Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#3206067
Ik voer ze wel. Maar.... Niet altijd!

Het verschilt hier echt per bokje. Ik heb niet heel veel variatie in vleesbot ivm de allergie van Nelson. Ribben, konijn. Dan houdt het wel op. Dus een keer een poot vind ik dan toch wel fijn.

Ik ben wel secuur. Ik knip elke poot op 3 plaatsen door en lukt dat niet met een snoeischaar die ik met 1 hand vast heb dan gaan ze weg. Je moet dan niet een hond hebben die gulzig is en ik laat het vlees zoveel mogelijk intact om te voorkomen dat een stuk bot snel word ingeslikt.
#3206102
Ik voer ze zonder problemen aan Dieber. Dieber is rustige nette eter en laat alles wat ze te hard vind liggen. Ik kan haar dus bijna alle botsoorten geven, ze stoot als zij ze te hard vind. Ook op kippennekjes kauwt ze dus ze is zeker geen schrokker.
#3206104
Je hebt natuurlijk jong bokjes en jonge bokjes. Zijn ze 1 dag oud of een paar weken, dat maakt al veel verschil. Ik heb een keer een jong bokje gehad, bij wijze van proef had ik dat meegenomen. Nou, tot mijn grote verbazing kon ik de poten gewoon met mijn snoeischaar zonder moeite en/of kracht doorknippen. Dat was me met ribben nog nooit gelukt. Ze hebben het beestje toen helemaal opgegeten en dat heeft achteraf niet tot problemen geleid.
#3206174
Leontine schreef:Ik voer ze ook helemaal, maar heb ook wel grote Cane Corso reu dus wel wat kracht om te bijten maar nooit problemen mee gehad hij heeft vaker moeite met Haas karkas dan hiermee!

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
Nu heb ik vanmorgen haaskarkas gegeven inderdaad, en terwijl ze dit aan het eten was dacht ik inderdaad hetzelfde! Dat het haas meer werk/moeite kostte dan het stuk geit eerder deze week!
#3206219
Leontine schreef:Ik voer ze ook helemaal, maar heb ook wel grote Cane Corso reu dus wel wat kracht om te bijten maar nooit problemen mee gehad hij heeft vaker moeite met Haas karkas dan hiermee!

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk
Ik laat Nelson nooit zelf testen of het te hard is. Dat doe ik wel voor hem.
Niet met 1 hand met een snoeischaar erdoor = niet in de voerbak. Zo simpel gaat dat hier.

Het ligt er hier met name aan waar de bokjes besteld worden. Ik vraag van te voren aan de leverancier hoeveel ze wegen. Een bokje van 3 kilo, daarvan weet je gewoon zeker dat de poten te hard zijn.
#3206281
constance.blokzijl schreef:Kijk dat wist ik niet, snap ik ook waarom mijn bokjes altijd zo mooi zacht zijn. Ik heb nog nooit een bokje van meer dan 2 kilo gehad Afbeelding
Ik kocht ooit een bokje bij een leverancier.
"Eendagsbokjes" stond op internet.
Werd keurig bevroren geleverd, niets aan de hand. Woog, compleet maar zonder kop en vacht, 4,2 kilo.
Nou die heeft veel gegeten die ene dag! ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door