Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3206149
Wie heeft hier ervaring met KI met ingevroren sperma? Waar ben je geweest voor het inbrengen? Ben je tevreden? Hoe was het uiteindelijke resultaat oftewel: werden er pups geboren?

Vertel!
#3206158
Geen ervaring, maar wel een KI gezien met verse sperma, misschien ook fijn om te horen?
Ik was bij Maarten en terwijl ik bij mijn geopereerde maatje zat in de 'uitslaapruimte', werd er door een eigenaar een teef binnen gebracht die hoog loops was. In een andere ruimte had met sperma afgenomen van de 'dek'reu en dat werd aansluitend middels KI bij de teef ingebracht. De teef (kalf van en beest) werd daarvoor op een tafel geleid, er werd een 'tuutje' ingebracht met en cameraatje. Op een royaal scherm kon Maarten alles zien en lichtte natuurlijk ook aan de eigenaren toe hoe & wat. Het uiteinde van dit 'tuutje' werd tot de juiste plek geleid. De hond stond er al die tijd zeer relaxed bij. Vervolgens werd het 'kwakkie' (sorry hoor..) via het tuutje ingebracht, ineens het scherm 1 grote 'vlek' :biggrin2: Daarna werd de vagina met een duim dicht gehouden en soort van gemasseerd, om te voorkomen dat het er weer uit zou lopen. De teef vond het best. En vervolgens mochten ze naar huis.
Volgens Maarten - want ik vond het natuurlijk erg interessant, dus heb e.e.a. gevraagd - is het slagingspercentage van bevruchting op deze wijze nog wat hoger dan langs de natuurlijke weg.
Door Lizzy
#3206159
Parelridder schreef:Geen ervaring, maar wel een KI gezien met verse sperma, misschien ook fijn om te horen?
Ik was bij Maarten en terwijl ik bij mijn geopereerde maatje zat in de 'uitslaapruimte', werd er door een eigenaar een teef binnen gebracht die hoog loops was. In een andere ruimte had met sperma afgenomen van de 'dek'reu en dat werd aansluitend middels KI bij de teef ingebracht. De teef (kalf van en beest) werd daarvoor op een tafel geleid, er werd een 'tuutje' ingebracht met en cameraatje. Op een royaal scherm kon Maarten alles zien en lichtte natuurlijk ook aan de eigenaren toe hoe & wat. Het uiteinde van dit 'tuutje' werd tot de juiste plek geleid. De hond stond er al die tijd zeer relaxed bij. Vervolgens werd het 'kwakkie' (sorry hoor..) via het tuutje ingebracht, ineens het scherm 1 grote 'vlek' :biggrin2: Daarna werd de vagina met een duim dicht gehouden en soort van gemasseerd, om te voorkomen dat het er weer uit zou lopen. De teef vond het best. En vervolgens mochten ze naar huis.
Volgens Maarten - want ik vond het natuurlijk erg interessant, dus heb e.e.a. gevraagd - is het slagingspercentage van bevruchting op deze wijze nog wat hoger dan langs de natuurlijke weg.
Dank je voor je verhaal :-*
Ja, met ingevroren sperma is het slagingspercentage wel aardig lager. Op zich is de procedure met bevroren sperma gelijk hoor, maar ja, die zijn natuurlijk eerst ingevroren geweest en dat verminderd de kwaliteit....
#3206179
Ik weet van iemand in Australië die heeft sperma over laten komen vanuit NL (am bulldog) en die heeft een mooi gezond nest gekregen met 5 of 6 pups. Het exacte aantal weet ik zo niet meer, dat is inmiddels een jaar of 5 geleden.
Zij waren er super tevreden over en voor in Australië was het weer 'vers bloed' in de lijnen.
Door kaszi
#3206182
Naar wat ik gehoord heb (wilde dit ook laten doen en heb dan ook heel wat rondgehoord) zijn de resultaten wisselend. Moest je chilled kunnen doen dan is de slaagkans hoger.

Maarten is er heel ervaren in.
Door Lizzy
#3206187
constance.blokzijl schreef:Ik weet van iemand in Australië die heeft sperma over laten komen vanuit NL (am bulldog) en die heeft een mooi gezond nest gekregen met 5 of 6 pups. Het exacte aantal weet ik zo niet meer, dat is inmiddels een jaar of 5 geleden.
Zij waren er super tevreden over en voor in Australië was het weer 'vers bloed' in de lijnen.
Kun je na gaan waar ze de inseminatie hebben gedaan?
#3206212
Alleen maar op paardengebied ;-).
Van mijn vriend is het zijn werk. Mocht je meerdere rietjes krijgen en je vind het leuk dan kan hij de kwaliteit wel (samen met je) onderzoeken in het lab hier.
Door Lizzy
#3206214
kaszi schreef:Naar wat ik gehoord heb (wilde dit ook laten doen en heb dan ook heel wat rondgehoord) zijn de resultaten wisselend. Moest je chilled kunnen doen dan is de slaagkans hoger.

Maarten is er heel ervaren in.
Ja, chilled is inderdaad beter maar dat gaat 'm niet worden. Dat is gewoon te lastig te regelen.

Cryolab is natuurlijk van Maarten.
Door Lizzy
#3206215
Jantina schreef:Alleen maar op paardengebied ;-).
Van mijn vriend is het zijn werk. Mocht je meerdere rietjes krijgen en je vind het leuk dan kan hij de kwaliteit wel (samen met je) onderzoeken in het lab hier.
Ahhh, dat is heel lief aangeboden :-* !
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door