Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3212428
Vanmiddag bij Via Natura Lola & Harry laten titteren.
Afbeelding

De bovenste is van Harry, onderste Lola.

Voor Harry was het advies om over 2 weken te enten, als hij 12 weken is, zijn titer was echt te laag en hem met 20 weken weer te titteren om te kijken of de enting was aangeslagen. Hij heeft tot nu toe alleen de 6 weken enting gehad.

Lola was een prima titter, parvo en leverziekte heel hoog, hondenziekte lijkt minimaal. Maar ik had me aardig ingelezen en dus ook al gezien dat deze bij de meesten laag is. Haar advies was om Lola volgend jaar weer te titteren.

Nu heb ik de dierenarts zelf niet meer gesproken, tussen de bloedafname en uitslag zou voor ons anderhalf uur zitten en wij waren naar het bos gegaan, belden ze na 3 kwartier dat de uitslag al helemaal klaar was, en hebben wij in het bos een verkeerde afslag genomen en verdwaald Afbeelding dus ze was al weg.

Dus ik denk dat ik de enting gewoon bij mijn eigen dierenarts doe, die staat hier totaal niet onwillig tegenover, hij ent ook niet voor weil in overleg met je, omdat hij van die enting meer honden ziet die er ziek van worden. Lola is dus ook al een paar jaar hier niet voor geënt Afbeelding
Door Lizzy
#3212483
Wat is het idee achter nog 2 weken wachten met een enting voor Harry?

Als je dierenarts inderdaad Weil niet doodleuk gebruikt als oplosstof voor de DHP, dan kun je daar prima terecht ja!
Gebruikersavatar
Door constance.blokzijl
#3212545
Lizzy schreef:Wat is het idee achter nog 2 weken wachten met een enting voor Harry?

Als je dierenarts inderdaad Weil niet doodleuk gebruikt als oplosstof voor de DHP, dan kun je daar prima terecht ja!
Volgens mij niet, maar ik zal er even expliciet naar vragen bij ze. Dan kan ik altijd nog uitwijken als het moet.

Ik ga er eigenlijk van uit van niet, gister vroeg die dierenarts of ik heel bewust niet entte voor Weil, of dat het een andere reden had.

Waarom nog 2 weken wachten? Ook geen idee, ik was te laat om te dierenarts zelf te spreken, dus het is natuurlijk via een dame van de winkel, dus een soort doorgeefluik gegaan. Misschien omdat toen ik belde al werd gezegd dat ik beter tot 12 weken kon wachten ivm de maternale bescherming. Die zou aanwezig zijn tot een week of 12?

Ik heb altijd begrepen dat die eerder ophoud, vandaar dat ik toch die afspraak heb gemaakt met 10 weken.
Door Lizzy
#3212550
constance.blokzijl schreef:Volgens mij niet, maar ik zal er even expliciet naar vragen bij ze. Dan kan ik altijd nog uitwijken als het moet.

Ik ga er eigenlijk van uit van niet, gister vroeg die dierenarts of ik heel bewust niet entte voor Weil, of dat het een andere reden had.

Waarom nog 2 weken wachten? Ook geen idee, ik was te laat om te dierenarts zelf te spreken, dus het is natuurlijk via een dame van de winkel, dus een soort doorgeefluik gegaan. Misschien omdat toen ik belde al werd gezegd dat ik beter tot 12 weken kon wachten ivm de maternale bescherming. Die zou aanwezig zijn tot een week of 12?

Ik heb altijd begrepen dat die eerder ophoud, vandaar dat ik toch die afspraak heb gemaakt met 10 weken.
Nee, niet perse. En als jouw hond nergens titer voor heeft dan dus ook geen maternale immuniteit.
Door Lizzy
#3212585
constance.blokzijl schreef:Dan ga ik mijn dierenarts gewoon bellen, en niet wachten tot 12 weken Afbeelding
Dank Lizzy!
Ja, of Dr. Kruithof even bellen om te overleggen? Misschien heeft zij wel een goed verhaal! Voor Parvo is er natuurlijk nog ietsje titer te zien....
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door