Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Frida
#3212294
Hallo allemaal,

Omdat ik graag wilde overstappen van (geperste) brok naar kvv (daarna evt. naar barf) heb ik van 2 kvv merken 5 van die "worsten" gehaald, per stuk 800 en 1000 gram.
Alaska Natural Dogfood: Konijn, Eend, Zalm, Rund
Carnibest: Natuurvoer

1e poging konijn: op kamertemperatuur laten komen maar ze draaide haar hoofd weg, met kokend water overgoten en af laten druipen, ze raakt het niet aan, bak weg gepakt en 's-avonds (de andere verse helft van de worst) weer aangeboden: zelfde reactie.

Omdat ze helemaal gek is van vis, de zalmworst geprobeerd:
rauw: ze vrat het niet, even met kokend water erover heen: idem. De andere helft van de worst in de avond weer aangeboden maar nu even op een plaatje 2 minuten verwarmd: ze sprong naar de bak omdat het lekker rook maar HELAAS weer vrat ze het niet, terwijl ze echt honger had.
Het is een actieve hond dus na 2 flinke wandelingen incl. wat training verrekt ze van de honger maar toch vrat ze zelfs de zalm kvv niet.
Ook niet de 2e dag zonder eten, dit ging me te ver gezien haar activiteiten, dus maar gewoon de brok gegeven en ze lekte de bak helemaal uit.

Ook al eens een rauwe runderlap geprobeerd: zelfde reactie, na het koken hiervan (ca 10 minuten) vrat ze hem wel. Gerookte zalm, braadharing, maatje of zure haring is binnen 2 seconden verorberd.

Wat kan ik nog proberen?

Graag jullie adviezen en/of ervaringen,
groetjes en alvast bedankt
Door Parelridder
#3212321
Ik heb hier ook een hond die geen rauw bliefde (terwijl afgespeend met kvv en nog maanden gekregen!). Wat hier goed werkte was het drogen van de verse voeding. Gedroogd vond ze zálig, brak de tent af van enthousiasme ;D En jouw maatje lijkt ook zo'n teuta die het 'gegaard' wel graag eet. Het drogen kun je makkelijk (rustig) afbouwen, dan is de buitenkant wél gaar, maar van binnen (in toenemende mate) rauw. En je kunt ook gebruik maken van het warm geurende effect van nog maar net uit de droger komen (even af laten koelen tot eetbare temperatuur natuurlijk). Een relatief goedkope volstaat prima. Google maar eens op 'voedseldroger'.
Je kunt er later natuurlijk snacks mee maken (beloningsmateriaal of echt kauwspul) dus je kunt er nog lang plezier van hebben. Als de aanschaf toch lastig is, dan is er misschien wel iemand op BP in de buurt van wie je er eentje lenen of overnemen kan om je hond te wennen aan vers.

Barfplaats wordt gesponsord door