Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Ike
#321102
ik wil verschillende kvv bij Ike gaan proberen om te zien waar hij het best op doet, wil als eerste CB proberen, mijn vraag hier is: is CB zwaarder verteerbaar (ivm zijn nogal gevoelige darmen, gaat overigens nu redelijk goed :))dan Bibi (krijgt hij nu met af en toe kippenek, soms een lamsribbetje)) en wat wordt er (volgens CB) geadviseerd te geven wbt hoeveelheid (kan ik op de site niet terug vinden) , Ike krijgt nu ongeveer 400 gr Bibi per dag(volgens Bibi zou een hond van 20 kilo, zoals Ike weegt, 560 gr moeten krijgen maar volgens verkooppunt dus 400), heeft Cb ook fyto mix en is dit raadzaam te geven bij honden met gevoelige darmen? Sorry voor de hoeveelheid vragen :-[
Laatst gewijzigd door Ike op di 17 mei 2005, 11:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door danielle1980
#321104
volgens mij is in cb het vetpercentage (ong)hetzelfde als in bibi dus zou het hetzelfde moeten verteren, echter sommige konden doen t op de ene kvv beter dan de andere, dat zou je dan uit moeten proberen. ;)

bij cb is de richtlijn 20 gr per kilo lichaamgewicht, dus net als bij bibi.

en ja cb heeft ook een soort fyto mix,
kruidenmix heet dan,
dat is probiotica en dat kun je dus altijd geven, zeker bij gevoelige darmen.

al kun je misschien bij een hond met gevoelige darmen ook gewoon probiotica kunnen geven, volgens mij werkt dat beter als de darmen echt heel erg gevoelig zijn.
Door Ike
#321115
Thanks, sorry voor de onvolledige info, de probiotica geeft ik hem al een maal per dag door wat yoghurt en een groene leem kuur (allebei sinds ruim twee weken) , ik vroeg het eigenlijk over de fytomix omdat toen ik Ike overzette van brokken op Bibi hij hierbij fytomix kreeg en (de eerste drie weken en toen afgebouwd op advies van verkooppunt) hij helemaal geen last had van zijn darmen, pas na het stoppen an de fytomix ging het mis (misschien toeval hoor) en na en paar weken (toen hij nnog geen weekje bezig was met de groene leem en probiotica ging het ook weer mis (zachte ontlasting, gaat nu weer aardig, heb begrepen dat dit ontgifting zal zijn) ;) ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door