Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Inouska
#3208424
Even advies vragen,
Benthe eet denk ik nu 8 maanden KVV.
En sindsdien heb ik niks veranderd aan voeding, maar ze begint nu ineens poep te eten. Niet alles maar sommige wel en afgelopen weken wordt het elke week erger. Eerst waren het kleine drolletjes maar van de week een behoorlijke,
En ik vind het echt verschrikkelijk en ook omdat ze soms volgende dag ineens dan diarree heeft 1 malig.
Komt ze dan iets te kort,
of vind ze het gewoon lekker.
Normaal als ze iets pakt buiten en ik zeg los laat ze het ook gelijk los, maar dit echt niet. Zo snel mogelijk opeten. Maar ik weet niet goed hoe ik het moet stoppen ze is nu bijna 14 maanden.

Dus graag advies van jullie,

Groetjes Inouska.
Door Lizzy
#3208468
Ik neem aan dat je het over hondenpoep hebt? Goor he.... :-X . Moet Benthe loops worden? Ik heb serieus 2 honden in huis die poep zijn gaan eten rond de eerste loopsheid. En helaas pindakaas: ze zijn er ook nooit meer mee gestopt. Want dat is dus de pest, gaan ze dit eenmaal doen, hebben ze zo de smaak te pakken.... Er zijn meerdere redenen waarom een hond poep eet.

1)Ze vinden het lekker en het is enorm zelf belonend (en daar straf je niet tegenop - wat helpt is een stroomband maar ik vind eerlijk gezegd het middel erger dan de kwaal en een stroomband niet langer gerechtvaardigd). Het lijkt hier ook wel een beetje aangeleerd.
2)Ze voelen een onbalans in zuur/basisch. Vlees = zuur. Rottend vlees en poep en groenten is basisch. En door het eten van poep hersteld de hond zelf een subtiele balans in het lichaam. Je zou kunnen proberen om je hond iedere dag gekookte of gepureerde groenten te kunnen geven, misschien dat het daarmee verdwijnt.

Er zullen er nog vast wel meer zijn maar in de regel is iets te kort komen niet aan de orde. Ik weet niet wat je voert? Stel je voert nu 1 merk waarvan twijfelachtig is of de kwaliteit deugdelijk is: dan raad ik je zeker aan ook andere merken en vooral ook diersoorten KVV te gaan voeren. Maar als dat allemaal dik in orde is: dan zou ik het niet daar aan wijten.

Alle verhaaltjes van "geef elke dag een eierkoek"": vergeet het maar. Dat helpt niet EN is hartstikke ongezond. Ik heb hier vier honden in huis. Ze eten alle vier hetzelfde. Twee eten poep. Een doet dat vanaf de eerste loopsheid. De ander stond er een keer uitgebreid naar te kijken (en toevallig ook net rond een loopsheid - die vrat dus ook alleen poep rond de loopsheid en nu is ze gecastreerd en nu eet ze het hele jaar rond poep, vooral in de winter) en die zag je denken "pingggg, lampje", heeft het 1 keer zelf geprobeerd en doet het nu zelf ook. En twee eten geen poep.
Door Inouska
#3208659
Dank je wel voor je reactie, hihi ja ik bedoel inderdaad hondenpoep.
dan ga ik zeker de gepureerde gekookte/gestoomde groenten proberen. Las ook iets over veendrenkstof, maar dan ken ik eigenlijk niet.

Nou inderdaad der loopsheid dat heeft ze tot nu toe nog steeds niet gehad. Dus dat kan zeker een puntje zijn.

Ik geef elke dag een andere diersoort te eten of de totaal rollen zitten meestal meerdere diersoorten in. Maar dan alsnog elke keer een andere totaal rol. en 1x in de week vis. Maar wel van 1 merk en dat is Lotgering.

Dat van die eierkoek kreeg ik vandaag toevallig te horen op training, maar daar had ik al zoiets van kan niet goed zijn.
Ik maak nu al haar tussendoortjes en snoepjes voor training zelf zodat ik weet wat erin zit. Dus dat van die eierkoek had ik al me twijfels. ::)
Door MarSpit
#3208985
Bij Daisy hielp het toen ik haar verse ananas gaf. Ze doet het nog steeds bij vlagen, maar dan mensen poep :boo: :boo: ik straf haar op heterdaad, maar echt helpen, .. Soms loop ik er express weer langs aan de lijn en dan laat ze het liggen :P . Afleiden en belonen als ze er aan voorbij loopt wil soms helpen. Maar het is heerlijk zelfbelonende gedrag..
Door Diego
#3209131
Ooh..hier hadden we ook een poepeter. (riepen ze ook tegen mij dat hij dan een tekort aan iets zou hebben, is niet zo hoor)Alle honden krijgen hetzelfde te eten en 1 smulde van een hondendrol van een ander ( eigen poep ging er ook in als koek). Geen idee waar het nu aan lag. Jaren en jaren gedaan, van alles geprobeerd en niets hielp hoor.
En zo opeens nooit meer. Ik snap er niets van. 7 jaar poepjes lopen eten en opeens niet meer.
Er is dus hoop en hopelijk niet over een jaar of 7 pas... ;D
Eierkoek helpt inderdaad niets.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3209268
Hier helpt niks. Goed opletten en als ze binnen bereik staat een sleutelbos of een rammelend blikje naar der kont gooien. Wij geven elke dag groenten, hebben een gevarieerd menu met afwisselend barf en kvv, voeren veel pens bij, hebben het hele arsenaal geprobeerd met ananas, eierkoek, veendrenkstof, boos worden, niet boos worden, negeren.. ze vind het gewoon lekker. ::) Misschien komt de wijsheid nog eens met de jaren...

Als het gevroren heeft of heel heet is gaan we niet naar de duinen want dat is dan niet te doen. Verder probeer ik me er niet teveel meer aan te ergeren want dat verpest de wandelingen nogal.
Gebruikersavatar
Door pike
#3209314
Els&Flow schreef:Hier helpt niks. Goed opletten en als ze binnen bereik staat een sleutelbos of een rammelend blikje naar der kont gooien. Wij geven elke dag groenten, hebben een gevarieerd menu met afwisselend barf en kvv, voeren veel pens bij, hebben het hele arsenaal geprobeerd met ananas, eierkoek, veendrenkstof, boos worden, niet boos worden, negeren.. ze vind het gewoon lekker. ::) Misschien komt de wijsheid nog eens met de jaren...

Als het gevroren heeft of heel heet is gaan we niet naar de duinen want dat is dan niet te doen. Verder probeer ik me er niet teveel meer aan te ergeren want dat verpest de wandelingen nogal.
Ik wil je niet ontmoedigen maar hier lijkt het erop dat de wijsheid bij 13+ zegt dat je zoveel mogelijk poep moei snaaien als maar mogelijk is. Alhoewel er ook drollen zijn die compleet genegeerd worden. Selectief is hij wel, dat moet gezegd worden. Maar van die lekkere liggen er wel erg veel hier. :-X Van (verplicht) opruimen heeft hier nog niemand gehoord geloof ik. >:( >:(
Gebruikersavatar
Door Spikkelneus
#3209379
Bekende verhalen allemaal. Hier eten ze allemaal poep. Maar 2 zijn echt consequent aan het speuren naar geschikte hondendrollen met af een toe een kattendrolletje on the side en als mega-lekkernij een mensendrol. "Op maandag naar het bos, baas?" >:(

Tja, vies. Maar ze leren het van elkaar en ik krijg het niet meer afgeleerd. Dus mijn oplossing is dezelfde als die van Els: probeer er niet te veel aandacht aan te besteden en je humeur niet te laten verpesten.
Gebruikersavatar
Door pike
#3209570
Ja precies, je kan er maar beter niet te veel op letten want het verpest dan inderdaad de wandeling en mijn humeur. En zeker als manlief ook mee is want dan word ik ook nog boos op hem omdat hij niet goed oplet ::) waarop hij weer boos wordt omdat ik boos wordt en dan is het kringetje rond. Ik weet ook uit ervaring dat ze niet ziek worden van het eten van poep. Maar het blijft soms wel lastig, het is normaal honds gedrag maar als mens vindt je het nou eenmaal gewoon vies.
Door Inouska
#3209640
Dank jullie wel voor het advies en tips en ervaringen, zo te lezen is het iets wat ik moet accepteren helaas.
Nu maar vooral de kleinere drollen ontwijken want daar is ze het gekst op. Terwijl ze wel de drollen van mijn 2 chi's wel laat liggen maar die eten hetzelfde dus dat zal niet smakelijk genoeg meer zijn hihihi.
Gebruikersavatar
Door pike
#3209848
Hier eten ze ook niet elkaars ontlasting. Wat ze eten zijn vooral kattendrollen en hondendrollen van brok-eters. Die zitten vol geur- en smaakstoffen. En natuurlijk, die van planteneters als konijn, gans en zwaan, grote grazers die zijn ook erg lekker. En ik heb er eigenlijk niet zo'n probleem als ze ontlasting van wilde herbivoren eten. OP de een of andere manier zijn die uitwerpselen lang zo smerig niet als die brokkenhopen.
Door Lizzy
#3210165
pike schreef:Hier eten ze ook niet elkaars ontlasting. Wat ze eten zijn vooral kattendrollen en hondendrollen van brok-eters. Die zitten vol geur- en smaakstoffen. En natuurlijk, die van planteneters als konijn, gans en zwaan, grote grazers die zijn ook erg lekker. En ik heb er eigenlijk niet zo'n probleem als ze ontlasting van wilde herbivoren eten. OP de een of andere manier zijn die uitwerpselen lang zo smerig niet als die brokkenhopen.
Yup, hier ook. Hoe lichtgevender en zompiger, hoe lekkerder :-X
Door Inouska
#3210236
Ja hier ook, heb niet zoveel moeite met vogelpoep ofzo maar meer die hondenhopen vooral die wat nattig zijn bah. En paardenpoep maar heb ook begrepen dat je voor die moet uitkijken (waarom weet ik even niet meer :-[ )
Gebruikersavatar
Door pike
#3210242
Vanwege de wormkuren die de paarden krijgen. Sommige wormkuren bevatten ivermectine en dat is bijzonder schadelijk voor o.a. collie-achtigen. En dat kan dus in de paardendrollen zitten.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door