Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door MarSpit
#3213913
Moet ons puppekind een hoger percentage bot hebben dan een volwassen/oudere hond?! Bij Daisy mag ik niet teveel bot voeren, de vertering wordt minder en de ontlasting harder.
Ik kan me herrinderen dat toen ze jong was veel meer bot at .. Moet onze kleine man 7 weken, als hij aan de overstap gewend is, een ander botpercentage! In mijn berekeningen ga ik uit van 30% vleesbot (voernatuuurlijk) jullie hanteren 50% ?!
Door Mijati
#3213914
Bij een pup zou ik beginnen met 40-45% bevleesd bot en dan kijken hoe de vertering is en van daar uit verder kijken wat voor het het beste past.
Door Lizzy
#3213919
MarSpit schreef:Moet ons puppekind een hoger percentage bot hebben dan een volwassen/oudere hond?! Bij Daisy mag ik niet teveel bot voeren, de vertering wordt minder en de ontlasting harder.
Ik kan me herrinderen dat toen ze jong was veel meer bot at .. Moet onze kleine man 7 weken, als hij aan de overstap gewend is, een ander botpercentage! In mijn berekeningen ga ik uit van 30% vleesbot (voernatuuurlijk) jullie hanteren 50% ?!
Voor het detail: wij gaan uit van 40% a 45% vleesbot. Ik in ieder geval wel. Dat komt, ik heb ooit een berekening gemaakt hoeveel % vleesbot voldoende Ca/F geeft, uitgaande van vleesbot van kleine dieren zoals kip, konijn, parelhoen, fazant, haas, etc. En met deze berekening kwam ik op de juiste Ca/F verhouding met 45% vleesbot.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door