Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door El_Kato
#3208903
De vriendin van een collega van mij heeft een pupje en daar is vandaag bij geconstateerd dat hij Parvo heeft. Ik begrijp net dat de dierenarts heeft aangegeven dat ze niets kunnen doen en dat het pupje zelf tegen het virus moet vechten maar dat de kans klein is dat hij het overleefd.

Ik heb (gelukkig) helemaal geen ervaring met Parvo maar is er echt niets wat gedaan kan worden om te ondersteunen?

Het is iets van een Friese stabij of Drentse Patrijs, ik denk nu iets van 12 a 14 weken oud en er schijnt er al eentje uit het nest overleden te zijn aan een darmaandoening. Vind het zo sneu voor ze....
Door hannabelgje
#3208912
Tuurlijk kan er wel iets gedaan worden. Je kunt de symptomen zo veel mogelijk bestrijden met vochtinfuus, anti diarree medicatie, anti kramp middelen en bij braken een anti braakmiddel.
Het virus zelf moeten ze inderdaad zelf te boven komen.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk
Door El_Kato
#3208914
Dank je, dat had ik inderdaad ook gevonden en doorgestuurd, volgens mij is dit haar eerste hond dus alle ondersteuning is welkom.
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3208928
Oh, wat vervelend!!

Even een succesverhaaltje: mijn hulp heeft een stafford die parvo heeft gehad toen hij ongeveer 8 maanden oud was. Hij heeft 1 dag aan het infuus gelegen en verder met de ondersteunende medicijnen die al genoemd zijn, thuis opgeknapt.
Het hoeft niet altijd slecht af te lopen!
Door sella
#3209248
Diego had met 12 weken parvo en die heeft het overleefd met vocht, anti kramp en anti braak middelen.
Door El_Kato
#3209276
Goed om een paar succes verhalen te horen. Heb ze doorgegeven!

Heb nog geen reactie terug gekregen hoe het met het hondje is maar morgen spreek ik hem weer.
Door Parelridder
#3209285
Ow wat afschuwelijk, en dan zo'n babyhondje, wat een zorgen..! Ik duim kei hard dat pup er boven op komt!!
Wat ik me natuurlijk af vroeg.. weet jij of/hoe/wanneer dit puppy gevaccineerd is tegen Parvo?
Door El_Kato
#3209467
Vanmiddag mijn collega gesproken en het schijnt weer wat beter te gaan. Het is wel een beetje een raar verhaal... ze zijn een keer of 3 a 4 bij de da geweest vanwege de aanhoudende diaree en het hondje heeft daar het e.e.a. voor gehad is ook aan het infuus gelegd vanwege uitdroging. Leefde daar steeds weer wat van op maar het ging ook steeds weer slechter waardoor ze steeds terug naar de da zijn gegaan. Uiteindelijk is een parvo test gedaan die positief was. Ze zijn uiteindelijk met het hondje bij een dierenziekenhuis in ik dacht Haarlem terecht gekomen en daar hebben ze nog een aantal testjes gedaan waaruit bleek dat het helemaal geen parvo was maar giardia.....

Nou ja het belangrijkste is dat het weer beter met het hondje gaat en ze hoopvol op een goede afloop zijn.

Wat de enting betreft, hij vertelde dat ze een soort van contract hebben bij de da dan betaal je een x bedrag en daar zit dan alles bij in ook het inenten enzo.. Ga er dus vanuit dat het hondje alle standaard entingen heeft gehad.
Door Parelridder
#3209470
Gunst wat een wonderlijk verhaal van die heel andere diagnose..
Zo'n 'contractje' heb ik wel eens ergens op een website gezien, dan krijgt pup idd de hele mikmak volgens het bekende schema.
Hoe dan ook, gelukkig gaat het weer de goede kant op!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door