Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#3211308
Voor mijn studie Veterinaire Natuurgeneeskunde aan de Silverlinde ( http://www.silverlinde.com/ ) ben ik nog op zoek naar dieren voor het afnemen van anamneses.

Ik zit momenteel in het eerste jaar van mijn studie. Daarom mag ik nog geen diagnose en behandelingsplan opstellen. Ik ga wel de gehele ziektegeschiedenis doornemen en kort fysiek onderzoek doen
Het is wel belangrijk om met zoveel mogelijk diersoorten ( ook boerderij dieren) met verschillende klachten ervaring op te doen.
Er kunnen fysieke problemen zijn zoals eczeem, allergieën, arthrose, star,etc..., emotionele problemen bijv bij het verlies van een baas of een maatje, of gedragsproblemen zoals agressiviteit bij honden, plassen naast de bak, etc...

Dus heeft u een paar uren de tijd om over uw dier en zijn ziekte, zijn probleem te praten, kunt u contact met mij opnemen.

Het is uiteraard gratis

Ik woon zelf in Krommenie maar ben uiteraard bereid om verder te reizen om bij u langs te komen
#3211504
NadineG schreef:Voor mijn studie Veterinaire Natuurgeneeskunde aan de Silverlinde ( http://www.silverlinde.com/ ) ben ik nog op zoek naar dieren voor het afnemen van anamneses.

Ik zit momenteel in het eerste jaar van mijn studie. Daarom mag ik nog geen diagnose en behandelingsplan opstellen. Ik ga wel de gehele ziektegeschiedenis doornemen en kort fysiek onderzoek doen
Het is wel belangrijk om met zoveel mogelijk diersoorten ( ook boerderij dieren) met verschillende klachten ervaring op te doen.
Er kunnen fysieke problemen zijn zoals eczeem, allergieën, arthrose, star,etc..., emotionele problemen bijv bij het verlies van een baas of een maatje, of gedragsproblemen zoals agressiviteit bij honden, plassen naast de bak, etc...

Dus heeft u een paar uren de tijd om over uw dier en zijn ziekte, zijn probleem te praten, kunt u contact met mij opnemen.

Het is uiteraard gratis

Ik woon zelf in Krommenie maar ben uiteraard bereid om verder te reizen om bij u langs te komen
Is Kaatsheuvel en/of Terheijden een optie?

Suzanne
#3211526
Hoi Jel, Ik heb nu voldoende honden ;-) wel mocht je nog iemand weten met een kat, een paard, een geit, een konijn laat het mij weten. In ieder geval leuk dat je reageert en dat de Silverlinde je dier heeft kunnen helpen!
joel schreef:Onze hond is onder behandeling van de Silverlinde (geweest, het gaat nu gelukkig goed), als je het leuk vind mag je hem ook gebruiken, we wonen in Nieuwegein, net onder Utrecht. Hij heeft SLO (symmetrische lupoïde onychodystrofie)
#3211567
NadineG schreef:Hoi Jel, Ik heb nu voldoende honden ;-) wel mocht je nog iemand weten met een kat, een paard, een geit, een konijn laat het mij weten. In ieder geval leuk dat je reageert en dat de Silverlinde je dier heeft kunnen helpen!
Kan je niet helpen aan kennissen met andere huisdieren, maar wens je heel veel succes met je studie!
En ja we zijn zeker heel blij dat het nu goed gaat!
#3211862
Hi Martine -Tom.
Het is mij ietsje te ver.
Ik kan wel vragen aan de medestudente of ze bij jou wil langskomen. Jij hebt het over meerder kateen. Om hoeveel katten/ poezen gaat het precies en wat is is/zijn de klachten? Leven ze allen bij elkaar?
Groeten, Nadine
Martine-Tom schreef:Meerdere katten onder de rook van rotterdam?
#3211932
NadineG schreef:Hi Martine -Tom.
Het is mij ietsje te ver.
Ik kan wel vragen aan de medestudente of ze bij jou wil langskomen. Jij hebt het over meerder kateen. Om hoeveel katten/ poezen gaat het precies en wat is is/zijn de klachten? Leven ze allen bij elkaar?
Groeten, Nadine
Ze zijn niet van mij, maar van mn beste din ;)
Het zijn er 6 en ze leven idd met zijn allen bij elkaar. Er is er 1 met een oogafwijking en 1 met pijnklachten...vermoeden we, hij is een beetje jantje lacht jantje huilt en waarom is niet geheel duidelijk, ook maakt ie om de haverklap cystes aan aan de linkerkant van zn kop...best vaag alles bij elkaar. Oh en nog een htk die maar niet af wil vallen en longklachten heeft..
Dus lekker divers ;)
#3211969
Jammer dat België te ver is voor je, ik heb hier net een lam van nu 10 dagen oud waar we niet weten wat er mee is.
Reguliere dierenarts was er al bij, die kan niks vinden. Geen koorts, geen diarree, dronk in eerste instantie goed bij de moeder.

De eerste 3 dagen deed ie het goed, en daarna werd ie alsmaar zwakker, wankelt op zijn pootjes, we flessen hem nu bij (de ene keer heeft ie zuigreflex en krijg je er wat melk in, de keer erop weer haast niet), hebben hem met mams en zusje (die het heel goed doet) onder een warmte lamp gezet, en een zakje kunstbiest met de fles gegeven, nu kan ie in ieder geval weer opstaan.
Maar hij is nog steeds niet lekker, heb ik in al die jaren schapen houden nog nooit meegemaakt dat een lam zo kwakkelt zonder aanwijsbare reden.

Moeders zijn net een paar weken geleden allemaal geënt met Heptavac, dat zou afdoende bescherming moeten bieden tegen clostridien (waar we een aantal maanden geleden mee van doen hadden)
Ontwormd was hier ook op tijd voor het aflammeren, we hebben dus geen idee verder.
Lijkt haast neurologisch iets niet goed.
#3211973
Hoi Kallista,

Ik gooi het in de groep van studenten.
Misschien kan een vierdejaars bij je langs. Waar woon jij in België?

Vriendelijke groet
Nadine
Kallista schreef:Jammer dat België te ver is voor je, ik heb hier net een lam van nu 10 dagen oud waar we niet weten wat er mee is.
Reguliere dierenarts was er al bij, die kan niks vinden. Geen koorts, geen diarree, dronk in eerste instantie goed bij de moeder.

De eerste 3 dagen deed ie het goed, en daarna werd ie alsmaar zwakker, wankelt op zijn pootjes, we flessen hem nu bij (de ene keer heeft ie zuigreflex en krijg je er wat melk in, de keer erop weer haast niet), hebben hem met mams en zusje (die het heel goed doet) onder een warmte lamp gezet, en een zakje kunstbiest met de fles gegeven, nu kan ie in ieder geval weer opstaan.
Maar hij is nog steeds niet lekker, heb ik in al die jaren schapen houden nog nooit meegemaakt dat een lam zo kwakkelt zonder aanwijsbare reden.

Moeders zijn net een paar weken geleden allemaal geënt met Heptavac, dat zou afdoende bescherming moeten bieden tegen clostridien (waar we een aantal maanden geleden mee van doen hadden)
Ontwormd was hier ook op tijd voor het aflammeren, we hebben dus geen idee verder.
Lijkt haast neurologisch iets niet goed.
#3211974
Het is inderdaad divers :)
Ik wil wel bij je vriendin langs maar ik mag nog geen behandelingsplan doen. Ik ben eerstejaars studente en moet vooral ervaring opdoen met de geschiedenis van de klacht( en ) goed in kaart brengen en een kort fysiek onderzoek doen. Kun jij mij wat meer info sturen? Ras van de katten die klachten hebben en hun leeftijd. Misschien middels een PB.

Vriendelijke groet
Nadine
Martine-Tom schreef:Ze zijn niet van mij, maar van mn beste din ;)
Het zijn er 6 en ze leven idd met zijn allen bij elkaar. Er is er 1 met een oogafwijking en 1 met pijnklachten...vermoeden we, hij is een beetje jantje lacht jantje huilt en waarom is niet geheel duidelijk, ook maakt ie om de haverklap cystes aan aan de linkerkant van zn kop...best vaag alles bij elkaar. Oh en nog een htk die maar niet af wil vallen en longklachten heeft..
Dus lekker divers ;)
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door