Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#3069056
Lastig. Stel je geeft een ontstoring en je hond krijgt toch last: kun je zeggen "ja, als ie het niet had gekregen was het misschien wel NOG erger geweest". Of "het werkt niet". Als je hond nergens last van heeft "komt het vast door het ontstoren". Maar het is niet gezegd. Want niet alle honden hebben altijd maar last van hun enting.... Je doet het voor je eigen gemoedsrust/gevoel. En of het werkt..? Ik durf het je echt niet te zeggen. Volgens mij is er geen bewijs voor of tegen.
#3069066
Ik heb bij 3 van mijn honden de Rabiesenting laten ontstoren. De rabiesenting heeft bij 1 van mijn honden dus een eerste Epileptische aanval opgewekt, en na het ontstoren diverse problemen gehad. En één van mijn andere shelties met dezelfde ziekte, ook hetzelfde gedaan, zij was al langere tijd aanvalsvrij en kreeg prompt na Rabiesnosode  weer Epileptische aanvallen en steeds dichter op elkaar.

Ik ent nooit meer bij hen en andere honden worden getiterd en zo min mogelijk geënt
#3069068
Jules is 8 jaar en heeft altijd al zijn entingen gehad volgens het boekje, wist toen nog niet van titeren.

De laatste dus 3 jaar geleden en daar is hij toen niet lekker van geweest.
Hij zat niet lekker in zijn vel, lusteloos, diarree een aantal weken na de enting en Pierre ook.

Liefst zou ik niet enten maar Rabiës is nu eenmaal noodzakelijk voor het buitenland.
Laatst gewijzigd door fransbulletje op do 05 feb 2015, 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.
#3073762
fransbulletje schreef: We hebben besloten onze vakantie te annuleren.
Door zijn auto-imuunziekte ( ogen) heeft Jules een verhoogde kans op vaccinatieschade en dat risico willen we niet nemen.
super van jullie :-* :-* :-* :-*

Hier een hond die ziek werd van de rabiës, hij is de laatste 3 keer ontstoord met homeopatische korrels en had geen klachten na de enting.
#3207897
Ik haal deze weer even naar boven :)

Als alles goed gaat wordt ons nieuwe pupseltje binnen een week geboren. Qua enten ben ik er wel aardig uit hoe we het aan gaan pakken, behalve met de rabiës enting...

We wonen zo'n beetje naast de grens, en gaan daar ook bijna dagelijks overheen voor allerlei dingen (van even snel boodschappen doen tot een hele dag op familiebezoek). Pupsel komt uit Duitsland, zodat we hem wel gewoon met 8 weken op kunnen halen.

Ik wil eigenlijk de rabiës enting helemaal niet geven, maar dat betekent dan dat pupsel nooit mee mag de grens over, en dat is gewoon niet haalbaar. We willen juist dat hij overal mee naartoe gaat.
Dus er moet geënt worden voor rabiës. Grote vraag is nu, wanneer? En vraag 2 is op welke manier kunnen we pupsel zo veel mogelijk ondersteunen?

Aan de ene kant lijkt zo lang mogelijk wachten het beste, aan de andere kant wil ik pupsel ook zo snel mogelijk laten wennen aan plekken waar hij vaker zal komen (zoals bijvoorbeeld mijn ouders). En is het heel handig als hij gewoon met ons mee kan overal naartoe.

En waar ga ik heen voor het ontstoren? Pupsel mag de grens niet over uiteraard...

:help:
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door