Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#3211374
Hallo allemaal,

Wij hebben nu sinds twee weken een golden retriever pup. Het is een reu, hij heet Fox en hij is nu 10 weken.

Hij had wat huidproblemen vermoeden is ichtyose maar de dierenarts wil het nog niet met zekerheid zeggen. Omdat het ook een allergie kan zijn. Nu heb ik helaas al enige ervaring met allergieën.

Ik ben de laatste jaren zelf ook wat bewuster gaan leven, dus voor mij dus erg logisch uit te zoeken wat het beste is voor Fox.

Hij kreeg bij de fokker royal canin junior medium. De eerste week heb ik me flink ingelezen over vers vlees.
nu zijn we dan al een week over op vers vlees. Dit heb ik in een keer gedaan vanwege de krokante brok die hij kreeg. De beloningsbrokken bestaan uit koud geperste brok van carnis.

Dit gaat erg goed, hij was 5 kilo toen hij op vers overging.
dus hij kreeg 300gr per dag over 3 maaltijden verdeeld.
de eerste dagen had hij dunne ontlasting en de kleur was wat bleker dan normaal. De ontlasting is nu goed en ook wat meer kleur.

Hij kreeg de eerste dagen carnis kip/rund.
na 4 dagen heb ik hem konijn gegeven gelijk na de maaltijd spuugde hij wat terug. De hele ochtend sloom en zwakjes. Smiddags wat gal gespuugd. Hij bleef maar weinig energie hebben. Ik heb die middag gelijk weer kip/rund gehaald en heb dit einde van de middag in twee porties weer aangeboden, hierop ging het goed dus wilde eerst zijn maag weer rustig krijgen. Het ging gelijk in de avond weer veel beter.

Nu zou ik graag van jullie ervaren kvv-ers willen weten wat een goede stap is om te zetten met een volgende soort? Ik heb eendmix met lamspens en geit met eendenkarkas liggen (dit is van tamro). Ook heb ik nog een rol met kip/rund van carnis liggen. Gewoon een ander soort proberen of toch nog even doorgaan met wat hij nu eet? Om hem eerst volledig te laten wennen?

ik heb schotse wilde zalmolie besteld voor over het eten voor zijn huid, vacht en gewrichten. Het advies is 5 ml per dag. Moet ik hier nog ergens rekening mee houden met hoe vaak hij dit mag?

Zo een hele lap tekst.....maar dan weten jullie de achtergrond en hoe het is verlopen .

alvast bedankt!
#3211432
Het is even de vraag nu of hij echt ziek werd van de konijn of wellicht van de omschakeling. Je zou dat kunnen uitproberen door een nieuwe variant wat subtieler te introduceren. Je zou dan eerst een kleiner aandeel door de kvv mengen die al goed valt.
De reactie klinkt een beetje alsof de konijnmaaktijd te vet was. Je bent pas een week over op vers, ik zou als hij zo reageerd op wat nieuws als hij nu (nog) doet eerst even kalm aan doen met extra diersoorten en supplementen totdat hij echt stabiel is. Die zalmolie zou ik dan ook met beleid introduceren.
#3211438
dank je voor je reactie.

Deze klachten heeft hij niet eerder gehad ook niet met de overschakeling op vers vlees.

Hij zit nu dan 1 week op een dezelfde soort dus moet wel langzaam aan beginnen met verandering. Hij vind alles lekker dus dat is geen probleem. Dus konijn is een wat vetter soort?

De verkoper raadde me aan ook nog even te wachten met paard.

Ik zal de zalmolie per mililiter opvoeren. Per twee dagen.
is dat een goed begin?
#3211440
Waarom heb je zo'n haast met de zalmolie?
Als je nou eerst het gewone eten lekker rustig introduceert, de reactie op konijn kan ook gewoon pech zijn geweest dat hij en beetje een off-dagje had.
Dus dat je nieuwe varianten eerst 30-70of 50-50 mengt met bekende smaken en als je m fijn aan het eten hebt ha je zalmolie langzaam introduceren

Wellicht een rauw eitje en een vers en rauw sardientje
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door