Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Hope
#3207531
Nou, ik ben er nog steeds niet uit.

Ik gebruik voor Nelson een U-lead. Hij heeft nooit aan een halsband gelopen omdat ik dat niet fijn vind voor zijn nek. Hij loopt aan de U-lead keurig aan de lijn maar nu hoor ik van de osteopaat dat ze geregeld honden krijgt met klachten aan de spier van de opperarm door dit tuig en wil ik dus toch op zoek naar iets anders.

De u-lead werd me aangeraden op de hondenschool omdat ik zelf heel snel uit balans ben als Nelson trekt. We hebben dus als ondersteuning van de training, om te voorkomen dat ik zou vallen, de U-lead gebruikt maar hebben verder vooral positief gewerkt aan het lopen aan een slappe lijn. Dit gaat nu echt heel goed. Ik klik de lijn nu al een tijd aan de bovenste ring van de U-lead (dus op de rug) en ook dan gaat het lopen perfect, maar het blijft een dun tuig dat drukt op de opperarm-spier.

Ik zoek dus een nieuw tuig. Ik wil graag een ring aan de voorkant voor de momenten dat ik op vreemd terrein ben en ik toch wat meer controle wil hebben. Op vreemd terrein wil Nelson nog weleens trekken en trekken betekend voor mij vallen als ik hem dan niet wat uit balans kan halen.
Daarnaast wil ik een hele nette pasvorm, hij moet er gewoon mee los kunnen lopen zodat ik niet in het bos hoef te prutsen met een vieze hond en een tuig wat nog aan moet.

Kleur maakt me niet uit. Fleece heeft niet de voorkeur i.v.m. huisstofmijt.
Prijs vind ik ook niet het allerbelangrijkste als de kwaliteit er tenminste ook naar is.

Ik heb gekeken naar Perfect Fit en dat ziet er goed uit maar ik baal van het fleece. Ik weet gewoon niet of Nelson daar tegen zal kunnen en daarnaast is het een eersteklas waterrat.

Wat gebruiken jullie voor tuig?
Laatst gewijzigd door Hope op di 03 mei 2016, 17:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door jasmijn
#3207536
Hope schreef:Nou, ik ben er nog steeds niet uit.

Ik gebruik voor Nelson een U-lead. Hij heeft nooit aan een halsband gelopen omdat ik dat niet fijn vind voor zijn nek. Hij loopt aan de U-lead keurig aan de lijn maar nu hoor ik van de osteopaat dat ze geregeld honden krijgt met klachten aan de spier van de opperarm door dit tuig en wil ik dus toch op zoek naar iets anders.

De u-lead werd me aangeraden op de hondenschool omdat ik zelf heel snel uit balans ben als Nelson trekt. We hebben dus als ondersteuning van de training, om te voorkomen dat ik zou vallen, de U-lead gebruikt maar hebben verder vooral positief gewerkt aan het lopen aan een slappe lijn. Dit gaat nu echt heel goed. Ik klik de lijn nu al een tijd aan de bovenste ring van de U-lead (dus op de rug) en ook dan gaat het lopen perfect, maar het blijft een dun tuig dat drukt op de opperarm-spier.

Ik zoek dus een nieuw tuig. Ik wil graag een ring aan de voorkant voor de momenten dat ik op vreemd terrein ben en ik toch wat meer controle wil hebben. Op vreemd terrein wil Nelson nog weleens trekken en trekken betekend voor mij vallen als ik hem dan niet wat uit balans kan halen.
Daarnaast wil ik een hele nette pasvorm, hij moet er gewoon mee los kunnen lopen zodat ik niet in het bos hoef te prutsen met een vieze hond en een tuig wat nog aan moet.

Kleur maakt me niet uit. Fleece heeft niet de voorkeur i.v.m. huisstofmijt.
Prijs vind ik ook niet het allerbelangrijkste als de kwaliteit er tenminste ook naar is.

Ik heb gekeken naar Perfect Fit en dat ziet er goed uit maar ik baal van het fleece. Ik weet gewoon niet of Nelson daar tegen zal kunnen en daarnaast is het een eersteklas waterrat.

Wat gebruiken jullie voor tuig?
Even over het fleece, er zijn middelen op de markt waarmee je stof kan behandelen zo dat er geen huisstofmijt in gaat wonen.
https://www.allergiezorg.nl/anti-huisst ... geen-spray
Gebruikersavatar
Door Hope
#3207545
jasmijn schreef:Even over het fleece, er zijn middelen op de markt waarmee je stof kan behandelen zo dat er geen huisstofmijt in gaat wonen.
https://www.allergiezorg.nl/anti-huisst ... geen-spray
Klopt, ik gebruik die spray ook maar liefst zo min mogelijk. Fleece is bijzonder synthetisch en heeft daardoor echt niet de voorkeur. Ik gebruik voor Nelson alleen 100% katoen normaal. Of neopreen of leer.
Maar misschien doe ik te moeilijk hoor! Het is alleen zo'n pittige prijs om er dan later achter te komen dat hij er niet tegen kan :-\
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3207555
Kun je niet een tuig laten maken? Bij silka.nl laat ik altijd halsbanden maken en zij maakt precies op maat en kan ook ringen zetten waar jij wil. Voering kies je zelf.
Door sella
#3207569
Ik had voor mijn lab een leren tuig. Ook mooi hypoalergeen. Ik onderhield dat met leervet.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#3207573
Ik ben een perfect fit fan. Maar bij mijn hond is fleece dus geen probleem...
Leren tuigen zijn volgens mij ook wel op maat te laten maken?
Door Anne in Zweden
#3207578
Hope schreef:Nou, ik ben er nog steeds niet uit.

Ik gebruik voor Nelson een U-lead. Hij heeft nooit aan een halsband gelopen omdat ik dat niet fijn vind voor zijn nek. Hij loopt aan de U-lead keurig aan de lijn maar nu hoor ik van de osteopaat dat ze geregeld honden krijgt met klachten aan de spier van de opperarm door dit tuig en wil ik dus toch op zoek naar iets anders.
Maar als hij keurig meeloopt en niet trekt, hoe zouden dan die klachten moeten ontstaan door dit tuig? Ik heb er niet echt beeld bij, eerlijk gezegd.
Door sella
#3207585
Omdat ze net hun voorpoten niet "natuurlijk"kunnen neerzetten.
Ik heb dat bij Shay ook gezien. Die loopt nu aan een perfect fit met borstring.
Buffel loopt liever aan een halsband, dat laat hij heel duidelijk zien, aan tuig erge onrust wat nooit zo was, diverse tuigen gebrobeerd en hij loopt nu aan zijn halsband standje als ik bok glijdt hij van mijn nek af.

Shay keelt zich liever door de prikkels dus die een tuig.
Door Shanti en co
#3207603
Wij hebben voor Shanti nu een happy dog tuig, die lijkt op de perfect fit maar is van een ander materiaal. Shanti's fysio raadde die aan toen wij vroegen wat zij een goed tuig vond. Het zuigt geen water op en voelt heel stevig en soepel aan. En niet onbelangrijk, Shanti lijkt het ook een fijn tuig te vinden. Of het bij die tuigen ook mogelijk is om een ring op de borst te hebben weet ik niet.
Je zou dogsen kunnen mailen voor informatie, daar hebben wij het tuig ook gepast om zo de juiste maten bij elkaar te krijgen.
Door san :)
#3207609
Ik heb heel tevreden met het tuig van 4dox. Die worden op maat gemaakt met het materiaal wat je wil. Ook een ring kan worden gemaakt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Gebruikersavatar
Door Hope
#3207645
san :) schreef:Ik heb heel tevreden met het tuig van 4dox. Die worden op maat gemaakt met het materiaal wat je wil. Ook een ring kan worden gemaakt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Deze ziet er top uit! Je hebt veel opties zeg, ideaal, en de prijs is ook nog leuk.
Ik laat er maar meteen NIET VOEREN op borduren. Snappen de mensen dat ook beter hoop ik. :-X
Gebruikersavatar
Door judith vd
#3207713
Diza heeft ook een happydog tuig. Die past heel goed bij haar (heeft alleen geen ring aan de voorzijde). Groot voordeel: ze hoeft en niet met haar kop doorheen. Dat vindt ze absoluut niet fijn.
Ik heb ook een hurtta tuig, maar die vind ik niet zo mooi zitten: hij zit net iets te dicht in haar oksels.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3207768
De ring aan de voorkant kan ik ook wel laten zetten door een zadelmaker denk ik.
Ik ben nu aan het kijken naar de tuigen van 4dox maar die van happydog zien er ook goed uit.
Door Parelridder
#3207771
Ik zou ivm met het waterratsyndroom tevens niet kiezen voor leer of neopreen. Leer gaat er van kapot, neopreen droogt super langzaam.
Wat een eventueel opschrift betreft zou ik als je iets rondom het niet voeren wilt melden overwegen er iets op te zetten als 'voedselallergie!' Ik vrees dat 'niet voeren' bij héél veel mensen leidt tot even snel tóch geven ("arme hond, 1 koekie kan echt wel, anders is het zielig, want.."). Gewoon een voerverbod heeft minder invloed dan weten dat de hond er ZIEK van wordt. Zo iets als dat je vraagt of iemand even z'n hond bij zich wil houden ("Maar hij doet niks hoor!" en dan gewoon laten door gaan..). Veel effectiever om te zeggen dat je hond kennelhoest heeft of gooi een eng klinkende kwal als Hartworm in de strijd ::) Dán wordt het bij-zich-roepen goed begrepen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door