Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3209772
Ik pas nu op een hond - een greyhound die met spoed een nieuwe baas nodig heeft. Hij mixt heel goed met mijn honden en hij is mooi en lief. Wat mij betreft mag hij blijven. Maar meneer Spikkelneus heeft allerlei praKtische bezwaren: 1) hij past niet in de auto. Dat klopt wel een beetje. Korte stukjes zijn geen probleem, maar vakantie dat wordt hem niet. 2) hij is groot, dus eet veel. Waarschijnlijk zo'n 1200 gram per dag. Da's duur. Dat klopt ook wel. En wij hebben helaas geen onbeperkte hoeveelheid geld te besteden. 3) ik kwam net een kat tegen op straat en dan heb je opeens 100 kilo volle kracht vooruit. 70 kilo (Milou, Dali en Raul samen) was nog net te doen, maar 100 kilo is erg veel. Rest van de wandeling trouwens heel ontspannen.
Dus: goede argumenten dat kan ik niet ontkennen. Maar mijn hart is verliefd op deze hond. Wat nu? Wat is wijsheid?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3209775
Moeten wij wijsheid gaan uitleggen aan iemand die verliefd is...kansloos :biggrin2:

Wijsheid is voor de hond een ander plekje te zoeken. De argumenten van manlief zijn valide en die los je niet zomaar op. En daarbij moet je er beiden achter staan en dat is hier dus niet het geval.
Door BusKay
#3209777
Kan je num niet stiekum zo...onder het kussen :shy: :shy: :shy:

Alleen vrees ik dat meneer Spikkelboom deze keer wint... of toch nog effeeehhhh :argue2: ??
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3209778
Ik weet het hoor. Maar..... man...... ik kan niet nadenken! En niet eten! Pfff. Ik ben er echt een beetje ziek van. Het idee dat hij ergens anders heen gaat terwijl hij hier zo leuk past.
Door zurca
#3209781
Oh zo moelijk als je verstand en je hart wat anders zeggen....
Ik denk ook dat de redenen die je man aangeeft wel zeer goede redenen zijn om het niet te doen. Maar misschien (nog) een keer een goed gesprek met hem aan gaan en kijken of er oplossingen zijn voor een aantal "problemen"?
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3209785
zurca schreef:Oh zo moelijk als je verstand en je hart wat anders zeggen....
Ik denk ook dat de redenen die je man aangeeft wel zeer goede redenen zijn om het niet te doen. Maar misschien (nog) een keer een goed gesprek met hem aan gaan en kijken of er oplossingen zijn voor een aantal "problemen"?
Ja, ik vroeg hem al of hij een bestelbusje voor zijn verjaardag wil! (niet dat ik dat kan betalen, anders zou ik het direct doen)
En misschien het aandeel 'goedkopere kvv' in de maaltijden wat omhoog schroeven. Ze zijn allemaal gezond en volwassen, dus dat moet wel kunnen. (hij krijgt nu Lidl-brokken, dus er valt niet veel te verliezen)
We waren al van plan om voor Dunya voor de vakantie een andere oplossing te zoeken, want in de bergen wandelen dat kan ze niet meer dus dat geeft wat ruimte in de auto. Nou is hij 2x zo groot als Dunya, dus neemt nog steeds veel meer plek in.
En hoe je het ook wendt of keert - een vijfde hond erbij kost geld.

Maar hij is zo lief! En zo mooi! etc
#3209786
zurca schreef:Oh zo moelijk als je verstand en je hart wat anders zeggen....
Ik denk ook dat de redenen die je man aangeeft wel zeer goede redenen zijn om het niet te doen. Maar misschien (nog) een keer een goed gesprek met hem aan gaan en kijken of er oplossingen zijn voor een aantal "problemen"?
+ 1

En zou je eventueel een langere proefperiode kunnen afspreken? Kijken of de bezwaren van je man echt gegrond zijn?
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3209789
constance.blokzijl schreef:+ 1

En zou je eventueel een langere proefperiode kunnen afspreken? Kijken of de bezwaren van je man echt gegrond zijn?
Slik...... in theorie wel. Maar ik kan nu eigenlijk al geen afstand meer van hem doen. Nog een paar dagen en dat wordt een drama.
Door rosmin
#3209853
Toen Rox vorig jaar een paar dagen bij mij logeerde was ik op slag gek op haar, maar meneer wilde er perse geen hond bij.
Ze is toen weer teruggegaan naar haar opvangadres; echter de dagen erna kreeg ik haar niet uit mijn kop. Meneer had een aantal terechte praktische bezwaren, die niet allemaal zijn opgelost...
Lopen met twee is en blijft lastig ivm. gedragsprobleempjes van Sam. Rox was al wat ouder (7jaar) en bekend met middellandse zee ziektes. Dus van tevoren weet je dat er kosten aan komen, meer dan "normaal". En nog wat van dit soort puntjes. Maar meneer zag dat ik haar niet los kon laten en na 1 week zei ie heel lief: "Als jij het zo graag wilt, dan vind ik het ok" . Ik heb hem wel gevraagd of hij het echt ok vond en toen ie ja zei, gelijk opvang gebeld en gelukkig ze was net terug van een proefplaatsing die was mislukt. Het heeft zo moeten zijn ;)

Moraal v/h verhaal:
Verstandig is het ws. niet om hem erbij te nemen, maar als zo'n goede klik is, dan vind ik dat je je hart moet volgen.
Praktische problemen worden meestal wel weer opgelost... ;)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3209863
Het idee dat ze weg moet vind je vreselijk, maar als geld een bezwaar is zou ik jezelf heel goed afvragen hoe erg je het zou vinden als je haar geen goede gezondheidszorg zou kunnen bieden als ze ziek wordt of een ongeluk krijgt.
Want als je budget zich al gaat rekken voor voeding en andere dagelijkse zaken, schiet een spaarcentje er waarschijnlijk bij in en hoe ga je dan grote onkosten betalen?
Door Parelridder
#3209864
Ik snap helemaal wat rosmin zegt, ik gún het iedereen ontzettend om z'n hart te volgen. Maar ik vind het niet kunnen betalen van dagelijkse voeding (laat staan eventuele ziektekosten of -verzekering, óók hoger voor een grotere hond) een serieus probleem. En dat los je niet zo maar op.. Het onvoldoende plek hebben in de auto (en gezien het budget ook niet zo maar een andere auto) en het apart moeten uitlaten in aanlijngebied wgns rukken aan de lijn bij het zien van katten vind ik ook wel echt serieuze redenen om níet (alleen) je hart te volgen. Straks is het zomer, dan neemt het aantal katten op straat weer verder toe..
De impact van deze 4e kameraad op jullie mogelijkheden zou (jaren lang) behoorlijk groot zijn, zowel financieel, als qua gaan & staan, als qua tijd/moeite van 'even' aangelijnd een blokje om. Hoe verliefd ook, zou ik daar niet te licht overheen stappen. Buiten dat je het echt samen eens moet zijn voor je die beperkingen aan gaat.
Hou je haaks, lijkt me verschrikkelijk moeilijk, zo'n snoes hebben leren kennen en verscheurd worden bij de gedachte dat het eigenlijk tijdelijk zou zijn.
Door Lil
#3209866
Parelridder schreef:Ik snap helemaal wat rosmin zegt, ik gún het iedereen ontzettend om z'n hart te volgen. Maar ik vind het niet kunnen betalen van dagelijkse voeding (laat staan eventuele ziektekosten of -verzekering, óók hoger voor een grotere hond) een serieus probleem. En dat los je niet zo maar op.. Het onvoldoende plek hebben in de auto (en gezien het budget ook niet zo maar een andere auto) en het apart moeten uitlaten in aanlijngebied wgns rukken aan de lijn bij het zien van katten vind ik ook wel echt serieuze redenen om níet (alleen) je hart te volgen. Straks is het zomer, dan neemt het aantal katten op straat weer verder toe..
De impact van deze 4e kameraad op jullie mogelijkheden zou (jaren lang) behoorlijk groot zijn, zowel financieel, als qua gaan & staan, als qua tijd/moeite van 'even' aangelijnd een blokje om. Hoe verliefd ook, zou ik daar niet te licht overheen stappen. Buiten dat je het echt samen eens moet zijn voor je die beperkingen aan gaat.
Hou je haaks, lijkt me verschrikkelijk moeilijk, zo'n snoes hebben leren kennen en verscheurd worden bij de gedachte dat het eigenlijk tijdelijk zou zijn.
+ 1

Heel veel sterkte! Lijkt mij echt moeilijk als je verliefd bent.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door