Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door danielle1980
#321043
uh het staat ergens, maar ik kan t niet vinden >:(
en de zoek optie op de site doet t bij mij niet ???(geblokkeerd misschien of zo :-\)
maar ik zag ergens staan dat je lamshart in de oven kon doen en dat t dan droogt.

uh nu ligt de hart dus klaar, maar kan nergens meer vinden of het nou in de oven of magnetron moest en hoelang en op welke graden. :-[ :-\
Door Peet
#321047
Danielle,

Je moet het in reepjes snijden en dan op een bakplaat of over een rooster draperen. Dan een paar uur op 80 graden C drogen. Ovendeur op een kiertje houden.

(Niet in de magnetron).

Zoek anders even op "vlees drogen"....
Door danielle1980
#321050
Peet schreef: Danielle,

Je moet het in reepjes snijden en dan op een bakplaat of over een rooster draperen. Dan een paar uur op 80 graden C drogen. Ovendeur op een kiertje houden.

(Niet in de magnetron).

Zoek anders even op "vlees drogen"....
zoekfunctie doet t niet >:( :'(

maar heel erg bedankt voor je antwoord :D
Door Peet
#321051
soory....dat zei je idd...heb ik overheen gelezen....

maar zó moet het dus. Het duurt wel lang hoor, rustig uuuuuuren in de oven laten, niet te hoog...en dan komt het allemaal goed ;) ;D
Door danielle1980
#321055
Peet schreef: soory....dat zei je idd...heb ik overheen gelezen....

maar zó moet het dus. Het duurt wel lang hoor, rustig uuuuuuren in de oven laten, niet te hoog...en dan komt het allemaal goed ;) ;D
uren :o

whahhaa nou dan mag ik wel goed op letten met die monsters hier, die gaan natuurlijk de hele tijd bij die oven liggen ::)
Door nikèdog2000
#321132
hallo als je even verder had gekeken dan had je ook kunnen lezen wat ik gadaan heb.
in plakejes snijden en op keuken papier leggen en dan hoog vermogen 15 minuten
maar wel zoveel mogelijk vet eraf halen.
groetjes nikèdog2000
Door danielle1980
#321206
pup schreef: Ik heb lamshart klaar liggen voor straks. Maar dan wel rauw. Is dat niet goed dan?
jawel hoor, liefst alles rauw ;) ;D
maar ik wil het voor trainingskoekjes gaan gebruiken en dan zijn gedroogde toch makkelijker ;)
Door danielle1980
#321563
uh nou weet niet hoor, maar volgens mij is het niet zo goed gelukt :-[ :-\

voor mijn idee is het of te hard of te lang gedaan. :-\

maar de honden vinden het wel eetbaar, maar ja dat zegt niet zo veel ::) ;D
Door danielle1980
#321570
Doedels schreef: Het moeten kleine harde stukjes zijn. Niet zwart geblakerd. Dan heb je iets te hard je best gedaan. :o
:-[
nou zwart geblakerd ook weer niet maar wel bijna geloof ik :-\ :-[
Gebruikersavatar
Door Angelique
#321658
danielle1980 schreef: :-[
nou zwart geblakerd ook weer niet maar wel bijna geloof ik :-\ :-[
Het juiste recept dan voor een flinke diarree :-X
Door Peet
#321661
Angelique schreef: Het juiste recept dan voor een flinke diarree :-X
of juist niet.....originele carbo ...maar niet vegetalis..... ;D
Door Indy
#326114
Ik heb vandaag lever gehaald om in de oven te drogen en dacht dat ik nog bakpapier in huis had...niet dus :-\ kan het ook zonder of misschien met gewone folie ???
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door