Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door inni
#3206237
Mijn jongens moeten weer dringend gewassen worden......Langharige maltezers waarvan één met een superdikke vacht. Ik droog hen met twee fohn's voor mensen,eentje blaast links en de andere rechts, terwijl ik kam en borstel maar dan ben ik voor Boy nog 1,5 uur aan het drogen en is hij vaak tegen de huid nog vochtig. Bij Tobi gaat het in 45-50 min. Na zo'n middag hondenpoetsen is mijn arm..peuuut. Ik overweeg een waterblazer maar weet niet welke nemen. Bpwr helpt me vast vooruit: Waarop moet ik letten? ik zou graag eentje hebben die traploos instelbaar is voor temp en luchtstroom omdat ik niet weet wat te sterk is voor honden van om en bij 5kg en wat dan weer sterk genoeg is voor die dichte vacht van Boy. Hoe zit het met het kabaal van die dingen? Alvast bedankt vanwege mijn, mijn arm en mijn rakkers
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3206245
Het kabaal is best kabalerig ::) Ik zou kijken voor een betere fohn in jouw geval. 1,5 uur drogen en nog niet droog op zo'n klein hondje, dat schiet idd niet op. Maar als de vachten echt lang zijn is een waterblazer niet ideaal. Die moet het toch van zijn blaaskracht hebben en niet van de warmteopbrengst. En als jij 'm flink laat blazen, dan kun je niet kammen en dragen tegelijk en als je 'm op standje laag zet schiet het drogen nog niet op, maar heb je nog wel steeds een best kabaalmakerig ding aan staan.
Door eelke
#3206258
Nou de mijnes word toch best warm hoor, ook als ie niet op de volle stand staat. Dat 'fohnt' dan ook wel.

Kun je er niet ergens een lenen of proberen? Kweet niet waar je woont?
Door Lil
#3206265
O jee alweer een waterblazer topic :biggrin2:

Traploos instelbaar en temperatuur warm lauw en koud vind ik handig.
Door tessa
#3206269
Ik zou in dit geval kiezen voor een staande föhn. Een waterblazer veroorzaakt bij een langere, sluike vacht klitten en met een staande föhn kun je tegelijkertijd borstelen, wat bij Maltezers wel handig is.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3206282
Blaas je de patiënt niet tegen het dak met een waterblazer?

Je kan natuurlijk zachter blazen maar wat Angelique al zegt, doet dat dan nog veel? Ik ging ook voor een föhn denk ik. En wellicht een fijne badjas voor het laatste vocht.
Door Lil
#3206290
Na opbouw blaas ik 6 kg wegende Kimba op de hoogste stand (2200 watt) of net tikkeltje lager. Zij heeft graag de warmste stand en dat is goed warm. Droogt prima. Nu wordt zij wel regelmatig kort gezet dus of een echt lange vacht klit weet ik niet. Ik heb bij de draagbare die ik gewoon op de grond kan zetten (heeft kleine pootjes) altijd gewoon 1 hand vrij. Dus waarom moet het een staande zijn? Of valt de mijne onder staand omdat ik hem kan neerzetten?
Door inni
#3206316
iedereen nog 's bedankt voor de info......dat in de knoop blazen van de lang haren.....daar was ik al bang voor. Ik heb de fohn's nu op steunen staan aan de zijkant van de trimtafel zodat ik mijn handen vrij heb (steunen zijn tabletsteunen met zwanenhals van action) Boy is een luiaard, als het wat lang duurt ga hij er gewoon bij liggen (ook in bad). Trimlussen hinderen enorm als ik moet kammen. Ik leg alles nog 's op een rijtje en .....kort zetten kan ik ook nog ;)
Door MillyMol
#3206326
ik weet niet of je op Facebook zit maar daar bestaat een groep voor tweedehands trimspullen. Daar komen regelmatig van die staande föhnen voorbij met een richtbare stang en mondstuk. Is dat misschien een idee?
Door Lil
#3206364
Met kort gezet bedoel ik dus dat ik de vacht (heel) kort laat maken en niet weet of een lange vacht klit met de blazer. Met blazen staat zij gewoon los op de grond (in de tuin). Dus dat bedoel ik niet met kort zetten.
Door inni
#3206433
Lil schreef:Met kort gezet bedoel ik dus dat ik de vacht (heel) kort laat maken en niet weet of een lange vacht klit met de blazer. Met blazen staat zij gewoon los op de grond (in de tuin). Dus dat bedoel ik niet met kort zetten.


;)
zo bedoelde ik het ook hoor, "de lange haren kortwieken".....al zou ik het zonde vinden. Momenteel heeft Boy haren tot op de grond en dat is toch iets TE...daar moet de trimster haar schaar 's inzetten want dat kan (durf) ik zelf niet. Tobi heft een hele andere vacht, veel minder haren, dunner en niet zo stijl. De zijne breken af voor ze de grond bereiken.
Door essie
#3206437
Zou badhassen en een goede föhn kopen. Na het afdrogen een half uur in een badjas zetten. Die neemt al veel vocht op, misschien tussendoor een 2e badjas aan doen. Want kan zijn dat de eerste al snel heel nat wordt met zo'n lange vacht.
Na half uur pas gaan föhnen.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3206449
essie schreef:Zou badhassen en een goede föhn kopen. Na het afdrogen een half uur in een badjas zetten. Die neemt al veel vocht op, misschien tussendoor een 2e badjas aan doen. Want kan zijn dat de eerste al snel heel nat wordt met zo'n lange vacht.
Na half uur pas gaan föhnen.
Dat is ook een goede tip! :) Een waterblazer en een langharige maltezer is inderdaad geen goede combi.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door