Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door PLientje
#3212976
Ik heb een gewetensvraag voor jullie.

Als je hond in de bosjes poept, ruim je het dan op?

Voor mijzelf heb ik de 'regel' dat als ze het in de bosjes doen goed is, Dan ruim ik het niet op, de kans is klein dat er iemand in gaat staan. Doen ze het op de stoep, op het gras of iets wat er op lijkt doe ik het op.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3212978
Nee. ik ruim op waar ik erbij kan. Dat is op straat, op het strand als er bakken in de buurt staan (s winters dus niet), op de stoep, op duinpaadjes en op grasveldjes (ook met bakken in de buurt, want ik wil niet met poepzakje rond sjouwen of erger.. in mijn jaszak moeten stoppen).. maar daar waar niemand er last van heeft mag het mooi functioneren als natuurlijke mest.

Soms zie ik weleens zakjes liggen of ook zo stom.. in een struik hangen. ::) Ook zo goed voor het millieu, laat het dan liggen.
Door nikèdog2000
#3212988
Binnen de bebouwdekom ruim ik alles op
Ook in de bosjes
Ze lopen bij mij niet aan een lange riem
Dus doen ze het redelijk vooraan in de bosjes
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3212993
Ik ruim op waar ik met goed fatsoen bijkom. Als ik door hoge brandnetels of dichte struiken heen moet zal er heus ook niet iemand anders zomaar in stappen.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3213002
Kaela schreef:Ik ruim op waar ik met goed fatsoen bijkom. Als ik door hoge brandnetels of dichte struiken heen moet zal er heus ook niet iemand anders zomaar in stappen.
+1
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3213008
Ik ruim ook op daar waar ik bij kan. Maar Lola doet het altijd op een onmogelijke plek, dus laat ik braaf liggen.
Als het op de stoep ligt ruim ik het zeker op, daar stoor ik me mateloos aan!
Door hannabelgje
#3213018
Ik loop alleen in velden of bossen en ruim nooit op. Ik loop dan ook nergens waarveel mensen komen. Zo lang ik nog regelmatig op alle paden paardenpoep moet ontwijken vind ik het ook niet zo nodig om die mini drolletjes van Zoë dan op te ruimen.
Door Mijati
#3213026
Ik ruim op waar ik normaal bij kan en waar mensen er last van kunnen hebben met uitzondering van de zones waar ik van de gemeente niet hoef te ruimen (dat ruimen zij namelijk op).
Door inni
#3213049
Ik ruim alles van mijn jongens op....ze lopen aan de lijn (los mag hier niet) en raken dus niet in de struiken. Ik heb een tasje om waar de zakjes tot de volgende vuilnisbak in kunnen ;)


Ik krijg wel de kriebels van mensen die het niet nodig vinden om het in het gras naast de wandelpaden op te ruimen........ het ene wandelgebied ligt vlakbij een kleuter en lagere school, een middelbare school en een woon en zorgcentrum met serviceflats..... de drollen, net naast de weg, liggen IN de weg van kindervoetjes op wandel met de klas, de sportschoenen van schoolkinderen die er gaan joggen, de wielen van rolstoelen of kinderwagens als ze mekaar moeten kruisen......daar sta je dan met een besch..ten gevoel. :(
Gebruikersavatar
Door doranto
#3213063
inni schreef:Ik ruim alles van mijn jongens op....ze lopen aan de lijn (los mag hier niet) en raken dus niet in de struiken. Ik heb een tasje om waar de zakjes tot de volgende vuilnisbak in kunnen ;)
Dat vind ik wel een goede tip! Sinds kort heeft hier de gemeente bepaald dat hondenbezitters voortaan zelf de poep op moeten ruimen op groenstroken waar dat voorheen niet hoefde omdat de gemeente dat deed. Er staan echter (nog) nergens bakken dus dan lijkt me een tasje ofzo inderdaad wel handig.
Door PLientje
#3213066
Bij mij in de buurt staan redelijk hoge bosjes in gemeenteperkjes, denk 50-60cm. Mijn hond gaat daar standaard in zitten kakken, vindt ze fijn ofzo. Die poep valt er dus is, dat ruim ik niet op. Werd ik aangesproken dat ik het op moest ruimen. Nu ben ik echt niet te beroerd op poep te ruimen (zakjes heb ik altijd bij me), maar om mijn arm in de bosjes te steken in de hoop dat ik de hoop te pakken krijg vind ik wat overdreven. Deze dame was het daar niet mee eens. Ik vroeg me af hoe andere hondenbezitters hiermee omgaan :)
Gebruikersavatar
Door doranto
#3213069
PLientje schreef:Bij mij in de buurt staan redelijk hoge bosjes in gemeenteperkjes, denk 50-60cm. Mijn hond gaat daar standaard in zitten kakken, vindt ze fijn ofzo. Die poep valt er dus is, dat ruim ik niet op. Werd ik aangesproken dat ik het op moest ruimen. Nu ben ik echt niet te beroerd op poep te ruimen (zakjes heb ik altijd bij me), maar om mijn arm in de bosjes te steken in de hoop dat ik de hoop te pakken krijg vind ik wat overdreven. Deze dame was het daar niet mee eens. Ik vroeg me af hoe andere hondenbezitters hiermee omgaan :)
Ik zou het opruimen. Als ik het moeilijk zou vinden zou ik er voor zorgen dat ze niet in de bosjes poepen maar ernaast zodat ik er gemakkelijker bij kan.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3213072
me and my boys schreef:nee, de jongens lopen los en duiken diep de bosjes of struiken in...
PLientje heeft het over gemeenteperkjes. Ik denk dat jij buitengebied bedoelt waar ze los mogen. In buitengebied ruim ik het ook niet op.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#3213073
oohh oke! daar loop ik nooit, ze poepen enkel in t park of strand....op t strand of in de duinen ruim ik t altijd op
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door