Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Hope
#3209088
Het gaat niet goed met Nelson.

Gistermiddag kreeg hij plots heel veel jeuk. Ik weet zeker dat hij niets gegeten heeft wat hij niet mocht want hij heeft alleen aan de lijn gelopen. Eerste reactie bij voedingsproblemen is een rode huid en dat heeft hij niet.

Het werd erger en erger. Vannacht heb ik bij hem beneden op de bank geslapen en ik heb echt een potje liggen janken uiteindelijk. Hij word echt GEK van de jeuk.
Hij krabt en bijt aan poten en buik, tongelt, hijgt en is onrustig.

Iemand enig idee wat dit kan zijn? Hij krijgt sinds een tijdje Puur Pollen, maar het is zo plotseling gekomen...
Ik probeer ondertussen contact op te nemen met de dermatoloog want dit is niet normaal.

Och mijn ventje... Het ging zo fantastisch goed.
Jeuk is zo erg... :'( :'( :'(
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3209090
Misschien toch iets waar hij mee in aanraking is geweest? Gras? Bepaalde geurtjes? De katten iets meegenomen?
Ow wat verschrikkelijk, hij heeft het zo lang goed gedaan, arme vent.. Geef hem maar een knuffel en succes met contact opnemen..
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3209095
He bah!
En je had geen ' rescue' apoquel meer? Of hielp dat ook niet?

Wel toevallig, gister bij Maci op zijn binnenkant achterpoot een enorm grote nattige exceem irritatie vlek gevonden.
Ik heb me wel afgevraagd ofhet bij hem door het gieren en ik weetnietwat er allemal gebruikt wordt in de landbouw komt? Heb het idee dat het sinds ze begonnen zijn, het met hem weer achteruit gaat. Kan toeval zijn, of niet.
Jij woont toch ook erg landelijk? Zou zoiets bij Nelson ook kunnen?
Gebruikersavatar
Door Hope
#3209101
Kaio schreef:He bah!
En je had geen ' rescue' apoquel meer? Of hielp dat ook niet?

Wel toevallig, gister bij Maci op zijn binnenkant achterpoot een enorm grote nattige exceem irritatie vlek gevonden.
Ik heb me wel afgevraagd ofhet bij hem door het gieren en ik weetnietwat er allemal gebruikt wordt in de landbouw komt? Heb het idee dat het sinds ze begonnen zijn, het met hem weer achteruit gaat. Kan toeval zijn, of niet.
Jij woont toch ook erg landelijk? Zou zoiets bij Nelson ook kunnen?
Och shit! Ja dit zou zomaar kunnen!!!
Ze zijn hier bezig met het doodspuiten van grasland met Roundup. Het land naast ons weiland :-X
Dat ik daar niet aan gedacht heb! Hij is er niet op geweest natuurlijk, maar ja... Hoe ver zou dat gif kunnen komen?
Door tt-tjes
#3209102
Oh wat erg. Zou het aan de pollen kunnen liggen? De natuur explodeert natuurlijk nu. Balou was ook aan het krabben maar daar vond ik een vlo.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3209110
Oh wat ontzettend sneu. En het ging zo goed. Ik hoop dat je snel uitvindt wat er speelt en hem kan helpen. Dikke knuf voor jullie!
Door rosmin
#3209119
Gif verwaait behoorlijk ver, zeker als de spuit vrij hoog staat. En het verdampt ook nog eens.
Grote kans dat dat de boosdoener is!

Veel sterkte met Nelson, hoo dat je het snel weer onder controle hebt, arme hond. :-*
Door Diego
#3209134
Ooh nee..wat vreselijk naar en het ging zo goed!
Dat gif verwaaid inderdaad wel, ik zag het hier ook gebeuren en heb de heren en mezelf maar naar binnen gestuurd.
Zou zomaar kunnen dat Nelson daar op reageert, dat hij net in zo'n windvlaag kwam? En hij is al zo gevoelig.
Dan zou het toch wel met een dag of wat weer over moeten zijn.
Of iets wat nu tot bloei komt en een trigger gaf?
Heel veel sterkte, ik kan me zo goed voorstellen hoe verdrietig je dan kan zijn om je maatje.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3209138
Martine-Tom schreef:Geen vlooien?
Ik heb de katten, konijnen en Nelson gekamd, niks.

Hij slaapt nu, op medicatie van de dermatoloog.
Door Martine-Tom
#3209139
Hope schreef:Ik heb de katten, konijnen en Nelson gekamd, niks.

Hij slaapt nu, op medicatie van de dermatoloog.
Pfffff ergens gelukkig, al was het fijn geweest een oorzaak te weten...
Sterkte!
Gebruikersavatar
Door Border Bandit
#3209146
He, wat naar toch!!!

Wat zei de dermatoloog?

Bandit heeft sinds een paar dagen ook opeens jeuk (rug, kop en oksels).
Zou er nog iets anders in de lucht zitten opeens?

Heel veel sterkte en beterschap!!!
Fijn dat Nelson nu eventjes slaapt, kun jij ook wat tot rust komen.
:bigarmhug: :bigarmhug:
Gebruikersavatar
Door Hope
#3209157
Border Bandit schreef:He, wat naar toch!!!

Wat zei de dermatoloog?

Bandit heeft sinds een paar dagen ook opeens jeuk (rug, kop en oksels).
Zou er nog iets anders in de lucht zitten opeens?

Heel veel sterkte en beterschap!!!
Fijn dat Nelson nu eventjes slaapt, kun jij ook wat tot rust komen.
:bigarmhug: :bigarmhug:
Alleen dat ik een hogere dosering Apoquel kon komen halen omdat we weten dat dit goed werkt maar de dosering was te laag.
Door Anne in Zweden
#3209161
Och gos, de arme ziel. En arme jij! Ik hoop dat het landbouwgif de oorzaak is, dan wéét je in ieder geval een oorzaak en kun je gericht behandelen (wassen?), en hopelijk waait het dan (letterlijk) over allemaal. Beterschap voor je ventje! :-*
Door Lizzy
#3209203
Oh holyshit, wat een ellende :'( . Het ging juist zo lekker.... Ben je toevallig niet gestopt met de luchtwegkruiden? Het gif zou kunnen. Een explosie van pollen zou kunnen. Maar 1 vlo zou ook zomaar kunnen. Dit soort dingen zijn zo dramatisch lastig :-\

Ik hoop dat de jeuk gauw weg is :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door