Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Xavi
#3209878
Hallo allemaal,
Ik ben Joyce en wil me gaan verdiepen in barfen.
Wij hebben 2 honden een Cocker Spaniel van 10 (Dido)en een Witte herderpup van 5 mnd (Xavi)Ik heb eigenlijk altijd brok gevoerd aan Dido en af en toe Smuldier en ging altijd goed,maar Met Xavi zijn we er vorige maand achter gekomen dat hij allergisch is voor Gevogelte, granen tarwe-rogge-spelt-gerst- rogge-spelt -gerst en huisstofmijt. was inmiddels al overgestapt van merk Fokker naar Cavom lam rijst en Lotgering kvv.Van Cavom blijft hij ook krabben dus nu helemaal op Lotgering lam rund vis.Nu lijkt het me best om zelf samen te stellen,maar ben daar echt een leek in.Heb vandaag het boek binnen gekregen Rauwe voeding voor honden dus ga me maar eerst inlezen.Lees ook dat veel beginners met kippenpoten ed beginnen,maar daar is hij dus allergisch voor.
Ik hoop hier veel tips en adviezen te krijgen.Heb net weer 2 kratten besteld van lotgering.Wat kan ik het beste voorlopig tussendoor geven dat hij al een beetje kan wennen?Dan hoop ik daarna helemaal over te stappen op zelf samen stellen.
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#3209914
Welkom op Barfplaats :)

Het is aan te raden om diverse merken kvv te voeren zolang je aan het inlezen bent; iedere fabrikant stopt wat anders in z'n kvv en zo wed je niet op een paard.

Om hem te laten wennen aan barf kan je grotere stukken spiervlees geven, zodat ze leren kauwen. Het liefst geef je dan spiervlees van diersoorten die niet in de kvv voorkomen; afwisseling is goed.
Om bot te leren verteren zijn eendennekken, kwartels(karkasjes) en parelhoen ook geschikt wanneer je geen kip kan geven. Je kan ze even voorbewerken met een hamer (stop ze in een plastic zak voor je begint te meppen ;) ) dan zijn ze al een soort van "voorgekauwd"

Het is handig een diersoort, dat goed te verkrijgen is; bv konijn, achter de hand te houden om eventueel te elimineren. Zeker aangezien Xavi al allergisch blijkt voor eea.

En dan nog een 'tip' we zien graag foto's van je lieverds ;D
Door Lizzy
#3209940
Welkom op Barfplaats! Als je vragen hebt: stel ze gerust!
(ik zet je topic direct even in de bar).
Groetjes, Lizzy
Door Xavi
#3209951
Ik nog ff zoekende Hoe dit forum werkt :-[ ik kwam al niet meer bij mijn eigen reactie.
Xavi is allergisch voor Gevogelte dus ook eend en parelhoen denk ik of mag je dat wel geven omdat het rauw is dat las ik net in het boek
Door frodo quin
#3209972
Welkom.

Als hij allergisch is voor al het gevogelte zit je natuurlijk heel beperkt qua vleesbot, zeker beginners bot. Konijn lijkt mij dan een goed vleesbot om mee te beginnen. Het kan natuurlijk heel goed dat hij niet allergisch is voor al het gevogelte, maar wel opletten met nekken, als die ongekuist zijn bij vogels (dus nog met vel, krop,...) zit er ook vaak graan in, dus dan wel eerst schoonmaken. Hoe ben je er trouwens achter gekomen dat hij allergisch is aan alle vogels?
Door Anne in Zweden
#3209998
Welkom hier! En het is inderdaad best mogelijk dat je hondje allergisch voor bewerkt gevogelte-eiwit, maar niet voor rauw. Daar kom je alleen maar achter door het uit te proberen, dus ik hoop dat een eventuele allergische reactie niet te heftig zal zijn. Succes met alles!
Gebruikersavatar
Door mariekes_katten
#3210108
Welkom op barfplaats!

Tip & hint: foto's kun je plaatsen via het Tinypic-icoon linksonder aan het schermpje waarin je typt.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
^
<hieronder dus>
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door