Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door anita1963
#3206757
Mijn oude reu(13,5) had een week of 4 geleden spuitdiaree(waterdun) na een antibiotica kuur bleef het dun.De ontlasting was gelig/grijs en breiig en stonk vreselijk,de giardia test was negatief,maar omdat ikzelf positief getest was hebben we toch panacur gegeven en giardex.
Op aanraden van farmfood hun vlees gegeven maar hij bleef dun poepen,toen zijn eigen eten gegeven(wild en paard/eend)en de ontlasting werd beter.Nu is zijn ontlasting heel droog en korrelig en als ik hem wat pens erbij geef dan is het weer dun,ook van de chlorella/spirulina die hij voorheen kreeg word het weer dun.
Zou de droge ontlasting van het bot in de kvv komen?iemand tips,ideetjes of ervaring?Ik durf hem niet teveel te geven omdat hij zo verzwakt is geweest van de diaree.
Door Lil
#3206773
Grijze ontlasting is bij mensen problemen met de galwegen.

Als door bot komt beetje extra gemalen spiervlees door de KVV doen.

Maar zo bezig blijven zou ik toch ff verder laten onderzoeken op andere dingen die mis kunnen zijn.
Door anita1963
#3206813
de gelige/grijzige diaree was in het begin,heeft hij nu niet meer.Kleur is normaal alleen droog als hij kvv eet.ik dacht dat zijn lichaam de bot nog niet kon verteren?maar heb geen idee
Door Lil
#3207007
Bij niet verteren verwacht ik hele stukjes bot te vinden. Bij droge witte ontlasting is meestal gewoon het percentage bot te hoog en dan moet je dus spiervlees bijvoegen.
Door Lizzy
#3207034
anita1963 schreef:Mijn oude reu(13,5) had een week of 4 geleden spuitdiaree(waterdun) na een antibiotica kuur bleef het dun.De ontlasting was gelig/grijs en breiig en stonk vreselijk,de giardia test was negatief,maar omdat ikzelf positief getest was hebben we toch panacur gegeven en giardex.
Op aanraden van farmfood hun vlees gegeven maar hij bleef dun poepen,toen zijn eigen eten gegeven(wild en paard/eend)en de ontlasting werd beter.Nu is zijn ontlasting heel droog en korrelig en als ik hem wat pens erbij geef dan is het weer dun,ook van de chlorella/spirulina die hij voorheen kreeg word het weer dun.
Zou de droge ontlasting van het bot in de kvv komen?iemand tips,ideetjes of ervaring?Ik durf hem niet teveel te geven omdat hij zo verzwakt is geweest van de diaree.
Ja, dat kan. De darmen werken ook niet optimaal na zo'n aanslag. Denk ik. Ik zou hem mariadistel geven om de lever even te ondersteunen (ivm de troep die hij heeft binnen gekregen). Dan zou ik hem toch op de voeding laten waar hij droge ontlasting op heeft. Heeft hij daar last vasn? Zo niet, zou je er misschien een beetje gekookte bladgroenten bij kunnen geven zoals andijvie, waterkers, etc. om de ontlasting wat te verbeteren. En gekookte pompoen. En dan even een weekje of wat zo aankijken.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door