Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Ingeborg58
#3213505
Krijg ik opeens met de voorlopige aanslag 2015 een bedrag terug met drie nullen :cool: :o :o :o
Klopt natuurlijk geen drol van. Ik heb het maar even op een spaarrekening gezet,want het is weekend. ::)
Maar wat moet ik doen???
Melden,of een gevalletje van centjes bewaren en geen slapende honden wakker maken.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3213509
Ik zou het direct melden.

De kans is zeer groot dat dit uitkomt. Vervolgens zullen ze gaan terugvorderen en als ik me niet vergis mogen ze dan zelfs rente vorderen.

Zou het kunnen dat je bij het invoeren van je voorlopige teruggaaf of aangifte ergens een komma hebt ingevuld? Die kent het systeem niet en dan kun je er zomaar wat nullen bij hebben.
Door frodo quin
#3213514
Ik zou het om de eerlijkheid alleen al melden. Los daarvan is de kans dat dat vroeg of laat uit komt groot en als jij daar op de ene of de andere manier voor verantwoordelijk kan gehouden worden zal je er nog problemen mee krijgen ook.
Door Martine-Tom
#3213527
Als je digitaal aangifte hebt gedaan ff nakijken of en waar er een fout zit, en sowieso melden...ze komen er toch wel achter en hoe sneller het terug is bij ze hoe beter ;)
Door MillyMol
#3213542
Die slapende honden worden vanzelf wel een keer wakker en dan heb je een probleem. Je bent volgens mij zelfs verplicht het te melden.
Wel snel trouwens, bericht over je aangifte 2015!
Door Ingeborg1958
#3213568
BusKay schreef:Nu begin ik dit ook te snappen:

https://www.wegwijs.nl/artikel/2015/02/ ... ng-betaalt :biggrin2: :biggrin2:
Hahaha !! Ik ga eerst ff contact opnemen met de persoon die voor mij de aangifte heeft gedaan
Het bedrag wat ik heb terug gekregen is precies de betaalde belasting over mijn partner alimentatie .
Mogelijk is daar iets fout gegaan. En dan ga ik het natuurlijk melden bij de belastingdienst. Dan krijgen ze hun centjes netjes terug.
Maar het staat wel leuk hoor.... op m'n spaarrekening ; )
Door Ingeborg58
#3213593
dalinka58 schreef:Hahaha !! Ik ga eerst ff contact opnemen met de persoon die voor mij de aangifte heeft gedaan
Het bedrag wat ik heb terug gekregen is precies de betaalde belasting over mijn partner alimentatie .
Mogelijk is daar iets fout gegaan. En dan ga ik het natuurlijk melden bij de belastingdienst. Dan krijgen ze hun centjes netjes terug.
Maar het staat wel leuk hoor.... op m'n spaarrekening ; )
Op mn telefoon ingelogd,dan heet ik opeens weer dalinka :o
Door Erna
#3213595
In principe hoef je niets te doen want het is een voorlopige aanslag, dus geen definitieve. Je kunt het geld gewoon op je spaarrekening laten staat totdat je de definitieve aanslag krijgt.
Door Parelridder
#3213596
Erna schreef:In principe hoef je niets te doen want het is een voorlopige aanslag, dus geen definitieve. Je kunt het geld gewoon op je spaarrekening laten staat totdat je de definitieve aanslag krijgt.
Dat lijkt mij ook! Eén dingetje om rekening me te houden: als je mét dit 'vermogen' nu over een bepaalde grens komt, kan dat je recht op toeslagen negatief beïnvloeden. En door het niet uit te kunnen geven omdat je meent er geen recht op te hebben, zou het er nog een hele poos kunnen moeten blijven staan. Als je dus denkt dat er echt een vergissing in het spel is én je tegemoetkomingen kunt mislopen t.g.v. 'spaargeld', dan doe je er beter aan het initiatief te nemen het spoedig recht te zetten.
Door Martine-Tom
#3213602
Parelridder schreef:Dat lijkt mij ook! Eén dingetje om rekening me te houden: als je mét dit 'vermogen' nu over een bepaalde grens komt, kan dat je recht op toeslagen negatief beïnvloeden. En door het niet uit te kunnen geven omdat je meent er geen recht op te hebben, zou het er nog een hele poos kunnen moeten blijven staan. Als je dus denkt dat er echt een vergissing in het spel is én je tegemoetkomingen kunt mislopen t.g.v. 'spaargeld', dan doe je er beter aan het initiatief te nemen het spoedig recht te zetten.
sowieso want terugbetalen heffen ze rente op dus onterecht ontvangen kan je ook nog eens geld kosten...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door