Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Radja
#3212679
Echt,wat een ellende! Ik gebruik ymea silhouet en voor de nacht ymea goede nachtrust het helpt een beetje tegen de opvliegers. Ik had opvliegers die een kwartier aanhielden,ook in de nacht,maar nu zijn ze minder intens en ik kan weer slapen. Hoef nu ook niet meer een paar x per nacht mijn laken te verschonen.
Door Too
#3212683
Toevallig dat ik van de wenk dacht :'je moet het aan BP vragen.. '

Opvliegers heb ik dan niet maar verder is het verschrikkelijk
Heb nog reeds een cyclus en ben dan extreem hormonaal (echt ik wil dan 'dood' want het komt nooooit meer goed) ,slaap voor geen meter etc.
Ik ga aan de wild yam het is besteld kan dus nog geen verslag uitbrengen naar ik idd er echt alle vertrouwen in.

Let wel even op dat hoge bloeddruk een contra-indicatie is
Gebruikersavatar
Door Radja
#3212686
Ben benieuwd of de wild yam gaat helpen,zit ook in de Ymea. Cyclus heb ik al een jaar en 16dagen niet meer,maar wel dat de hormonen spelen ronde de tijd dat de menstuatie had moeten komen. Dus of huilerig,chagrijnig,hoofdpijn,noem maar op.

Het gevaar is dat alle klachten die je in de overgang hebt,daar ook op worden afgeschoven terwijl er natuurlijk ook iets anders aan de hand kan zijn :-\
#3212689
Heb geen opvliegers..
Maar continu mega aan t vloeien( geen tussenpozen hooguit een dag of 2 en dan begint t feest weer), duizelingen, misselijk, vreselijke krampen in mn buik, pijn in mn rug en benen en hoofd...
Loop bij de Gynaecoloog maar echt veel kan ze ook niet betekenen..
Ben continu moe en ellendig...al een goed jr :-[
Door Too
#3212692
@ Radja
Ik ook, ik heb al een hele lange tijd
enorme stress en weet dus alles daaraan..

Ik zal je op de hoogte houden,
toen ik er om vroeg in de winkel zei die mevrouw meteen : O das een hele krachtige..
Laatst gewijzigd door Too op wo 20 apr 2016, 09:04, 1 keer totaal gewijzigd.
#3212696
me and my boys schreef:Heb geen opvliegers..
Maar continu mega aan t vloeien( geen tussenpozen hooguit een dag of 2 en dan begint t feest weer), duizelingen, misselijk, vreselijke krampen in mn buik, pijn in mn rug en benen en hoofd...
Loop bij de Gynaecoloog maar echt veel kan ze ook niet betekenen..
Ben continu moe en ellendig...al een goed jr :-[
Dan zul je onderhand ook wel eens bloedarmoede hebben. Deze klachten had ik ooit ook, maar ik trof een gyn die meteen stappen ondernam. Die ook zei, dit gaat met de overgqng wel over, maar dat duurt in uw geval nog wel even. Ik had x-aantal vleesbomen en die ziin met bm en al eruit gehaald. Probleem over. Als dit al een jaar duurt dan moet je meer aktie verlangen en/of om een andere gyn vragen. Je kan zo niet functioneren en het staat denk ik maar zo los van de overgang in die zin dat dat een oorzaak zou zijn.

Mijn huisarts was overigesn ook van mening dat het vanzelf wel over zou gaan, dus op een dag heb ik wederom een verwijskaart gevraagd. Ik was al eerder voor een echo bij een gyn geweest, maar die mocht toen niks adviseren, aangezien er alleen om een echo was gwvraagd.
#3212698
geen vleesbomen, wel verkalking in baarmoeder maar dat zou t probleem niet veroorzaken.
Heb een mirena gekregen maar helpt niet, sterker nog af en toe t idee dat t erger is...over 2 mnd terug en dan zal ik t eens ff bespreken dat als dit zo nog een jr of wat door moet gaan ik er nu al depressief van dat uitzicht word
Heb ijzertabletjes
Door Too
#3212699
O Ellen dat is een drama, ik vind 7dagen heftig (met een nasleep van enkele dagen) al niet te doen.
Lijkt mij dat je idd maar s met de vuist op tafel moet slaan.. zo ken het ook niet
#3212706
Ik denk dat dat continue vloeien van de mirena is; dat hoor ik veel om me heen. Van vrouwen die niet in de overgang zijn.
Ik hoor ook veel positieve dingen over de mirena btw, het is of een superding, of een nachtmerrie. Ik denk dat jij een van de vrouwen bent waar het een nachtmerrie voor is
#3212708
Jemig Ellen, dat klinkt niet fijn. :(

Mirena kan wel wat 'opstartproblemen' hebben, dus weet je pas na een maand of drie wat het precies voor je doet. Maar als het zo blijft zou ik bij de gyn. zeker om een andere behandeling vragen.

V.w.b. de overgang; breek me de bek niet open. Ik slik niks meer, het hielp mij niet. Het enige voordeel is dat ik niet meer ongesteld ben. Maar op dit moment weegt dat nog niet op tegen de nadelen. :-X

Sterkte!
Door Too
#3212711
Eigenlijk is dat toch te zot voor woorden , een middeleeuwse 'behandelmethode.. dat hoort erbij, even doorbijten

Nu iemand mij er op zeer dat mijn moodswings, extreme reacties, labiel-erigheid, slapeloosheid etc ook een hormonale oorzaak zouden kunnen hebben valt er veel op zijn plaats:
Ik ben nog nooit iemand naar de keel gevlogen.. ben er nu toe in staat..:shock: en zo zijn er meer dingen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door