Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3213312
Hallo allemaal

Misschien kunnen jullie ons helpen, wij hebben een Duitse Herder teefje van een half jaar sinds een week in huis. Maar ze heeft een hele sterke knaagbehoefte, wat zal een goed bot voor haar zijn waar ze lekker een poos mee doet. Ze krijgt kvv, barf wil ik uiteindelijk weer gaan doen maar voorlopig trek ik dat niet ivm ernstige misselijkheid ( zei heeft dit nog nooit gehad maar heb het wel gevowrd aan andere honden )Heb al moeite om ons eigen eten te koken. Het mag ook een barfproduct zijn maar wel iets wat veilig is voor een pup van die leeftijd, knagen kan ze in ieder geval goed ze kauwt super en ook het laatste stukje gaat niet in 1x naar binnen.

Ik hoor het graag.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
#3213314
nathaliek18 schreef:Hallo allemaal

Misschien kunnen jullie ons helpen, wij hebben een Duitse Herder teefje van een half jaar sinds een week in huis. Maar ze heeft een hele sterke knaagbehoefte, wat zal een goed bot voor haar zijn waar ze lekker een poos mee doet. Ze krijgt kvv, barf wil ik uiteindelijk weer gaan doen maar voorlopig trek ik dat niet ivm ernstige misselijkheid ( zei heeft dit nog nooit gehad maar heb het wel gevowrd aan andere honden )Heb al moeite om ons eigen eten te koken. Het mag ook een barfproduct zijn maar wel iets wat veilig is voor een pup van die leeftijd, knagen kan ze in ieder geval goed ze kauwt super en ook het laatste stukje gaat niet in 1x naar binnen.

Ik hoor het graag.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Botten waar een Duitse herder lang over doet, zijn bijna altijd ongeschikte botten om te geven (runderpoten en dat soort dingen). Voor veilig knagen en knabbelen kun je beter een harde Kong kopen, die vullen met kvv, even terugleggen in de diepvries en hem dan door haar laten leeg lebberen. Je kunt er ook stukjes gedroogd spul in doen, als het maar niet door de opening valt, zodat ze er moeite voor moet doen.

Alternatief kun je haar een runderstrot geven; die zijn niet hard maar wel lekker glibberig en lastig klein te krijgen daardoor. Mijn eigen honden doen daar ook vrij lang over.

Ook een mooi knabberding is een gedroogd runderoor, maar die zijn a: lastig verkrijgbaar, en b: moet je drogen, en al word ik niet van veel dingen misselijk, die geur vind ik echt geen succes (en dus de honden wel :D ). Dus als je last hebt van misselijkheid, kun je die beter even voor later bewaren.

Succes en beterschap!
#3213342
Een flink groot stuk gedroogde kophuid moet men hier flink op kauwen (metertje of zo). Wegens stank koop ik die in de dierenwinkel.

Sommige honden vinden hertengewei ook super. Wel in de gaten houden of dat niet gevaarlijk wordt! Schrapen prima, echt kauwen is niet goed op zulk hard spul.
Door fransbulletje
#3213359
Oliver mag ook graag kluiven en voor hem heb ik de nylabones.
De grootste maten bevallen erg goed, hij is er stapelgek op.
De andere bullen kluiven ook al jaren op nylabones, veilig en worden niet klef of vies.
Bij de dierenwinkel en tuincentra te koop maar erg prijzig.
Als je op facebook zit kijk even op de pagina van Rilana Boutier ( nylabones)
Door fransbulletje
#3213585
Els&Flow schreef:Mijn labrador krijgt van nylabones stukken af en dat vind ik niet zo best. Zij haalt haar kauwbehoefte uit een Anco boomwortel en haar dagelijkse maaltijd.

Edit: dit kwam ik op fb tegen een tijdje terug: http://www.caninejournal.com/nylabone-warning/
's

Heb hier voor Oliver de grootste maat nylabone's en hij krijgt er niets af wat groter is dan een rijstkorrel.
Er zijn verschillende soorten hardheid in nyla's maar voor de bullen is het het enige wat ik durf te geven.
Ze krijgen ze al meer dan 10 jaar en nog nooit problemen gehad.
Boomwortels worden ze misselijk van en komen wel stukjes af.
Hertengeweien vind ik te hard en buffelhuid stikken ze in, dan blijft er weinig voor ze over.
#3213591
fransbulletje schreef:'s

Heb hier voor Oliver de grootste maat nylabone's en hij krijgt er niets af wat groter is dan een rijstkorrel.
Er zijn verschillende soorten hardheid in nyla's maar voor de bullen is het het enige wat ik durf te geven.
Ze krijgen ze al meer dan 10 jaar en nog nooit problemen gehad.
Boomwortels worden ze misselijk van en komen wel stukjes af.
Hertengeweien vind ik te hard en buffelhuid stikken ze in, dan blijft er weinig voor ze over.
Ik denk dat het voor elke hond verschilt!
Hier een waar buffelhuid super gaat. Heb ook een herder gekend die zwarte kong versnipperde. Nylonbone ook bij de een succes en bij de ander niet. Ofwel wat veilig is ligt volledig aan de hond.
#3213644
Ik heb die nylabones ook omdat ze erg lang meegaan maar er komen idd wel stukken vanaf en ze worden dan scherp. Maar toch hebben ze ze graag.
Een buffelhuid is in een uurtje op en dan vind ik ze in verhouding wel erg duur. Hertengewei vond ik veel te hard. Die boomwortels ga ik ook eens naar kijken :thumbup:
#3213667
mizzsylver schreef:Ik heb die nylabones ook omdat ze erg lang meegaan maar er komen idd wel stukken vanaf en ze worden dan scherp. Maar toch hebben ze ze graag.
Een buffelhuid is in een uurtje op en dan vind ik ze in verhouding wel erg duur. Hertengewei vond ik veel te hard. Die boomwortels ga ik ook eens naar kijken :thumbup:
Jones is een flink stuk groter dan een DH ik heb buffelhuid van 1 m en 1 kg zwaar. Doet hij meer dan een week mee. ;) Ja ok kost 15 euro dat weer wel. Maar twee van 7,50 is maar 2 keer minder dan 1 uurtje plezier.
#3213725
mizzsylver schreef:Dat klinkt goed! Waar haal je dat?
In het dorp, maar die zijn zeeeer zelden open omdat het eigenlijk een webshop is die ook af en toe verkoopt vanuit een winkel. Iets met dierengigant, je kunt ze dus online kopen. Geloof dat ze ook in Heerlen op de Heksenberg verkopen. Woon daar al 10 jaar niet meer, maar Boris had die al. De pets place xl heeft ze ook af en toe. Anders gewoon even naar vragen. Vaak willen ze die wel voor je bestellen, maar liggen ze er niet standaard.

Afbeelding
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door