Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Raaf
#3211898
Toen ik er gisteren ééntje openbrak zaten er ook kleine restjes van veertjes in...
Ik hoop eigenlijk een egel en geen marterachtige ::) maar die eten toch geen eieren/vogeltjes?
Gebruikersavatar
Door pike
#3211947
Lijkt mij te groot voor egel. Misschien kan je er iets naast leggen wat het formaat aangeeft? En nee egels eten geen vogeltjes.
Door Raaf
#3211952
pike schreef:Lijkt mij te groot voor egel. Misschien kan je er iets naast leggen wat het formaat aangeeft? En nee egels eten geen vogeltjes.
Langste drolletje is ongeveer 4-5 cm lang...
Door Raaf
#3211979
pike schreef:En hoe verklaar je dan de veertjes??? Het lijkt ook wel of er zaadjes/pitjes in zitten?

De egelpoepjes hier in de tuin zijn altijd pikzwart. En zitten vol met keverschildjes.
Er zitten idd ook wat wittige pitjes/zaadjes in.
En bijna ieder ochtend ligt er weer eentje op praktisch dezelfde plek... (Nadat ik die van de vorige dag heb weggegooid)
Door Mandarijn
#3212008
Raaf schreef:Dan denk ik toch dat het waarschijnlijk een steenmarter zal zijn. :???:
Kijkend naar de samenstelling van de drol en de vindplaats, dicht bij de auto. Morgen eens onder de motorkap kijken.
Mmmm ik dacht, eindelijk weer een bewoner in ons egelhuis....
Ze knabbelen vooral aan leidingen van dieselauto's. Waarom??? Omdat daar een speciaal geurtje aanzit. En nog liever aan nieuwe leidingen. Dat zei laatst eentje hier in ons dorp. We hebben hier ook steenmarters zitten. Een tip: verzamel hondenhaar, doe die in een netje vd sinasappels oid en hang dat onder de moterkap waar het niet aan draaiende of hete delen komt. Dan blijft de marter weg!!! En dit werkt echt!!! Een dorpsgenoot had last van een marter en sinds het zakje haar niet meer.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door