Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door hannabelgje
#3214223
Ik zou graag fatsoenlijk kunnen typen. Heeft iemand tips voor een typcursus?
Laatst gewijzigd door hannabelgje op di 26 apr 2016, 10:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lil
#3214279
Online zo'n gratis ding doen en streng zijn voor jezelf en niet op de toetsen kijken, desnoods afplakken en niet meer op de oude manier typen. Ik beheerste het in no time en typ al jaren vele maken beter dan de meeste van mijn collega's. Ik gebruik ook echt 10 vingers en vind geen toets meer als ik op mijn handen kijk, dus tempo is heel hoog en weinig fouten.

Enige minpunt: het niet kunnen gebruiken van mijn pink is nu echt een probleem. Was helemaal de weg kwijt met typen met alle traagheid van dien.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3214285
Een beetje off-topic maar ik doe voor de lol weleens een typetest en dan staat er: jij kunt echt snel typen!

Ik heb het heel vroeger op een ouderwetse rammachine geleerd, met inderdaad afgeplakte toetsjes. Dat is absoluut de beste manier, maar mijn snelheid heb ik te danken aan het feit dat ik een aantal jaren datatypiste ben geweest bij Signaal. Ik moest daar gebruiksaanwijzingen typen in vreemde talen, dus voor mijn brein alleen lettertjes, daar leer je echt heel snel door typen.
Door Lil
#3214295
Pauline schreef:Een beetje off-topic maar ik doe voor de lol weleens een typetest en dan staat er: jij kunt echt snel typen!

Ik heb het heel vroeger op een ouderwetse rammachine geleerd, met inderdaad afgeplakte toetsjes. Dat is absoluut de beste manier, maar mijn snelheid heb ik te danken aan het feit dat ik een aantal jaren datatypiste ben geweest bij Signaal. Ik moest daar gebruiksaanwijzingen typen in vreemde talen, dus voor mijn brein alleen lettertjes, daar leer je echt heel snel door typen.
Ja op die gratis computerlessen doe je ook losse letters typen en geen bestaande woorden en dat tegen de klok.
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3214317
Onze dochters hebben in groep 7/8 de Pica cursus gedaan, maar ze zijn ongetwijfeld allemaal min of meer hetzelfde.
Goedkoop tweede toetsenbordje aanschaffen, letters afplakken en oefenen maar. :)

Ik heb vroegâh de Scheidegger cursus gedaan, nog met zo'n loodzware typmachine. En dan een keer in de week met je koffer op de fiets naar het dorpshuis om les te krijgen. Ook toen werden de toetsen al afgedekt met gekleurde hoesjes. *ouwelullenalert* :biggrin2:

Ik zou zeggen: doen. Het is even investeren (tijd/geld) maar je hebt er zó veel gemak van! :)


Edit: typfout ::) ;D
Gebruikersavatar
Door pike
#3214388
-Annemarie- schreef:Onze dochters hebben in groep 7/8 de Pica cursus gedaan, maar ze zijn ongetwijfeld allemaal min of meer hetzelfde.
Goedkoop tweede toetsenbordje aanschaffen, letters afplakken en oefenen maar. :)

Ik heb vroegâh de Scheidegger cursus gedaan, nog met zo'n loodzware typmachine. En dan een keer in de week met je koffer op de fiets naar het dorpshuis om les te krijgen. Ook toen werden de toetsen al afgedekt met gekleurde hoesjes. *ouwelullenalert* :biggrin2:

Ik zou zeggen: doen. Het is even investeren (tijd/geld) maar je hebt er zó veel gemak van! :)


Edit: typfout ::) ;D
Jaahaa die heb ik vroeger ook gedaan. Daarop terugkijkend was dat een beregoeie cursus. Nu zo'n 55 jaar later en ik zit gewoon naar buiten te kijken terwijl ik hier dit berichtje tik. :cool:
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3214399
Ik heb het vanuit "het vak" aangeleerd. Meerdere soorten toetsenborden (monotype, linotype, computer). Wij versleten ook echt toetsenborden. Ze gingen kennelijk maar een bepaald aantal aanslagen mee.

Op dit moment wat stoffig. De laatste test bij dochterlief op school gaf 485 aanslagen per minuut aan, geen fouten. In mijn glorietijd zat ik boven de 600 :cool:
Door Martine-Tom
#3214403
-Annemarie- schreef:Onze dochters hebben in groep 7/8 de Pica cursus gedaan, maar ze zijn ongetwijfeld allemaal min of meer hetzelfde.
Goedkoop tweede toetsenbordje aanschaffen, letters afplakken en oefenen maar. :)

Ik heb vroegâh de Scheidegger cursus gedaan, nog met zo'n loodzware typmachine. En dan een keer in de week met je koffer op de fiets naar het dorpshuis om les te krijgen. Ook toen werden de toetsen al afgedekt met gekleurde hoesjes. *ouwelullenalert* :biggrin2:

Ik zou zeggen: doen. Het is even investeren (tijd/geld) maar je hebt er zó veel gemak van! :)


Edit: typfout ::) ;D
Brings back memories ;D
Bij mij op woensdagmiddag toen ik nog op de lagere school zat, ook zon tikding onder de arm en naar het buurthuis met 20 andere gelukkige kinderen :D
Eindeloos letters tikken...maar nu blij mee, tis net fietsen verleren doe je het niet
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3214409
Ik heb blind leren typen toen mijn zusje de pica cursus deed en ze dus alle toetsen afplakte met stickers ::) Zat toen regelmatig op MSN dus werd gedwongen door de afgeplakte toetsen om blind te typen ;D
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3214415
-Annemarie- schreef:Onze dochters hebben in groep 7/8 de Pica cursus gedaan, maar ze zijn ongetwijfeld allemaal min of meer hetzelfde.
Goedkoop tweede toetsenbordje aanschaffen, letters afplakken en oefenen maar. :)

Ik heb vroegâh de Scheidegger cursus gedaan, nog met zo'n loodzware typmachine. En dan een keer in de week met je koffer op de fiets naar het dorpshuis om les te krijgen. Ook toen werden de toetsen al afgedekt met gekleurde hoesjes. *ouwelullenalert* :biggrin2:

Ik zou zeggen: doen. Het is even investeren (tijd/geld) maar je hebt er zó veel gemak van! :)


Edit: typfout ::) ;D
Jep zo heb ik het ook geleerd, vroeger op zo'n ramding..
Geloof dat ik in klas 5 of 6 zat?
Oefenen, oefenen, oefenen weet ik ook nog, zat wel eens huilend achter de typemachine omdat ik nog niet kon spelen buiten.
Maar niets laten merken hoor, kiezen op elkaar gezet.
1 x kwam mijn vader toevallig binnen, dat ik huilend oefende, die heeft me gelijk naar buiten gestuurd, want dat was ook niet de bedoeling vonden zij!
Maar zo vreselijk veel profijt van uiteindelijk!
Door Borke
#3214458
Ik heb het ook bij Scheidegger gelerd, met zo'n rammelkast, afgedekte letters. Ik meen met plastic kapjes.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3214459
Bij mij met stickertjes! ASDF :LKJ, alleen zat er toen nog iets anders onder de :..... Volgens mij IJ, wie weet dat nog?
Gebruikersavatar
Door Mieke L.
#3214461
Ik heb bij Schoevers mijn typediploma gehaald. Moet ergens in 1984 zijn geweest. Op zo'n oude rammelkast met afgedekte letters. En voor het ritme typten we ook op muziek. Het is daar er heel goed in geramt!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door