Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door MarSpit
#3208412
Hoi hoi allemaal,

Daisy is een gezellige rottweiler teef die nu 8 jaar of volledig vers staat. Ze kwam met 7 maand bij ons uit het asiel, en had steeds diarree, toeval bestaat niet, maar ik er kwam een vriendelijke dalmatierbazin op mijn pad die mij vertelde over Barf... Ik besloot de gok te wagen, em geen seconde spijt gehad.. ja toen ik volledige ganzen ging voeren en ik vervolgens de hele tuin van veren kon ontdoen... En na het aanblik van dat koijnintje in de vacht besloot ik toch maar gevilde exemplaren te gaan voeren.
Ze heeft bijna geen dierenarts gezien, ze was een korte periode te dik en moest va de DA op. Een specialle afvalbrok.. Ala ik minder ging voeren zou ze te weinig eiwitten binnenkrijgen :D :D na een goede discussie heeft de Da het opgeven. Hij kon mij niet uitleggen waarom de eiwitten jn vlees niet goed zouden zijn ;D
In korte tijd weeer op haar streefgewicht, en nu wat strikter met het gewicht voeren.
We hebben nu een jonge pup op het oog, deze ga ik geliijk overzetten op vers en ik wil de pup zoveel mogelijk soorten aanbieden. Door de wol geverfd, maar het geheugen moet weer opgefrisd worden.
Wat mag een pup wel enniet.. Zal ik wel of geen KVV geven, ik vond bv vanAlaska food de puppy worst.. Is dat nodig ? Of gewoon goed varieren..
Het zal met daisy nog een dingetje worden want ze heeft nog steeds wat baknijd..
Ik ga me weer verder inlezen en als ik vragen heb weet ik jullie te vinden
Nu nog een goede vers leverancier vinden die alle soorten voor een schappelijkeprijs leverd. Want daisy blijft hangen op wat IC in Rotterdam te bieden heeft.
Gebruikersavatar
Door Janneke
#3208667
Ik combineer barf en kvv voor mijn pup. Helemaal barfen doe ik met hem niet want ik vind het vervelend om zo'n beetje elk week, twee weken opnieuw te moeten rekenen. Mijn volwassn hondn eten wel alleen barf.
Door Mijati
#3208732
Een pup kan ook gewoon mee barfen.
Wel wil ik het advies geven om een of twee dierensoorten die goed verkrijgbaar zijn achter de hand te houden, mocht je onverhoopt een keer moeten gaan elimineren, heb je iets.
Kvv is wel handig als overstap van brok naar vers. Puppy-variant is niet nodig, dat is alleen maar fijner gemalen.
Door jasmijn
#3209468
Ik heb met een chihuahua pup gelijk over gegaan op barf, gewoon elke week een nieuwe menu maken.
Ja is misschien wel iets meer werk maar ik vond het fijner dan kvv, ik wist teminsten wat er in de pup ging.
En was ook wel een beetje uit nood zaak want meneer vond en vind kvv vies, maakt niet uit welke soort ::)

Kies in het beging de zachter bot soorten dus kip, kwartel, konijnen en eend, dan langzaam uit bouwen naar de zwaarder bot werk.
Je kan het beste in het begin het bot wel beter plat slaan, dan is het wat makkelijk om te wennen en als het eens een keer heel word door geslikt is dat niet zo heel erg.

Zelf zou ik met harde dingen zo als lams ribben of haas toch echt heel lang wachten, lijkt me beter om te geven als de hond een jaar is.
Maar zeker weten doe ik niet want mijn chi kan dat soort botten toch niet aan dus hier voer ik dat ook niet.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door