Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3212859
toen ik wilde proberen een eendennek terug te halen waar meneer bijna in stikte (zo'n ding geef je kartels zodat ze in de maag kunnen zien waar ze hem door moeten knippen), hij slikte hem dus in 1x door. Had al een paar keer achter zijn ribben een duw gegeven, hem op de kop gehouden en tussen de schouderbladen geslagen. Ik dacht dat hij hem een eind terug gegeven had, dus ik probeer zijn bek te openen om met mijn hand te voelen............ toen deed meneer hap op het moment dat ik mijn vinger in zijn bek had. Eerst al op mijn vinger van mijn rechterhand, die bleef heel en daarna op de wijsvinger van mijn linkerhand, daar zit een mooi sneetje in de nagel wat bloed............

Moet ik nu naar de dokter???? Dat verhaal pas, vreselijk ben ik er van geschrokken, en nu dit........ het was wel rauwe geitennek hoor :nerves: :nerves: :nerves:

Heb wel goed gehandeld door er direct de vaatdoek op te houden om zo door te kunnen gaan met Rakker tot de zooi er uit was............... Gelukkig is mijn tetanus injectie nog geldig :-[ :-X

Maar wat is nu wijsheid??? :-\ :-\ :-\ :-\ :-\
Laatst gewijzigd door Dian op do 21 apr 2016, 14:37, 2 keer totaal gewijzigd.
#3212898
Er zit een klein gaatje in mijn nagel. Het is wel een gevoelig plekje. Wat ik wilde zeggen is dat "we" de hond "vies vinden, maar met de vaatdoek die op het aanrecht ligt hebben we geen probleem, terwijl die volgens mij stikt van de bacteriën ondanks dat hij minimaal 1x per dag wordt ververst (nu ligt hij ook te drogen in de douche voor de volgende wasbeurt)."...........
#3212899
Hier ook, hoe is het met Rakker..........en het andere.....voor dergelijke gevallen heb ik zuurstofwater (waterstofperoxide) in huis. Giet het er regelmatig over zodat het eventuele vuil weg is en houd de wonde in het oog. Ik heb er hier eentje wat mij regelmatig bijt als ik hem was en kam (langharige maltezer) hij is soms echt een razende hond en heeft me te pakken voor ik het weet. Zuurstofwater over de wonde en meestal gaat het zonder ontsteking over. Pijn blijft het natuurlijk wel doen. Tetanus is in orde??
#3212903
pluk schreef:de belangrijkste vraag.....

hoe is het met Rakker :biggrin2:






sterkte met je vinger :bigarmhug:

Die is echt een koe........ hij heeft nek uitgekotst en er zaten grassprieten bij. Hij is netjes weer opnieuw begonnen en ligt heerlijk uit te buiken en is zich van geen kwaad bewust wat mijn vinger betreft :D :D :D
Laatst gewijzigd door Dian op wo 20 apr 2016, 17:55, 1 keer totaal gewijzigd.
#3212905
inni schreef:Hier ook, hoe is het met Rakker..........en het andere.....voor dergelijke gevallen heb ik zuurstofwater (waterstofperoxide) in huis. Giet het er regelmatig over zodat het eventuele vuil weg is en houd de wonde in het oog. Ik heb er hier eentje wat mij regelmatig bijt als ik hem was en kam (langharige maltezer) hij is soms echt een razende hond en heeft me te pakken voor ik het weet. Zuurstofwater over de wonde en meestal gaat het zonder ontsteking over. Pijn blijft het natuurlijk wel doen. Tetanus is in orde??
tetanus is nog geldig.......

het gaat mij alleen om de ophef die er gemaakt wordt zoals 2 ?? weken terug dat we al lang dood en begraven moeten zijn omdat wij onze honden vlees voeren, maar dat er bijvoorbeeld bacterië bommen op het aanrecht liggen....... als we op alles wat gezegd wordt iets uit moeten doen, dan heb je een dagtaak :P Hoeveel mensen gebruiken dezelfde vaatdoek waarmee het stuk aanrecht wat voor de honden gebruikt wordt bijvoorbeeld ook om hun eigen deel schoon te maken??
Door Martine-Tom
#3212907
Dian schreef:tetanus is nog geldig.......

het gaat mij alleen om de ophef die er gemaakt wordt zoals 2 ?? weken terug dat we al lang dood en begraven moeten zijn omdat wij onze honden vlees voeren, maar dat er bijvoorbeeld bacterië bommen op het aanrecht liggen....... als we op alles wat gezegd wordt iets uit moeten doen, dan heb je een dagtaak :P Hoeveel mensen gebruiken dezelfde vaatdoek waarmee het stuk aanrecht wat voor de honden gebruikt wordt bijvoorbeeld ook om hun eigen deel schoon te maken??
Nooit, gelukkig ben ik lichtelijk smetvrezerig dus pak braaf na elke handeling een nieuw doekje :biggrin2:
Overigens zou ik het wel ff goed schoon houden zijn best rotplekken onder je nagel...en als dat gaat ontsteken doet ut veel auw ivm drukopbouw onder je nagel, dus om die reden ff goed schoon houden
#3212911
Nou ik zou dus ook niets doen. Ik ben in de loop der jaren door allerlei verschillende diersoorten gebeten, tot hechtens aan toe, maar heb nog nooit een prik voor wat dan ook gehad en heb nog nooit een ontsteking opgelopen. Maar goed, niet iedereen is even bacteriebestendig tegenwoordig dus ik zou zeggen, doe wat je eigen gevoel je ingeeft. Sterkte met je vinger ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door