Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3208218
In sommige opmerkingen zit zeker een kern van waarheid.
Al word er aan voorbij gegaan dat goede hygiëne en een uitgebalanceerd vers/rauw dieet niet voor problemen zorgt, juist problemen kan voorkomen of oplossen.
Sowieso zijn niet alle dierenartsen anti. Mijn dierenartsen praktijk is kritisch en een van de artsen is pro.

Het artikel is in elk geval eerlijk over de cijfers die genoemd worden, dat het een totaalcijfertje is en niet uitgeplitst op hoeveel procent daarvan werkelijk veroorzaakt word door dieren.
#3208227
Toch treurig, een zogenaamde 'kwaliteitskrant' als de Volkskrant plaatst zo'n artikel met 0,0 onderbouwing. Voedselvergiftiging bij de mens. Als rauw voeren aan je hond of kat zo'n grof aandeel daarin heeft dat we dergelijke zorgen moeten hebben, wanneer beginnen we dan met het verbieden van vage hamburgerkraampjes op Koningsdag of gaan we mensen nog intensiever leren hoe om te gaan met vlees voor de BBQ dat met 30 graden rustig 1,5 uur in de volle zo'n staat? Je maakt me toch niet wijs dat het gedeelte van de bevolking die A: een hond hebben, B: vers voeren, C: daar onverantwoord mee omgaan en D: daar ziek van worden, verantwoordelijk zijn voor een aanzienlijk gedeelte van de mensen die een voedselvergiftiging oplopen? Of maak ik zo'n foute redenatie?
Om over de rest van de stellingen maar te zwijgen. Zucht.
#3208228
Ik erger me niet.. Verwonder me slechts over de goede diepgang van het artikel.
Graanvrij/vers/rauw (hoe je het wil noemen) is een hype. Prima, waarom raden wij, de huisartsenpraktijk, dit dan als gezondheidsadvies aan?
Elk jaar lopen mensen voedselvergiftiging op waarvan er 75 van overlijden. Prima, maar is dan ook echt aangetoond dat dit komt door de voeding?
Ik heb bij elke zin de 'waarom' vraag, geen uitleg, geen achtergrond, het is meer een flyer ofzo... Dus nee, hier kan ik mij niet aan ergeren ;)
#3208229
Jantina schreef:Toch treurig, een zogenaamde 'kwaliteitskrant' als de Volkskrant plaatst zo'n artikel met 0,0 onderbouwing. Voedselvergiftiging bij de mens. Als rauw voeren aan je hond of kat zo'n grof aandeel daarin heeft dat we dergelijke zorgen moeten hebben, wanneer beginnen we dan met het verbieden van vage hamburgerkraampjes op Koningsdag of gaan we mensen nog intensiever leren hoe om te gaan met vlees voor de BBQ dat met 30 graden rustig 1,5 uur in de volle zo'n staat? Je maakt me toch niet wijs dat het gedeelte van de bevolking die A: een hond hebben, B: vers voeren, C: daar onverantwoord mee omgaan en D: daar ziek van worden, verantwoordelijk zijn voor een aanzienlijk gedeelte van de mensen die een voedselvergiftiging oplopen? Of maak ik zo'n foute redenatie?
Om over de rest van de stellingen maar te zwijgen. Zucht.
Welnee. En het is wetenschappelijk allang vastgesteld hoe mensen voedselvergiftigingen oplopen en het percentage van mensen die dat middels dieren heeft opgelopen is super laag. Maar ja, stukje kwaliteitsjournalistiek van de Volkskrant he.... :-X

http://www.nationaalkompas.nl/gezondhei ... ingsroute/
#3208232
Lizzy schreef:Welnee. En het is wetenschappelijk allang vastgesteld hoe mensen voedselvergiftigingen oplopen en het percentage van mensen die dat middels dieren heeft opgelopen is super laag. Maar ja, stukje kwaliteitsjournalistiek van de Volkskrant he.... :-X

http://www.nationaalkompas.nl/gezondhei ... ingsroute/
Oh wat een goede link om te hebben!
#3208235
Naaah, ze maken het me wel makkelijk. Ik pak gewoon de brief die ik de vorige keer naar de Televaag heb gestuurd (en welnee, daar hebben ze niet op gereageerd) en ik heb de naam van de krant en de naam van de schrijfster aangepast en hoppaaa, mijn reactie kan gewoon opnieuw gebruikt worden! En dat heb ik dan ook gedaan. Naar de Volkskrant gestuurd, op Barfplaats facebook weer een schop gegeven en onder mijn eigen naam gepost op facebook. Ik hoop dat er iemand bevriend is met die Aliëtte Jonkers en het deelt ::)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door