Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door lauraV
#3212146
2x per week kook ik voor gemiddeld 35 personen bij een inloop /zelfregiecentrum.
de eters komen uit alle lagen van de bevolking , van verslaafde of dakloze tot de eenzamer oudere , en alles wat er tussenin zit ;)
1x in de week een maaltijd en de andere dag een flink gevulde soep .
woensdag is dus weer soepdag , alleen .... ik ben ff door mn ideeen heen :-[
groente , kippen , bonen en pompoensoep hebben we de laatste keren gehad ...

Er zijn wel wat voorwaarden aan t soeppie ::)
-Het budget is tussen de 17 en 20 euro , dus ik kan niet de duurste producten gebruiken ...
-Geen soep uit blik , ik wil natuurlijk wel dat ze wat vitamientjes binnen krijgen ...
-Er mag geen varkensvlees in zitten (ivm met het geloof) , wel zou ik evt bv spekjes kunnen toevoegen bij het inschenken van de soep .
-en ... het moet natuurlijk heerlijk zijn , goed voor mijn ego ::)

verder geen eisen meer ;)
hebben jullie goede recepjes ?
Door Lil
#3212148
Oei mijn soep smaakt zonder varkensvlees niet. Een recept voor een bloemkoolsoep opzoeken of aardappelsoep. Dat vult goed.

O ja goulashsoep is toch van rundvlees?
Door Martine-Tom
#3212149
Uien en knof fruiten, blikken tomatenstukjes erbij, bouillonblokjes...gf laten pruttelen en de staafmixer erdoor. Eventueel met ballen of croutons met tijm indien budget het toelaat. Basic maar erg lekker!

Courgettesoep, wederom ui en knof fruiten, courgette in blokjes erbij, water en bouillonblokjes (of gewoon zout) pruttelen en staafmixeren.
Gebruikersavatar
Door Janneke
#3212156
Aardappelsoep, champignonsoep (goed gevuld), minestronesoep, winterwortelsoep (o.a. met bonen), linzensoep.
Door Tanna
#3212160
Linzensoep! Ik gebruik er altijd bruine linzen voor, die ik kook met allerlei kruiden en specerijen. Ik bak ontbijtspek uit (spekblokjes kan ook) en bak in het spekvet een paar gesnipperde uien en veel knoflook. Dat alles gaat met gebakken rundergehakt - met een vork losmaken tijdens het bakken - en een royale hoeveelheid tomatenpuree (De Nieuwe Band) door de soep. Snel laten afkoelen en een nacht laten staan, dan is het altijd veel lekkerder. Opwarmen en met allerlei soorten brood serveren. Zonder vlees ook verrukkelijk, trouwens.
Door Borke
#3212185
Ik doe nooit varkensvlees in de soep. Wel kip, vis of rundvlees.

Als je een low budget soep wilt maken, kijk dan naar de koolhydraatrijke groentes van dit seizoen :biggrin2:
Door yorokobi
#3212199
Tomaten paprika soep van de hello fresh, die is zalig


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Hope
#3212352
Bloemkoolsoep!

Heerlijk is het, en een echte maaltijdsoep. Duur is het ook niet.

Ander idee is knolselderijsoep. Ook echt ontzettend lekker en dat kost ook echt drie keer niks.
Door frodo quin
#3212440
Als je een goed vullende soep wil die niet duur is zijn peulvruchten handig om mee te werken. Op vegetus.nl staan er een aantal maaltijdsoepen met bonen. Zelf maak ik geregeld linzensoep (bruine linzen, bonenkruid, wortels en uien). Ik vind het goed te eten en verder is het heel budgetvriendelijk en gezond.
Door Parelridder
#3212512
Surinaamse pindasoep met kip! Komt 0,0 varken aan te pas. Zeker niet duur en qua groenten uit mijn hoofd ui en tomaat. Voor de kip kook je hele kippen of poten, die je als ze gaar zijn tot 'sliertjes' maakt. Dus kip op z'n goedkoopst: geen filet.
Súper lekker, ook met een stukje (stok- of turks) brood.
Overigens absoluut niet te vergelijken met de pindasoep die cup a soup op de markt bracht.
Als je het recept wilt zoek ik het voor je op, stuur ik je een scan uit 't kookboek. Wij leerden het ooit van m'n (Surinaams) oom, die heeft een hoop lekkere gerechten de familie in geholpen! :)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door