Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Hope
#3211129
Als jullie hond een paar uurtjes alleen is, hebben jullie dan een radio aan of juist niet?

Manlief en ik hebben een leuke discussie. Ik laat de radio zachtjes aan, beetje geluid in huis lijkt mij wel prettig. Ze horen dan net wat minder van buiten en het is gewoon wat minder stil.
Manlief zet de radio juist uit. Zonde van de stroom en stilte geeft rust.

Wat doen jullie?
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#3211130
Ik zet voor mijzelf de radio nooit aan, zou ik alleen via de tv kunnen doen :)

Dus de hondjes hebben pech het is heel stil als we weg zijn, maar zijn het ook helemaal niet gewend..
Door Lizzy
#3211132
Uit. Ik vind een radio aan zelf niet prettig en ik denk dat je honden er geen diepe rust mee bereiken die ze hier wel bereiken als wij van huis zijn. Ik zet vaak de Bebetel aan als ik langer dan zeg 2 uur van huis ben en dan zijn ze echt in diepe slaap terwijl de keren dat ik de TV aan liet: was er onrust terwijl als ik een paar uur weg ben en de TV staat uit, moet ik bij terug komt de slaapkreukels uit hun bekkies strijken.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3211134
Echt nog nooit gedaan voor de honden. Ook nog nooit bedacht dat voor ze te doen overigens.
Geloof verder niet dat muziek oid hetzelfde zegt voor honden als voor ons.

Trouwens nu we het over zoiets hebben he, tis wel anders, maar schiet me nu te binnen, als mijn man van huis is en ik met hem skype, herkennen de honden zijn stem ook niet, ook niet als hij hun namen noemt. Gewoon weinig reactie.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3211136
Ik heb het ooit gedaan bij een hond met verlatingsangst, dat werkte wel een beetje. Daarna nooit meer. Hier is het dus rust en stilte als we weg zijn. (denk ik, hoop ik :biggrin2: )
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3211138
Hier staat de radio wel aan om omgevingsgeluiden te "overstemmen". Joep is heel waaks en hoort alles en dat is dus beslist minder als de radio aan staat.
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3211141
Hier geen radio aan. Als ze blaft dan blaft ze toch wel, maar dat is alleen als er iemand aan de deur staat of als ze ziet of hoort dat er een andere hond langskomt. Verder niet. En we wonen vrijstaand dus er heeft niemand last van.
Maar evengoed ligt ze meer dan relaxed te slapen als ik thuis kom na een aantal uren werken.
Ik heb zelf ook nooit de radio aan als ik thuis ben, dus doe hem ook niet aan als ik weg ga.
Gebruikersavatar
Door mizzsylver
#3211143
Uit. Ze zijn rustiger zonder radio, maar wel waakser op plotselinge geluiden zoals de bel of een dik pak folders wat door de brievenbus valt. Maar ook wel snel weer stil dus ik laat de radio uit.
Gebruikersavatar
Door Lizetta
#3211145
Toen Kimo pup was, was ik veel thuis en stond de radio veel aan. Dan bleef deze aanstaan als ik wegging, dat was voor hem fijner. Tegenwoordig nauwelijks meer aan, dus dat maakt geen verschil. Ik zou hem niet speciaal aanzetten...
Door Lil
#3211148
Hij staat altijd uit. Vroeger liet ik als ik onverwacht en te vaak op een dag weg moest de tv aan voor Boris. Dat was voor hem vanuit de pupytijd een teken ze komt heel snel weer terug. Ontstaan vanuit de training voor zeer extreme verlatingsangst. Heel erg soms in uitzonderlijke omstandigheden zag ik al voordat ik weg ging o jee zit niet lekker en als hij dan niet (in de auto) mee kon op die momenten ging de tv aan.

Dus nee ik wil het eigenlijk absoluut niet, maar snap wel dat het soms echt goed kan helpen.
Door hannabelgje
#3211166
Sinds ze schrik heeft gekregen van de geluiden van de bouwwerf tegenover staat de radio voortaan aan als ik weg ben. Dan is ze veel minder gespitst op alle geluiden van de straat. Voor haar geeft dat rust.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3211167
Ik zet geen radio aan als ik wegga, omdat ik die normaal ook niet aan heb.
Wat ik wel doe, is een heel rustige sfeer creëren voordat ik ga, zodat de overgang voor hem wat minder groot is.

Niet druk heen en weer lopen, telefoneren etc. en dan plots weg. Het lijkt me dat er dan opeens zo'n stilte valt voor de hond.

Van te voren laat ik hem goed uit.
Ik probeer het weggaan te doen op momenten dat hij doorgaans slaapt. Een beetje in zijn ritme zeg maar.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3211199
Border Bandit schreef:Ik zet geen radio aan als ik wegga, omdat ik die normaal ook niet aan heb.
Wat ik wel doe, is een heel rustige sfeer creëren voordat ik ga, zodat de overgang voor hem wat minder groot is.

Niet druk heen en weer lopen, telefoneren etc. en dan plots weg. Het lijkt me dat er dan opeens zo'n stilte valt voor de hond.

Van te voren laat ik hem goed uit.
Ik probeer het weggaan te doen op momenten dat hij doorgaans slaapt. Een beetje in zijn ritme zeg maar.
Dat doe ik ook. Grote wandeling, zijn maaltijd en dan ga ik rustig weg.
Grappig om al die verschillende redenen te lezen om juist wel of geen radio aan te laten!
Door TomsBorders
#3211212
ik luister wel muziek als ik thuis ben maar sowieso nooit radio.
geeft volgens mij ook alleen maar stress, al die geluiden binnenshuis als je toch het gevoel had dat er niemand thuis was. Zeker als je het als hond niet aangeleerd bent (dus opbouwend aanleren).
mijn hond slaapt als ik weg ben en wil dan ook geen herrie volgens mij, daarnaast is ze alleen death-metal gewend ;) ;) en dat komt niet op de radio
Gebruikersavatar
Door Neally
#3211218
Als ik wegga doe ik de radio aan, en een beetje hard ook. Ze zijn geluid gewend en dan slapen ze ook, helemaal van de wereld.
Wij hebben voor de deur van ons appartement een hal en alles klinkt enorm door. De deuren zijn hol dus dat helpt niet echt tegen geluid.
Het zijn allebei een beetje wakertjes. En ik heb geen zin in overlast.
Er zijn genoeg 'huilende' honden hier. Heb je zomaar ineens de pliesie aan je deur.
Note: graag zou ook ik wonen in het vrije. Zonder directe buren. Maar tot dan . . . :band: (radio-icoontje*)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door