Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door zurca
#3206818
Vandaag heeft Ziggy voor de 6de dag haar dosering Galastop gekregen. Dit was het max. aantal dagen dat ze het mocht gebruiken.
Ze is niet meer hysterisch maar heeft nog steeds "hangtietjes", ze wil nog steeds graven voor een nestje en eten staat nog niet in haar woordenboek.
Vorige keer hielp het met een dag of 3 al en ben ik na 4 dagen gestopt.
Iemand eerder zoiets meegemaakt? Wat hebben jullie gedaan? Ik denk dat ik de Puur Schijnzwanger maar weer ga geven :-\
Door Parelridder
#3206846
Hondje van m'n ex had er ook geen baat bij. PER ONGELUK diende hij een volgende keer - wat we probeerden omdat ik het gehaald had, niet wetende dat het eerder geen resultaat gaf - een te hoge dosis toe bij aanvang. verbijsterd dat het nu wél werkte, ging hij alles nogmaals na een ontdekte dat door een rekenfout de dosis veel te hoog geweest was :( Dus meteen gecorrigeerd, maar de werking bleef toen. Laten we het een geluk bij een ongeluk noemen, maar gunst, een te hoge dosering zou ik je desondanks natuurlijk niet adviseren!
Mijn ervaring is dat homeopathie bij zulke stevige schijndrachtklachten niets uit haalt, ook niet op het individu voorgeschreven middelen. Dan is het wachten tot het over is.. Maar je zou - baat het niet.. - bijv. Tannetje kunnen bellen voor advies.
Hoeveel weken is de loopsheid nu al achter de rug??
Door Hanny
#3206924
Wat ik doe bij een vervelende schijnzwangerschap is niets. Ja, op den duur castreren of steriliseren, maar tot die tijd niets.
Homeopathie lijkt weinig uit te richten en galastop durf ik echt niet te geven aan een teef, die misschien nog t.z.t. een nestje kan krijgen.
Mijn teven eten wel en graag zelfs, maar krijgen dan zuinigjes. Als ze niet zouden willen eten, liet ik ze gewoon in hun eigen sop gaar koken. Natuurlijk niet als ze iets echt niet lusten, maar anders, dan maar geen eten. Vaak lijkt het er op, dat je hun gedrag toch ietwat beïnvloed, niet bewust, maar dat gebeurt gewoon. Ik ga er wel vanuit, dat ze zich niet zal laten dood hongeren. Maar een beetje opslanken zal ze wel.
Probeer het te laten voor wat het is., ervaar dat je er weinig, of niets aan kunt veranderen. Het zal zeker over gaan en dan wordt ze gesteriliseerd. Ergens las ik half april, als dat zo is, lijkt me dat vroeg.
Sommige dingen kun je niet afdwingen, vervelend, maar weinig aan te veranderen.

Hanny
Door hannabelgje
#3207062
Hier ooit pilletjes gegeven. Daar werd ze letterlijk gek van. Zo zielig om te zien. Ik geloof dat ze inmiddels ook uit de handel genomen zijn.


Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk
Door Lizzy
#3207072
hannabelgje schreef:Hier ooit pilletjes gegeven. Daar werd ze letterlijk gek van. Zo zielig om te zien. Ik geloof dat ze inmiddels ook uit de handel genomen zijn.


Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk
Bedoel je Contralac? Echt he, ik dacht dat Biscuit gek zou worden van die troep :-X :-X :-X :'( :'( :'( :'( :'(
Door hannabelgje
#3207074
Lizzy schreef:
Bedoel je Contralac? Echt he, ik dacht dat Biscuit gek zou worden van die troep :-X :-X :-X :'( :'( :'( :'( :'(
Ja dat was em ja. Wat een rotzooi!! Zoë heeft ze normaal al niet allemaal op een rijtje, maar toen was het echt verschrikkelijk.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk
Door zurca
#3207201
Ziggy was loops de laatste week van december tot en met de 2de week van januari. Toen begon het slechte eten al maar dat is nog een tijdje oke gegaan door de Puur Schijnzwanger.
Haar in haar sop gaar laten koken zou betekenen dat ze echt niets zou eten. Ik weet niet of honden anorexia kunnen hebben maar Ziggy zou daar zeker naar neigen. En het probleem is, ze heeft geen reserve dus er kan eigenlijk niets af. Ze woog na alle ellende met haar milt nu net weer 19 kilo, afgelopen vrijdag woog ze er nog 17.9 :-X
Maargoed zonder de Galastop was ik echt gek geworden :-[ Ze is compleet hysterisch en lag heel de dag maar vooral de nacht te janken en te gillen. Dat is dus godzijdank over en inmiddels zijn ook haar melkklieren minder opgezet en bijna weer normaal. Alleen dat niet willen eten...pfff..

Volgens de dierenarts zou sterilisatie het beste zijn zo'n drie maanden na de loopsheid, dan komen we voor Ziggy dus zo op half april. Maar gezien hoe ze nu is lijkt mij dat ook niet echt het beste tijdstip. Die hormonen zitten nog "hoog" en ik zou haar graag eerst weer gewoon zelf zien eten. (ik voer haar nu)
Door Hanny
#3207212
Tel de loopsheid, dan 9 weken dracht en dan een tijdje melk om te voeden. Zo kom je aan een ellendig lange schijnzwangerschaps periode.
Het lijkt er op, dat het nu toch wat gaat opschieten. Ik heb, meen ik van Tannetje geleerd, dat een sterilisatie beter iets dicht bij de volgende loopsheid kan zitten, dan te vroeg na de laatste loopsheid. Wanneer zou ze normaal gesproken weer loops worden? Je zorg is natuurlijk dat je te laat zou zijn met de sterilisatie en dat wil je zonder meer voorkomen.
Succes met de dame
Overigens zijn de twee teven hier op 9 jarige leeftijd geholpen, de ene met behoud van baarmoeder, de andere alles er uit.
Een gewone operatie, kleine wond en weinig last er van. Lekker verwarrend hè? Het zijn sterke honden, geen medische problemen, dat zal zeker verschil maken
Ik hoop voor je, dat ze binnenkort weer zelf gaat eten.

Hanny
Door Parelridder
#3207244
Ze was loops tot week 3 en we zijn nu net in week 13. Meestal duurt de schijndracht de duur van een dracht - 9 wkn - en dan zou het nu dus tot een eind moeten komen. Mijn ervaring is dat het pal daarvoor op z'n hevigst is, dus gedurende die 9 wkn. toe neemt tot het ineens allemaal weer over is (de virtuele bevalling ;) ).

Mij is eens uitgelegd dat 3 mnd. na de loopsheid de veiligste periode van castratie is, omdat de baarmoeder dan het minst doorbloed is. In die zin zou je half april prima zitten. Ik zou een afspraak maken voor 2e helft april (moet je tijdig doen) en even zien hoe het de komende weken gaat.
Door hannabelgje
#3207365
Zo herkenbaar dat niet/slecht eten. Hier 3,5 jaar lopen klieren om er eten in te krijgen. Toen heel heftig schijnzwanger dus gesteriliseerd en na sterilisatie at ze voor het eerst in haar leven zonder problemen. Nu is het lastig om haar niet te zwaar te laten worden.
Blijkbaar had ze enorm last van haar hormonen al die tijd.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk
Door zurca
#3210113
Ik heb op mijn handen gezeten...en kiezen op elkaar....ff doorbijten...
Het eten begon stress te geven dus met tegenzin gedaan wat hier al gezegt werd. Bak neer zetten, weg lopen, afwachten, niet eten? bak weg later weer aanbieden. Een aantal dagen heeft ze niets gegeten :-X :-X Maar nu eet ze 3 keer per dag haar bak leeg, nog met wat tegenzin maar er gaat weer redelijk wat naar binnen. Het eten is nog wel wat "opgeleuked" met wat worst maar ik ben al lang blij dat er weer gegeten wordt!
Ze gaat ook weer beter in haar vel zitten, wil weer mee wat verder wandelen zonder dat ze in de "ezelstand" gaat en ze snuffelt weer tijdens het wandelen. Is weer wat vrolijker en sprint weer rondjes in de tuin. Ik durf nu wel te schrijven dat we het ergste gehad hebben!
Ik wil haar even een weekje of 2 goed laten eten en dan gaan we een afspraak maken bij de DA. Afgelopen met deze ellende ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door