Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door wennepen
#320807
Max heeft een te traag werkende schildklier, dit weten wij sinds december 2003, hij krijgt hiervoor L-thyroxine pillen, na 2 maanden of zo is nog maals zijn T4, TSH waarde toen bepaald en dat zag er erg goed uit en ik mocht op dezelfde dosis doorgaan. Nu heb ik sinds kort het idee dat of de pillen niet werken ofdat zijn schildklier toch nog trager is geworden, hij wordt nl dikker, en hij verliest geen haar, neem aan dat ie nu toch wel in de rui zou moeten zijn, als je aan zijn haren trekt komt er geen een uit en hij bibbert af en toe, dus heeft ie het volgens mij koud, nu begreep ik toen dat als je eenmaal de goede dosis hebt gevonden dat je het zo moet houden, maar ik merk verschil dus ga toch maar ff bellen naar de dierenarts om te vragen hoe of wat en laat denk maar weer ff zijn waardes bepalen, zijn er mensen waarbij de dosis pillen toch omhoog moest omdat de schildklier toch slechter ging werken??
Door 202spots
#320813
Wanneer de hond al pilletjes moet nemen, dan moet meestal elk jaar 'n bloedtest worden gedaan om te zien of de dose voldoende is... :-\
Door Wil
#320843
Ik weet niet of het bij honden hetzelfde is als bij mensen maar bij mij ging het de eerste maanden met 0.25 mg per maand omhoog. uiteindelijk na ca 7 maanden was ik goed ingesteld en ik zit idd al 5 jaar op dezelfde dosis maar sommige mensen houden toch bijverschijnselen ondanks een goede instelling dus mogelijk hebben honden dat ook. Maar voor de zekerheid zou ik het ook ff bloed laten prikken dan weet je het in ieder geval zeker.

sterkte, Wil
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door