Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3206470
Wat vinden jullie een nette vergoeding als iemand bij jou aan huis op je hond komt passen en daarvoor ook 2x een half uur rijdt?

Wij brachten Sofi ooit naar een opvang bij een particulier en betaalden daar 15 Euro per dag of 20 Euro als ze ook de nacht bleef.

Ik vind het lastig, want als je een uurtarief afspreekt, dan is het al gauw onbetaalbaar. Hoe reeel is dat, want er hoeft verder niets gedaan te worden, hooguit een keer een half uurtje wandelen en eten neerzetten.
Aan de andere kant is iemand wel de hele tijd van huis en rijdt ervoor heen en weer, wat ook geld kost...
#3206476
Dus we hebben het over een hele dag? Ik zou hiervoor zeker meer dan 20 euro betalen. Een particulier die thuis opvangt kan gewoon huishoudelijke klusjes doen, bezoek ontvangen etc. En vangt misschien ook meer honden op, waardoor het inkomen per uur hoger wordt. Iemand bij jou thuis kan dat niet.
Of je moet iemand treffen die bijv vanuit jouw huis kan werken of studeren.
#3206531
Er zit lijkt me ook wel verschil wie er in je huis komt? Professionele oppas, of een jonger iemand die het ook wel fijn vind om gewoon eens lekker 'op zichzelf' te wonen voor een weekend. Kweet niet voor hoe lang je in gedachten hebt?

Hier is het kost en inwoning, plus wat verwendingen, en uiteraard een souvenirtje. Maar goed, het is dan ook mijn zusje ;)
#3206539
Jantina schreef:Onze oppas krijgt voor een dag 50 euro, maar kan op de fiets komen. Reiskosten zou ik dus nog extra vergoeden.
Dat hebben wij nu ook afgesproken, inclusief reiskosten en daar mag het dan ook heel erg laat voor worden en desnoods blijft de oppas slapen.

Ach zo vaak komt het niet voor en dit is iemand die het goed met Sofi kan vinden, Sofi is dol op haar en ze is grote honden gewend. Daarbij kennen we die oppas ook al ruim 20 jaar ;-)
#3206669
Borke schreef:Dat hebben wij nu ook afgesproken, inclusief reiskosten en daar mag het dan ook heel erg laat voor worden en desnoods blijft de oppas slapen.

Ach zo vaak komt het niet voor en dit is iemand die het goed met Sofi kan vinden, Sofi is dol op haar en ze is grote honden gewend. Daarbij kennen we die oppas ook al ruim 20 jaar ;-)
Nou, dat is wel wat waard ja! Ik zou wel het dubbele willen betalen voor een geschikte oppas voor Oscar. Maar zoals je zegt, het komt gelukkig niet vaak voor.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door