Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3212604
Vorige week was Saartje van de ene op de andere dag niet lekker. Ze ging weer achter de stoel liggen en bij het uitlaten 's morgens at ze weer gras.
Dat doet ze alleen als ze misselijk is.
s' Middags gewoon gewandeld en dan was het na de wandeling weer over, ze at en dronk goed.
De dagen erop weer misselijk als ze wakker werd.
Afgelopen vrijdag had ze ineens een hele vieze hoop met slijm erin.
Dus ik naar de dierenarts en ontlasting laten testen.
Geen wormen was de uitslag.
Wel heeft ze die week veel gezwommen in helder water, wellicht te koud geweest?
Zaterdag zat er na het gras eten en direct daarna een groot aantal keer dun poepen een heel klein beetje bloed in de ontlasting.
Ook wilde ze 's avonds niks eten.
Tot ik om half twee 's nachts naar bed wilde en ze ineens naast de voerbak stond.
Dus snel wat gekookte kipfilet en een beetje met kokend water overgoten hertenvlees gegeven, dat ging erin als koek.
Bevleesd bot had ik de dagen daarvoor maar niet gegeven.

Afgelopen zondag tot nu toe mankeert ze niks meer en eet ook weer de normale barfmaaltijden.
Gezien de maag/darmproblemen die ik een jaar geleden mat Saartje gehad heb dacht ik even oh jeetje als die maagdarmproblemen maar niet weer beginnen.

Maar oke tot nog toe niks meer aan de hand.
Wat kan dit geweest zijn?
Kan een hond van zwemmen in koud water ziek worden?
Kan een hond een virusje oplopen?
Gebruikersavatar
Door pluk
#3212616
Klinkt bij mij als een virusje.
Slijm is vaak een gevolg van het schoonmaken van de darmwand door het lichaam.

Zwemmen in koud water kan zorgen dat ze net even bevattelijker is voor een virus, maar lijkt me niet de oorzaak.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3212795
Ons lichaam heeft een bepaalde warmte nodig, in die warmte functioneren onze organen en kunnen andere organismen niet leven. Vandaar dat wij onze temperatuur verhogen als er wel een organisme binnendringt, koorts.
Wanneer wij het koud krijgen, worden we bevattelijker voor ziektemakers omdat onze temperatuur zakt, letterlijk 'een kou vatten'. Het kan zijn dat Saartje de kou niet lekker vond, of om andere reden ziek is geworden. Nu weer lekker gezond en niet meer misselijk, dat is het belangrijkste ;)
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3212804
-Saskia- schreef:Er heerst iets. Wodje is ook "slachtoffer" en ik ken er nog eentje. ;)
Dat hoorde ik dus ook van een andere hondenbezitter, die had het van de dierenpraktijk (niet mijn dierenarts) gehoord.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door