaar opnieuw zijn vaccinaties echt wil geven, aangezien het al drie jaar geleden is. Ik sta hier heel twijfelachtig tegenover. Wat is jullie mening hierop? En heeft iemand dezelfde ervaring met zijn hondje?
Ze hebben trouwens al verschillende onderzoeken en ook een genetische test gedaan, maar vinden niet waardoor dit komt.
Door Lizzy
#3213954
Als je nog lang van je hondje wilt genieten: niet inenten. En tegenwoordig is titer officieel geaccepteerd dus ik zou naar een dierenarts gaan die goed kan titeren EN vooral ook goed advies kan geven. Het is jammer dat Tannetje Koning een patientenstop heeft. Maar ze heeft wel wat dierenartsen opgeleid, dus misschien kun je haar vragen welke dat zijn. Ja, en stel je hondje heeft toch te lage titer en moet officieel gevaccineerd worden: ik zou dat niet doen. Dan maar niet sporten. Want ik ben echt serieus bang dat je hondje er een keertje echt dood in blijft.....
Gebruikersavatar
Door doranto
#3213983
Ik denk dat ik niet eens meer liet titeren. Wat de uitkomst ook zou zijn, ik zou sowieso nooit meer laten enten.
De enige reden om te titeren zou dan voor de sport zijn.
Door Lizzy
#3213994
Doranto schreef:Ik denk dat ik niet eens meer liet titeren. Wat de uitkomst ook zou zijn, ik zou sowieso nooit meer laten enten.
De enige reden om te titeren zou dan voor de sport zijn.
Nou ja, vandaar ook mijn idee om te titeren. Als ze hoge titer heeft, kan ze gewoon door met sporten zonder enting. Maar een enting ging er niet meer in, want dat zou wel eens einde verhaal kunnen betekenen voor het hondje...
Gebruikersavatar
Door pike
#3214018
Als jouw dierenarts op de hoogte is van de ernstige ent-reacties van jouw hondje en hij wil evengoed toch weer vaccineren, dan zou ik subiet een andere dierenarts zoeken!
Door Lizzy
#3214072
pike schreef:Als jouw dierenarts op de hoogte is van de ernstige ent-reacties van jouw hondje en hij wil evengoed toch weer vaccineren, dan zou ik subiet een andere dierenarts zoeken!
Nou.... ik wou het nou niet zeggen maar dit dacht ik dus ook. Ik was daar direct pleitos.
Gebruikersavatar
Door Hylos
#3214077
Die kreeg van mij echt geen entingen meer.
Xavi is als pup zo ongeveer een hele dag amper bereikbaar geweest, die lag in coma na 1 of andere cocktail enting. Hier wordt daarom niet meer geent. straks worden ze niet meer wakker....
De meeste dierenartsen heb ik sowieso geen vertrouwen in dus mocht je een nieuwe gaan zoeken verdiep je er dan goed in. De meeste kun je in mijn ogen echt weinig mee. :(
Gebruikersavatar
Door pike
#3214105
Ik heb er ook een die een ent-reactie heeft gehad. En daar staat met grote letters bovenaan op de kaart (in de computer dan) dat hij niet meer geënt mag worden.
Door sharond
#3214222
Oké duidelijk :)
Maar hoe zit het dan met de eventuele risico's die hierin verbonden zijn? Ik ben niet zo thuis in het overslaan met inentingen?
Is de kans reëel dat hij ziek wordt aan één van die ziektes?
Gebruikersavatar
Door pluk
#3214226
sharond schreef:Oké duidelijk :)
Maar hoe zit het dan met de eventuele risico's die hierin verbonden zijn? Ik ben niet zo thuis in het overslaan met inentingen?
Is de kans reëel dat hij ziek wordt aan één van die ziektes?
De kans dat je hond overlijdt door de enting lijkt me in jouw geval groter dan de kans op een ziekte waarvoor je ent. Sowieso is hij ooit geënt, dus hij heeft antistoffen aangemaakt tegen de verschillende ziekten.

Voor je eigen gemoedsrust kun je laten testen of er voldoende antistoffen aanwezig zijn dmv een titerbepaling. Maar goed, zoals hierboven al opgemerkt, als deze te laag zijn zou ik alsnog niet enten.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3214501
Nog even gekeken in je eerdere posts. Ik lees dat je hond 7 jaar is. Dus ze is met 5 jaar voor het laatst geënt? En daarvoor elk jaar? Of elke paar jaar?
Die liet ik niet eens meer titeren.

Tav wedstrijden ... als enten verplicht is (ik zou dit zeker eens checken in de nieuwste reglementen) dan zou ik nagaan of ze een titerbepaling accepteren. Zo niet dan zou je wellicht nog ontheffing kunnen aanvragen of zoiets obv een doktersverklaring

En die dierenarts? Wat een ongelooflijke @%$&@%=€£$^£ :censored2:
Door sharond
#3214514
Nee is mijn ander hondje, hij is 5 en officieel niet echt van mij, maar toch ;)
Bij de puppy inentingen heb ik niet echt iets gemerkt.
Dus dan nog een spuit rond zijn eerste en tweede verjaardag.
En toen heb ik beslist om te stoppen.

Als ik er zo zelf bij nadenk, heeft hij er voldoende gehad om te stoppen hé.
Door de dierenarts was ik gewoon weer aan het twijfelen.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door