Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Cindy de Wolf
#3205619
Zo lang op een nieuw golden meisje gewacht maar helaas het is me wederom niet gegund; een gezonde golden. Al na 2 dagen had ik zoiets van die hond loopt raar, houterig. Na 11 weken was het wisselend mank maar echt een poot kon ik niet zeggen. Begin november in Eersel foto's laten maken rondom. Alles goed alhoewel de voetjes naar buiten stonden en de radius iets minder lang was als de ulna. En ze groeide pijlsnel dus het meest waarschijnlijk was groeipijnen ondanks dat ze niet/slechts reageerde op nsaids en ook wel/niet belasten leek geen verschil te bieden. Vanaf toen op en af periodes van redelijk lopen tot bagger lopen. Sinds een week of 6 werd het wel duidelijk dat het linksvoor betrof. Vandaag weer terug geweest naar Eersel en ja hoor nu wel zichtbaar op de foto's. Een ED-LPC linksvoor met al lichte artrose in de elleboog. Dat is verdomme mijn 4e retriever. Alle uit goede lijnen, waar alle gezondheidsonderzoeken gedaan zijn. Waar ik een boel centen voor neergelegd heb. Maandag de 29e operatie en dan gaan we weer het (dure) revalidatietraject in. Vorige week is ze 9 maanden geworden.
Bah. 1 ding is voor mij zeker; GEEN retriever hier meer en ik neig er heul sterk naar om überhaupt gene rashond meer te nemen.
Laatst gewijzigd door Cindy de Wolf op ma 21 mar 2016, 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door frodo quin
#3205625
Oh neen, zo jong nog en nu al zoveel last, arme meid. Ik begrijp goed dat jij er ook flink van baalt. Het is ook wel heel veel pech zo vier keer na elkaar. Je hoopt ook op beter hé, als je alles volgens het boekje doet. Veel sterkte voor jullie beiden.
Door steve bruin
#3205655
Sterkte!

Ik heb het 5 jaar geleden met een kruizing berner sennen/herder gehad. Dus helaas zegt ras niet altijd wat.

Helaas had hij het aan alle 4 de poten waardoor we hem moesten laten inslapen.

Nogmaals heel veel sterkte en hopen op het beste!
Door Lizzy
#3205715
Sjeesus Cindy! Oh meid, wat een kl*te zooi :'(

(ik denk niet dat je een behoefte hebt aan een discussie over of dit je alleen met een Golden of rashond kunt treffen... Maar mijn reactie daarop weet je vast al...).
Door Cindy de Wolf
#3205718
Lizzy schreef:Sjeesus Cindy! Oh meid, wat een kl*te zooi :'(

(ik denk niet dat je een behoefte hebt aan een discussie over of dit je alleen met een Golden of rashond kunt treffen... Maar mijn reactie daarop weet je vast al...).
Natuurlijk weet ik dat dit ook met een bastaard kan gebeuren maar dan heb ik niet al een dikke 1000 voor de pup betaald. Plus nu dan circa 1500 voor de operatie.+ al de rondom foto's in november + al 6 maanden pijnstillers + al diverse high quality supplementen. Ik ben er echt heel erg klaar mee. Ik kan gewoon niet onder woorden brengen hoe verdrietig ik ben en aan de andere kant ronduit kwaad dat dit mij weer overkomt. Als het misschien 3 jaar later was geweest was het anders geweest maar ik ben nu echt leeg, meer dan leeg.

Mijn ervaring na circa 20 honden is dat onze kruisingen en bastaard toch aanmerkelijk minder en minder erge dingen mankeerden.
Door Lizzy
#3205753
Ik snap het natuurlijk voor 200% dat je helemaal naar de kl*ten bent.... Dit is gewoon ronduit uien..... Wat zegt de fokker? Heb je garantie op erfelijke afwijkingen? Zijn er andere pups in dit nest getroffen?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door