Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#3208875
Hey, jaartje niet gedroogd en meteen iets essentieels vergeten... ::)

Ik wil vanmiddag vlees (gansfilet) drogen voor beloningsstukjes, maar weet toch niet meer op welke temperatuur. :-\
Wie kan mij even uit de brand helpen? ;)


ps. ik hoop dat ik het in het juiste 'hoofdstuk' gevraagd heb.
#3208948
Border Bandit schreef:Top, bedankt!!!

Net klaar met knippen, en gewoon een blaar op mijn vinger he!? Haha. Moet het vaker doen, dan krijg ik eelt. :D

Ik hoop dat Bandit gedroogde gans lekker vind, het wordt zijn eerste keer... :)
Graag gedaan.
Gans wordt hier heel graag gegeten.
#3209143
Het is nu bijna droog genoeg. Bandit krijgt het vanavond bij de hondencursus. Ik ben benieuwd. :)

Toen ik kip, rund of vis (!) droogde, lag hij bij het knippen al aan mijn voeten en tijdens het drogen lag hij tegen de deur. :D
Nu komt hij even kijken als ik de trays schud. Volgens mij wordt niet niet zijn favoriete smaakje, maar we merken het vanavond!!

De droger staat in de douche met het idee dat áls er iets in de fik gaat, er niks brandbaars in de buurt is.
Een hele fijne bijkomstigheid is, dat de douche heerlijk verwarmd is als ik ga douchen. :biggrin2: ;D
#3209425
Ik heb het idee dat hij ze lekkerder vind dan wat hij normaal krijgt, dus dat is mooi meegenomen! :)

Maar wat slinkt dat he!? Ik denk dat het in 3 x trainen bij de hondenschool wel op zal zijn.
Haha, ga ik weer iets nieuws drogen. :) Ik was helemaal vergeten hoe leuk het is! :)
#3213531
Ik heb gisteren lamslong gedroogd, op 70 graden. Ik was verbaasd hoe snel dat ging. En idd twee pakketjes long leverde maar twee zakjes op. Maar lekker dat ze het vind :D

Tip, bij de halal supermarkten zoals Tanger en Das vind je vaak orgaanpakketjes. Ik betaalde 1,50 voor twee sets longen met luchtpijp, en goedkope kip 18-12 euro voor doos van tien kilo poten met rugstuk......... Dit is waarschijnlijk oude legkip maar dat vind Daisy niet erg en dat drukt de gemiddelde kiloprijs
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door