Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#3212617
Volgens mij al explosie van teken. Op zoek naar goede natuurlijke middelen - veel gelezen over diatomeenaarde, menforsan, tickfree peoder, espree, neemolie, biologische appelazijn..... help! ervaringen nog steeds zelfde, meningen gewijzigd? wat helpt het best en dan nog bij teefje dat gedekt is dus misschien nog wel extra oppassen
#3213211
Hi doranto, dit is meer voor onaangename geuren, bijv. ook om beginnende loopsheid te camoufleren las ik tenminste, zitten wel die ingredienten in die je vaak leest: teatree olie, lavendel, rozemarijn, eucalyptus.... Ook weer veel negatieve berichten over tea tree olie en ook ergens volgens mij over lavendel olie gelezen.... dus vandaar was ik benieuwd of er nieuwe ervaringen zijn
#3213710
Niks werkt echt perfect. Ik vond fenegriek behoorlijk goed helpen maar ja, dat kan ik hier niet geven (ivm ontwikkeling van melk na loopsheid/bij schijnzwangerschap). Het zit in in Billy No Mates. Maar niks helpt dus echt 100%. Toch verdom ik het in alle talen om gif op mijn honden te gooien. Niet gewoon. Ik geloof er nog altijd in dat het middel erger is als de kwaal.
#3213731
Hier ook een explosie van teken, en de meesten lopen ze gewoon op thuis in de tuin en weiland.
Ik gebruik nu niets meer, wil abslouut geen zwaar geschut in zetten en andere dingen helpen tot nu toe weinig.
Ik contreer ze allemaal aan het eind van de dag, ze staan dan op de tuintafel en ik zoek ze suf. Ik zie er toch nog wel eens een paar over het hoofd soms.Maar ik ga me er maar niet meer naar over maken, ik vind de agressieve middeltjes ertegen meer kwaad doen bij hun. Het beste middel is zoeken, zoeken, zoeken.
#3213778
Ik heb het geluk dat ik op een plaats woon waar weinig teken voorkomen (snap het ook niet, maar ben er wel blij mee :D )

Ik controleer mijn hond dagelijks en áls we lopen op een plaats waar ik teken verwacht kijk ik regelmatig op zijn kop en poten. Vaak lopen ze daarop en kan je ze er zo afpakken.

Waar ik eerst woonde, waren wel veel teken, ook in de eigen tuin. Ik had niet het idee dat die chemische middeltjes werkte, want mijn hond werd gewoon gebeten. :'( Daarom is goed controleren het enige wat voor mij werkt.
#3213896
Hier in de tuin is het dit jaar zelfs erg met de teken...... De honden hebben er beiden regelmatig bij als ze uit het eerste stukje van de tuin komen, wat speciaal voor hen is afgezet met gaas. Hier hebben wel altijd verwilderde katten door de tuinen gelopen maar die zijn ondertussen bijna allemaal verdwenen. Ik heb zo 'n vermoeden dat de teken nu geen anderen keuze meer hebben dan mijn honden :( gelukkig zijn mijn honden wit) Ik ga ze eens sprayen en kijken wat het geeft.
#3218318
inni schreef:Hier in de tuin is het dit jaar zelfs erg met de teken...... De honden hebben er beiden regelmatig bij als ze uit het eerste stukje van de tuin komen, wat speciaal voor hen is afgezet met gaas. Hier hebben wel altijd verwilderde katten door de tuinen gelopen maar die zijn ondertussen bijna allemaal verdwenen. Ik heb zo 'n vermoeden dat de teken nu geen anderen keuze meer hebben dan mijn honden :( gelukkig zijn mijn honden wit) Ik ga ze eens sprayen en kijken wat het geeft.
Hier ook, echt niet normaal! Elke dag haal ik er wel teken af vóór we gaan wandelen. Die krengen zitten dus in de tuin.
Ik weiger ook gif, durf het ook niet met mijn allergie-hond. Maar zoals Lizzy al zegt werkt niets 100%. Gif trouwens ook niet.
#3218390
Hope schreef:Hier ook, echt niet normaal! Elke dag haal ik er wel teken af vóór we gaan wandelen. Die krengen zitten dus in de tuin.
Ik weiger ook gif, durf het ook niet met mijn allergie-hond. Maar zoals Lizzy al zegt werkt niets 100%. Gif trouwens ook niet.


Ik denk dat ik ondertussen de verdeler van de teken gevonden heb......een egel.... (hopelijk alleen teken ;) ) 's morgensvroeg wandelt die tot grote frustratie van Boy die er niet bij kan als het poortje tussen terras en tuin dicht is, over het gazon. Hoe die egel op ons gazon raakt is een raadsel. Alles is afgezet met een lage tuindraad om de rakkers binnen te houden.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door