Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3210313
Wie wil mij helpen? Omdat wij KI gaan doen, moeten we voldoen aan de volgende eisen:
Voor dekaangifte waar kunstmatige inseminatie is toegepast gelden aanvullen eisen (Art.III.21,lid 5&6 KR).
Maar ik kan dus op die hele website van de Raad van Beheer artikel III.21 niet vinden..... Kijk ik nou scheel? Wie oh wie kan 'm wel vinden?
#3210315
Als ik mij goed herinner staan die op het dekaangifteformulier.

Maar de aanvullende eis is dat de inseminerende da verklaard de ouderdieren geïdentificeerd te hebben (de moeder dan en de papieren van pa heeft gecheckt) en dat hij de teef op "passende" wijze heeft geïnsemineerd.

"Maak ze gek" vervolgens maak jij gewoon van elk meegezonden stukje papier een kopie en stuurt dat mee met de dekaangifte. Succes verzekerd :biggrin2:
#3210317
Angelique schreef:Als ik mij goed herinner staan die op het dekaangifteformulier.

Maar de aanvullende eis is dat de inseminerende da verklaard de ouderdieren geïdentificeerd te hebben (de moeder dan en de papieren van pa heeft gecheckt) en dat hij de teef op "passende" wijze heeft geïnsemineerd.

"Maak ze gek" vervolgens maak jij gewoon van elk meegezonden stukje papier een kopie en stuurt dat mee met de dekaangifte. Succes verzekerd :biggrin2:
O jee....

Dat gaat eeuwen duren....
#3210325
Lizzy schreef:Wie wil mij helpen? Omdat wij KI gaan doen, moeten we voldoen aan de volgende eisen:



Maar ik kan dus op die hele website van de Raad van Beheer artikel III.21 niet vinden..... Kijk ik nou scheel? Wie oh wie kan 'm wel vinden?
Download het Kynologisch Reglement 2016, het staat op blz 59 en verder
#3210328
Angelique schreef:Als ik mij goed herinner staan die op het dekaangifteformulier.

Maar de aanvullende eis is dat de inseminerende da verklaard de ouderdieren geïdentificeerd te hebben (de moeder dan en de papieren van pa heeft gecheckt) en dat hij de teef op "passende" wijze heeft geïnsemineerd.

"Maak ze gek" vervolgens maak jij gewoon van elk meegezonden stukje papier een kopie en stuurt dat mee met de dekaangifte. Succes verzekerd :biggrin2:



Als ik mij goed herinner staan die op het dekaangifteformulier.

Ja, daar vul je in of het een natuurlijke dekking is of niet. Als het KI is, dan moet de dierenarts dat ondertekenen.
#3210336
Dit is toch ook gek eigenlijk?

Indien de kunstmatige inseminatie en de afname en de inseminatie van het sperma
niet op dezelfde datum en plaats hebben plaats gevonden, moet
de in het eerste lid bedoelde dekaangifte vergezeld gaan van de volgende gegevens of van een
verklaring van het ontbreken daarvan:
a. datum, waarop het sperma van de reu werd afgenomen;
b. datum van de inseminatie;
c. een verklaring van de Eigenaar van de reu of, indien deze is overleden, van zijn rechtsopvolger(s), waarin deze verklaart of verklaren dat van de reu ten
behoeve van de in het aanvraagformulier als moederhond vermelde teef sperma beschikbaar werd gesteld
en waarin voorts de wijze wordt vermeld waarop het
sperma werd verzonden en verpakt;
d. een verklaring van een dierenarts, waarin de onder c bedoelde verklaring wordt bevestigd en waarin voorts wordt verklaard dat hij het verzonden sperma heeft
verzegeld en op welke wijze dit is geschied;
e. een verklaring van een dierenarts, waarin deze verklaart dat hij het sperma heeft aangetroffen in de verpakking als in de onder c bedoelde verklaring omschreven,
dat hij de verzegeling als in de onder d bedoelde verklaring omschreven in ongeschonden staat heeft aangetroffen en dat hij de handeling heeft verricht die
tot de kunstmatige bevruchting van de bedoelde moederhond heeft geleid, c.q. kan leiden.

====

Dit staat gewoon op het "transfer of ownership" formulier. Maar dat zal wel weer niet aangemerkt worden als 'verklaring' ::) . Maandag maar weer even bellen met de RvB.
#3210337
Lizzy schreef:Dit is toch ook gek eigenlijk?

Indien de kunstmatige inseminatie en de afname en de inseminatie van het sperma
niet op dezelfde datum en plaats hebben plaats gevonden, moet
de in het eerste lid bedoelde dekaangifte vergezeld gaan van de volgende gegevens of van een
verklaring van het ontbreken daarvan:
a. datum, waarop het sperma van de reu werd afgenomen;
b. datum van de inseminatie;
c. een verklaring van de Eigenaar van de reu of, indien deze is overleden, van zijn rechtsopvolger(s), waarin deze verklaart of verklaren dat van de reu ten
behoeve van de in het aanvraagformulier als moederhond vermelde teef sperma beschikbaar werd gesteld
en waarin voorts de wijze wordt vermeld waarop het
sperma werd verzonden en verpakt;
d. een verklaring van een dierenarts, waarin de onder c bedoelde verklaring wordt bevestigd en waarin voorts wordt verklaard dat hij het verzonden sperma heeft
verzegeld en op welke wijze dit is geschied;
e. een verklaring van een dierenarts, waarin deze verklaart dat hij het sperma heeft aangetroffen in de verpakking als in de onder c bedoelde verklaring omschreven,
dat hij de verzegeling als in de onder d bedoelde verklaring omschreven in ongeschonden staat heeft aangetroffen en dat hij de handeling heeft verricht die
tot de kunstmatige bevruchting van de bedoelde moederhond heeft geleid, c.q. kan leiden.

====

Dit staat gewoon op het "transfer of ownership" formulier. Maar dat zal wel weer niet aangemerkt worden als 'verklaring' ::) . Maandag maar weer even bellen met de RvB.
Jawel, dat is gewoon geldig. Vandaar al dat ik zei...stuur ieder papiertje mee wat je hebt.
#3210341
*Lia* schreef:Ik zou niet weten waarom niet. Als je graag een reu van heul ver weg uitzoekt, ontkom je daar niet aan.
Omdat dat ooit ergens diep in de krochten van het FCI reglement heeft gestaan/staat, maar daar heeft al jaren niet meer iemand naar om gekeken, althans in NL niet. Maar de vraag is wel relevant, want die regel is/was er. Als ik mij niet vergis, wordt die in duitsland nog wel gehandhaafd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door