Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door inni
#3210488
Ik weet niet waar het hoort, dus maar hier ;)
Donderdag is mijn maltezer Boy beginnen braken en kreeg felle diarree, vrijdagavond ging broer Tobi ook meedoen. In eerste instantie dacht ik en de da aan iets verkeerd gegeten maar dat kan bijna niet omdat hij nergens anders dan onder toezicht in eigen tuin en vrij op het terras, geweest is. Is het iets besmettelijk?? Toeval zou wel heel straf zijn omdat het bij Tobi net zo verloopt. Ik poets regelmatig met Dettol maar ik zou iets anders willen gaan gebruiken maar wat? Waarmee kan ik de vloeren en/of kussen, dekentjes.............best reinigen? alvast bedankt en nog een fijne dag
Door Lil
#3210546
Doranto schreef:Ik verwacht niet dat het iets met hygiëne te maken heeft. Een virusje ofzo lijkt waarschijnlijker.
+ 1

Dettol is prima en hondenwas doe ik met normaal wasmiddel op 60 graden. Echte viezigheid heb ik dan al met een emmer eruit gehaald voordat het in de machine gaat.
Laatst gewijzigd door Lil op zo 10 apr 2016, 14:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Door inni
#3210564
Dit is hoogstwaarschijnlijk een virus maar toch ben ik ongerust want het is al de tweede maal sinds begin van het jaar dat ze alle twee met een dag verschil ziek worden Ze hebben wel 's meer darmproblemen maar nog nooit zo'n diarree als nu en al zeker niet met braken. In januari zat er een dikke niet doorzichtige slijmlaag (vel) rond hun iets zachtere drolletjes. Ze zijn toen nog maar 's getest op oa Giardia maar alles was negatief enkel een te hoge zetmeelrest terwijl ze enkel wat zoete aardappel bij hun vlees en groenten kregen. Nu hebben ze omwille van wat er in januari speelde toch maar ab gekregen voor 5 dagen. Met die Giardia in mijn achterhoofd poets ik maar met Detoll maar het zou niet effectief zijn. Met een stoomreiniger gaat niet overal net als met gewone chloor en dan vooral ivm de was die niet boven 60graden kan.
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3210712
inni schreef:Dit is hoogstwaarschijnlijk een virus maar toch ben ik ongerust want het is al de tweede maal sinds begin van het jaar dat ze alle twee met een dag verschil ziek worden Ze hebben wel 's meer darmproblemen maar nog nooit zo'n diarree als nu en al zeker niet met braken. In januari zat er een dikke niet doorzichtige slijmlaag (vel) rond hun iets zachtere drolletjes. Ze zijn toen nog maar 's getest op oa Giardia maar alles was negatief enkel een te hoge zetmeelrest terwijl ze enkel wat zoete aardappel bij hun vlees en groenten kregen. Nu hebben ze omwille van wat er in januari speelde toch maar ab gekregen voor 5 dagen. Met die Giardia in mijn achterhoofd poets ik maar met Detoll maar het zou niet effectief zijn. Met een stoomreiniger gaat niet overal net als met gewone chloor en dan vooral ivm de was die niet boven 60graden kan.


Waarom gaat dat niet met een stoomreiniger? Ideaal voor vloeren toch?
Door inni
#3210713
Lazy Garfield schreef:Waarom gaat dat niet met een stoomreiniger? Ideaal voor vloeren toch?



Tegen de geboende houten meubelen laat het rare sporen. Op de blauwe hardsteen van het terras met zand voegen lijkt het me niet effectief en mag ik geen chloor gebruiken.
Door Lil
#3210719
Lastig. Ik weet weer waarom hier alles tegen boenen, stoom en 60 graden kan. Door de jaren heen alles vervangen door spullen die daar wel tegen kunnen.
Door inni
#3210791
Lil schreef:Lastig. Ik weet weer waarom hier alles tegen boenen, stoom en 60 graden kan. Door de jaren heen alles vervangen door spullen die daar wel tegen kunnen.

hihi, met het vooruitzicht op verbouwingswerken (nog niet de eerste twee jaren) houd ik meer rekening met de honden dan destijds met de kinderen ;)
Door Lil
#3210808
inni schreef:hihi, met het vooruitzicht op verbouwingswerken (nog niet de eerste twee jaren) houd ik meer rekening met de honden dan destijds met de kinderen ;)

Ja is hier ook niet van vandaag op gisteren gegaan hihi. De vloer wil ik er ooit nog uit en wat diervriendelijkers/poetsvriendelijkers (parket, laten afschuren en meerdere harde laklagen maken dat je mag dweilen en de stoomreiniger is nog beter omdat het veel minder nat blijft).

Tip: ik koop eens in de zoveel tijd nieuwe ligmatjes. De vetbedden/drybedden zonder anti slip mogen wel op 60 graden en in de droger. Ze liggen toch in de manden dus die antislip heb ik helemaal niet nodig.
Door inni
#3210818
Lil schreef:Ja is hier ook niet van vandaag op gisteren gegaan hihi. De vloer wil ik er ooit nog uit en wat diervriendelijkers/poetsvriendelijkers (parket, laten afschuren en meerdere harde laklagen maken dat je mag dweilen en de stoomreiniger is nog beter omdat het veel minder nat blijft).

Tip: ik koop eens in de zoveel tijd nieuwe ligmatjes. De vetbedden/drybedden zonder anti slip mogen wel op 60 graden en in de droger. Ze liggen toch in de manden dus die antislip heb ik helemaal niet nodig.
Hier gaan de manden iedere week in de was, op 40 graden weliswaar met wat Dettol en in de droogtrommel. Ze liggen eigenlijk geen van beide graag zacht en liggen liever op badkamermatten die ik wel warm kan wassen. 's nachts liggen ze in een kinderpark met katoenen bekleding wat zonder probleem iedere week in de 60 graden was kan. Op de vloer van de eetkamer ligt nu nog vinyl en sinds enkele weken een tapijt om uit te proberen wat dat geeft in het onderhoud omdat ik eigenlijk wel graag weer tapijten in de zithoek wil, want die zijn sinds Berre het huis uit. Aan de buitendeur liggen ook badkamermatten (goedkope versies van Action) die en paar keer per week in de wasmachine gaan ook op 40 graden met Dettol (sterke spullen trouwens voor hun prijs) en daarna in de droogtrommel. Op die badkamer matten liggen ze ook heel graag op een mooie dag als de deuren open staan. Deze voormiddag toch weer maar 's een toertje door het huis gemaakt met de stoomreiniger want met het mooie weer van vandaag en de buitendeuren wagenwijd open is poetsen fijner dan op een regendag.
Door Lil
#3210823
Hoe doen die badmatten het met opnemen van vocht en zo?

Wat is zacht liggen? Ik heb namelijk niet het idee dat alle memoryfoam matrassen en manden (met kunstleren omtrekken) die ik heb zacht liggen. Biedt aardig wat ondersteuning als ik naar ze kijk. Van die stoffen dingen vonden er 2 van de 4 vreselijk. En deze dingen tja eh ik heb wel vaker dat bezoek er niet vanaf was te meppen; nog geen gehad die het niet fijn vind, maar ik leg dan wel iets erop/erin zodat ze niet rechtstreeks op het leer liggen.
Door inni
#3210884
De katoenen badmatjes van Action zijn best goed maar ik heb dan ook maar kleine hondjes, die met de korte dikke draadjes zijn leuk om op te liggen en halen wel wat van hun poten af maar nemen het vocht niet in zo'n snel tempo op.
Hier liggen ze liefst gewoon op de grond....voor hun manden of houten nesten met dunne kussens. Boy ligt ook graag op de koude, zelfs natte tegels van het terras. Soms wil hij 's nachts naar buiten, legt zich dan op de koude stenen, pok als het vriest, en komt dan na een paar minuten terug naar binnen....heeft hij dan buikpijn of krijgt hij het dan te warm in huis...hij zegt het niet (of ik verst het niet) ;)
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3210997
Dettol werkt niet goed tegen andere zaken dan bacteriën. Het wordt super overschat.
Als je parasieten en virussen weg wil krijgen werkt pure alcohol (ethanol ) het beste. Maar dat kan je ook niet overal op gebruiken.
Ik denk dat je het wel bij de apotheek kan halen.
Door inni
#3211023
pearlsofpassion schreef:Dettol werkt niet goed tegen andere zaken dan bacteriën. Het wordt super overschat.
Als je parasieten en virussen weg wil krijgen werkt pure alcohol (ethanol ) het beste. Maar dat kan je ook niet overal op gebruiken.
Ik denk dat je het wel bij de apotheek kan halen.

Ik weet het maar ik kan toch moeilijk gaan poetsen met ethanol ;) (handen en vuilbakdeksel maak ik er wel mee schoon (niet met de pure mar der gewone ontsmettingsalcohol) Ik dacht dat chloor wel werkt maar dat kan niet overal (ik gebruik voor bepaalde dingen de sterke chloor die wij hebben voor het zwembad van de kinderen.)
Door Anneloog
#3211122
Zou een sopje met backing soda en azijn niet ook ontsmettend en ontgeurend werken? Ik gebruik het als keukenreiniger voor de oven bv en vind het fijn werken. En tja backingsoda is echt voor 100 en 1 doeleinden te gebruiken dus waarom niet om te ontsmetten? ( Ik heb het dus echt over bakpoeder-bakingsoda en niet over cristalsoda)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door