Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door PLientje
#3212493
Hoi Allemaal,

1 van mijn honden heeft een grote voorkeur voor gevogelte. En dan niet zozeer het vlees, maar de bevleesde botten. Wild wil ze ook nog wel eten, maar geiten of lams botjes laat ze staan. Ook al zet ik dit 3 dagen na elkaar voor haar neus, ze laat het staan. Nu heeft ze al niks over zeg maar, ze is vrij mager dus heb liever dat ze gewoon eet. Komt ze iets te kort als ik haar voornamelijk bevleesde botten van gevogelte voer? Spiervlees is ze veel minder kieskeurig, dus daar eend ze wel alles. Nu heb ik alleen kip, eend en ree als bot (wat ze gewoon eet). Hiervan heb ik ribben, karkassen en nekken. Nu denk ik eraan om konijn bij te voeren, al is dat lastig te vinden voor een mooie prijs. En nog wat extra gevogelte, mits dit wat toevoegt.
Door Too
#3212496
Met enkel gevogelte kun je echt een prachtig menu samenstellen
Eend, kip, parelhoen, fazant, gans, kwartel, duif, patrijs, kalkoen (al is dat qua bot vaak een no-go vanwege hele scherpe splinters)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3212497
Too schreef:Met enkel gevogelte kun je echt een prachtig menu samenstellen
Eend, kip, parelhoen, fazant, gans, kwartel, duif, patrijs, kalkoen (al is dat qua bot vaak een no-go vanwege hele scherpe splinters)
Dit rijtje, zonder de kalkoen is al een mooie afwisseling. Misschien nog een konijntje of haasje erbij en dan ga je op dit gebied echt geen tekorten krijgen.
Sinds ik bejaarden en een paar zaikers heb (en dat is al een hele poos) is het groot dierbot hier volledig verdwenen en eten ze enkel gevogelte of stampertjes vleesbot.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door