Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Breezer
#320930
Vorige week had ik een berichtje neergezet dat Breezer hele vage uitslag had. Nu het smeren met Calendula zet geen zode aan de dijk. Het wordt tot nu toe alleen maar erger. Het heeft zich nu uitgebreid naar z´n kin en verder naar z´n buik. Ook z´n poten zijn helemaal rood en opgezet. Verder vindt ik op de gekste plekken nu bultjes, en de huid voeld op de plekken waar het rood is heel erg warm aan. Ik denk dat dit alles toch een uitbreiding is van z´n pollenallergie. Althans dat is nooit echt bewezen, maar de dierenarts dacht dat dat het was. Mede doordat de voorgeschreven druppels pollen extra vetinair zo goed aansloegen vorig jaar. Ik ben nu al bijna weer 4 weken bezig met de druppels, maar het lijkt dit jaar niet te werken. Als ik nu naar de dierenarts ga dan krijgt hij een injectie die de allergie moet onderdrukken. Ben ff de naam ervan kwijt. Maar het kan toch niet zo zijn dat er niks aan te doen valt en dat het er op neer gaat komen dat ik straks elke week zo´n injectie moet gaan halen???
Er moet toch iets zijn wat de allergie kan bestrijden of verhelpen??
Ik wordt er een beetje moedeloos van zo langzamerhand. Gaat het de hele winter goed, een half jaar niet bij de da geweest. 3 weken geleden voor de inenting alles was goed, ik roep heel enthousiast tot volgend jaar. En nu?????

Ik hoop zo dat iemand hier iets weet, een of ander paardemiddel ofzo wat geweldig gaat werken.

Gras vermijden gaat niet werken hier, alles om hem uit te laten is alleen maar met gras hier. En om hem nu op een parkeerplaats te gaan uitlaten zie ik ook niet zitten. Mede omdat meneer gewend is om zijn behoefte op het gras of in de bosjes te doen.

Dus bij deze een noodkreet!! Heellluuuupppp!!!
Laatst gewijzigd door Breezer op ma 16 mei 2005, 23:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Truus
#320931
Kan het niet zo zijn, dat het een heftige reactie op de enting is? Je zegt dat hij 3 weken geleden de enting gehad heeft...vandaar.
Door Breezer
#320937
Ja daar zat ik eerst ook aan te denken omdat het ongeveer een halve week daarna is begonnen. Maar heb nagekeken of ze een ander merk ofzo iets hadden dan vorig jaar. Maar alles op de stickertjes is hetzelfde.
Door Truus
#320938
Breezer schreef: Ja daar zat ik eerst ook aan te denken omdat het ongeveer een halve week daarna is begonnen. Maar heb nagekeken of ze een ander merk ofzo iets hadden dan vorig jaar. Maar alles op de stickertjes is hetzelfde.
Had hij het vorig jaar ook na de enting? Was dat soms in dezelfde periode dan nu? Ik denk nu maar even mee hoor ;).
Door Breezer
#320941
Nee vorig jaar begon het ook in april en heeft het zo´n beetje tot oktober geduurt voordat z´n poten er weer een beetje normaal uitzagen.
Z´n poten begonnen dus 4 weken geleden weer een beetje rood te worden dus vandaar dat ik weer was begonnen met de pollen druppels. Deze werkte vorig jaar na 2 weken al. Hij had nog wel rode poten en bulten als hij in het gras had gelopen, maar met de druppels was het redelijk onder controle. Maar nu ben ik bang dat ie aan het eind van de week helemaal onder zit. Hij probeert zich contineau op allerlei manieren te krabben. Z´n hele wangen en neus zijn kaal door het schuren langs de bank. Ik weet echt niet meer wat ik er mee aan moet. Ik ga morgen in ieder geval de da maar bellen, misschien dat er inmiddels een nieuw middeltje op de markt is ofzo.
Door Truus
#320948
Ach jeetje wat zielig :-\. Ik weet het niet maar zou toch even naar de D.A. gaan. Zo kan het ook niet langer he.
Sterkte met Breezer. En vraag anders even of het aan de enting kan liggen .
Door Truus
#320955
Het is wel heel erg zeg :-\. Ikzelf gebruik wel eens berkenteershampoo voor zoiets bij de honden, maar weet niet of dit helpt in deze mate van huidallergie :-\
Laatst gewijzigd door Truus op di 17 mei 2005, 00:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Breezer
#320961
Nou ik kan het in ieder geval voorleggen morgen aan de da. En die berkenteershampoo waar kan ik dat halen, mocht ze het een goed idee vinden??

Ik zat zelf misschien te denken om teathree druppels op te lossen in water en hem hiermee te wassen. Wie weet werkt het in ieder geval verlichtend.

Maar ik ga morgen eerst nog wel ff bellen met de da, kijken wat zij zegt. Ik zal wel weer langs moeten komen om het te laten zien. :-\ :'(

Nou ik ga nu maar naar bed des te sneller is het morgen en kan ik al m´n vragen aan de da stellen. En lezen of er hier nog meer suggestie´s zijn.
Door Truus
#320965
Berkenteershampoo haal ik bij de dierenzaak. is niet gezegt dat het helpt hoor, Breezer heeft het wel heel erg.
BERKENTEERSHAMPOO , deze shampoo is speciaal voor honden die door krabben ofdoor andere oorzaken wondjes of kapotte huid hebben, De berkenteer heeft een zeer heilzame werking.
Laatst gewijzigd door Truus op di 17 mei 2005, 00:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#321009
Oei. Dat ziet er niet mooi uit.... Ik zou inderdaad naar de DA gaan. Bij voorkeur een homeopathisch-werkend/holistisch DA. Wat krijg Breezer precies te eten?
Door Irm-Joh
#321027
Hoi, die pootjes zien er net zo uit als die van een van mijn honden. Wij deden er 4 jaar lang over met onze DA (een antibiotika-kuur na de ander...) om er achter te komen dat het een allergie is (gras en huisstofmijt). Het begon altijd rond in maart en duurde tot rond october...
Mijn DA wilde onze hond op een permanente lage dosis prednison zetten - NO WAY! Niet met mijn hond!! (althans, niet voor dat ik niet andere methodes heb uitgeprobeerd).
Nu ben ik sinds een aantal weken bezig met pollen extraveterinair + visolie in het eten (vers).
Verder smeer ik een wondzalf op basis van bruidsluier extract ( polygonum aviculare) op en tussen zijn teentjes (ze waren helemaal open).

Het helpt. De wondjes gaan langzaam dicht. Gisteren was er nog maar één natte plek.
Trouwens laat ik mijn hond verder gewoon ook in het gras spelen. Sinds dat hij pup is houdt hij enorm van voetballen. Dat kan ik hem toch niet nemen.

Sterkte! Misschien heb je hier wat aan.

Irm
Door Breezer
#321443
Breezer krijgt al een hele poos Carnibest en dan alle varianten hiervan. Verder stel ik zo af en toe wat samen, en dat is dan iets van kip, rund of een pens.

Verder heb ik vandaag contact gehad met de da en zij zegt dat het beter is om een allergie test te doen. Omdat het nu toch zoeken is naar een speld in een hooiberg. En zodra de uitslag van de test er is dan kunnen ze een elixer samen stellen van de stoffen waar hij allergisch voor is en hem hiermee behandelen zodat hij er antistoffen tegenop bouwt en dus niet meer zo abnormaal reageerd.
Maar omdat wij over een kleine maand op vakantie gaan, en daarna nog een show hebben. En ook omdat we nu even iets anders gaan proberen. Hebben we besloten om hem pas begin juli aan de test te onderwerpen mocht het onderstaande niet lukken.

Het volgende gaan we nu in overleg met onze da ondernemen: De pollen extra vetinair druppels blijven we geven, maar dan blijven we dat voorlopig even om de 5 dagen doen. Ipv 4 weken om de 5 dagen en daarna om de 3 weken.
Verder vullen we zijn voeding aan met ´s ochtends en ´s avonds een scheut pure visolie en 1x per dag een capsule borage olie.
Ook gaan we hem elke week wassen met de Berkenteershampoo. En mocht hij bv een hele dag op het gras hebben doorgebracht dan wassen we hem direct bij thuiskomst.
Bij de apotheek hebben we cardiflor zalf gehaald, deze helpt ter verlichting van eczeem en huidirritatie en lichte vormen van netelroos.

We hopen dat dit aan gaat slaan, en mocht het niet zo zijn dan gaan we alsnog de test doen.

Verder zijn we alles nagegaan wat er eventueel veranderd zou kunnen zijn. Maar hebben niets anders kunnen ontdekken. Ook de entvloeistoffen waren hetzelfde volgens de da.

Nou tot zover even een update, en ik hoop binnenkort met goed nieuws te komen.

O,ja we hebben met vanmiddag gewassen met de shampoo en toen hij droog was ingesmeerd met de zalf. En het lijkt dat de huid iets minder rood wordt.
Door Breezer
#321444
Hitam schreef: Kan een allergie voor iets in de omgeving zijn maar ook een voedselallergie.

Al visolie en probiotica geprobeerd?
Zou het ook kunnen komen doordat ik gestopt met de probiotica??

Hij heeft dit namelijk 3 weken lang elke 2 capsules gehad, ivm zware diarree. Daarna heb ik het in anderhalve week afgebouwd, van 1 capsule per dag naar 1 in de 3 dagen en toen helemaal niks meer.

En nu je het zegt is het wel begonnen nadat ik gestopt ben. Zou dat er dan toch iets mee te maken kunnen hebben??
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door