Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door steve bruin
#3205285
Goededag,

Ik ben al relatief lang aangemeld hier maar heb nooit echt actief deel genomen op het forum. Ben er ook een behoorlijk tijdje tussen uit geweest.

Dus zal ik mij even netjes voorstellen.
Ik ben Steve Bruin geboren en woonachtig in Den Haag.
Ik volg een opleiding Dierverzoriging en heb al redelijk wat ervaring met diverse dier soorten.

Veder werk ik in de plaatselijke viswinkel in het wekend.
Thuis hebben wij diverse dieren. Zoals twee oude katten, diverse vogels, en wat ongewervelde zoals bidsprinkhanen en reuze slakken.

Uiteraard heb ik ook twee honden. 1 kleine keeshond van 13 en een groenedaeler van 9.

Ze gaan meestal met mij mee naar school waar speciale kennels zijn met een ruim binnen en buiten verblijf maar waar ze niet in contact komen met andere honden.

Nu misschien het belangrijkste. Ze krijgen hier smorgens een handje huismerk hardvoer brokken. Dat is puur dat ze een beetje wat in hun maag hebben zitten hun volgende maaltijd is pas 6 tot 8 uur later.

Ze krijgen savonds smuldier puur omdat ik het van een bijbaan moet betalen en me ouders alleen blikvoer willen kopen. Nu probeer ik om de dag kvv eigenmerk van de dierenwinkel 1,35 per pond, en de andere smuldier.

Omdat ze naar mij mening van barf minder nodig hebben dan van blikvoer gooien ze hier thuis altijd hardvoer er bij of honden diner en wat water. Omdat ze het te weinig vinden of omdat het niet goed genoeg is volgens hun.

Dit heb al heel vaak op discussie uit gelopen. Ik zelf kan ze niet altijd voeren omdat ik juist rond die tijd vaak weg moet.

Ze krijgen daarnaast nog 1x perweek wat haring of andere vis file hangt er vanaf wat er over is. Dit is wel beperkt om overgeven te voorkomen. Ook krijgen ze nog 1x perweek een groot vleesbot van rund extra van de slager. Me kleine hond ook wel is lams. (Kan me grote hond niet tegen)

Nu is mij vraag. Wat zijn de beste hoeveelheden voor mij honden? De kleine keeshond heeft wat overgewicht en is niet echt heel actief meer door zijn leeftijd en me groenedaeler is op goed gewicht en redelijk actief.

Ik doe vaak wel een klein beetje bruin brood en een rauw eitje door het eten.

Daarnaast neem ik aan dat honden diner door het kvv schadelijk kan zijn?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Steve Bruin
Door Lizzy
#3205368
steve bruin schreef:Goededag,

Ik ben al relatief lang aangemeld hier maar heb nooit echt actief deel genomen op het forum. Ben er ook een behoorlijk tijdje tussen uit geweest.

Dus zal ik mij even netjes voorstellen.
Ik ben Steve Bruin geboren en woonachtig in Den Haag.
Ik volg een opleiding Dierverzoriging en heb al redelijk wat ervaring met diverse dier soorten.

Veder werk ik in de plaatselijke viswinkel in het wekend.
Thuis hebben wij diverse dieren. Zoals twee oude katten, diverse vogels, en wat ongewervelde zoals bidsprinkhanen en reuze slakken.

Uiteraard heb ik ook twee honden. 1 kleine keeshond van 13 en een groenedaeler van 9.

Ze gaan meestal met mij mee naar school waar speciale kennels zijn met een ruim binnen en buiten verblijf maar waar ze niet in contact komen met andere honden.

Nu misschien het belangrijkste. Ze krijgen hier smorgens een handje huismerk hardvoer brokken. Dat is puur dat ze een beetje wat in hun maag hebben zitten hun volgende maaltijd is pas 6 tot 8 uur later.

Ze krijgen savonds smuldier puur omdat ik het van een bijbaan moet betalen en me ouders alleen blikvoer willen kopen. Nu probeer ik om de dag kvv eigenmerk van de dierenwinkel 1,35 per pond, en de andere smuldier.

Omdat ze naar mij mening van barf minder nodig hebben dan van blikvoer gooien ze hier thuis altijd hardvoer er bij of honden diner en wat water. Omdat ze het te weinig vinden of omdat het niet goed genoeg is volgens hun.

Dit heb al heel vaak op discussie uit gelopen. Ik zelf kan ze niet altijd voeren omdat ik juist rond die tijd vaak weg moet.

Ze krijgen daarnaast nog 1x perweek wat haring of andere vis file hangt er vanaf wat er over is. Dit is wel beperkt om overgeven te voorkomen. Ook krijgen ze nog 1x perweek een groot vleesbot van rund extra van de slager. Me kleine hond ook wel is lams. (Kan me grote hond niet tegen)

Nu is mij vraag. Wat zijn de beste hoeveelheden voor mij honden? De kleine keeshond heeft wat overgewicht en is niet echt heel actief meer door zijn leeftijd en me groenedaeler is op goed gewicht en redelijk actief.

Ik doe vaak wel een klein beetje bruin brood en een rauw eitje door het eten.

Daarnaast neem ik aan dat honden diner door het kvv schadelijk kan zijn?

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Steve Bruin
Beste Steve,
Als ik jou was zou ik het volgende doen en laten:

* Ik zou je honden overzetten op 1 maaltijd per dag. Dat kan prima. En dan kun je het voeren ook in eigen hand nemen, zonder afhankelijk te zijn van wat je ouders doen. Want blik, brok, diner...? Getsie!!
* Dus, geen blik, brok en diner meer.
* En ook geen bruin brood.
* En ook geen groot vleesbot van rund van de slager.
* En ook geen groot vleesbot van lam van de slager. Zie daarvoor "honden en het eten van botten" in de Barfplaats bibliotheek.
* Wat je wel kunt doen is elke dag KVV geven. Gewoon, 1 maaltijd per dag.
* En 1 keer per week een haring of vis is ook prima.
* En af en toe een rauw ei is ook prima!

Voor de hoeveelheid voeding die je honden nodig hebben moet ik even weten wat ze wegen. En wat ze zouden moeten wegen (omdat je schrijft dat de Kees een klein beetje te dik is).
Door steve bruin
#3205451
Lizzy schreef:Beste Steve,
Als ik jou was zou ik het volgende doen en laten:

* Ik zou je honden overzetten op 1 maaltijd per dag. Dat kan prima. En dan kun je het voeren ook in eigen hand nemen, zonder afhankelijk te zijn van wat je ouders doen. Want blik, brok, diner...? Getsie!!
* Dus, geen blik, brok en diner meer.
* En ook geen bruin brood.
* En ook geen groot vleesbot van rund van de slager.
* En ook geen groot vleesbot van lam van de slager. Zie daarvoor "honden en het eten van botten" in de Barfplaats bibliotheek.
* Wat je wel kunt doen is elke dag KVV geven. Gewoon, 1 maaltijd per dag.
* En 1 keer per week een haring of vis is ook prima.
* En af en toe een rauw ei is ook prima!

Voor de hoeveelheid voeding die je honden nodig hebben moet ik even weten wat ze wegen. En wat ze zouden moeten wegen (omdat je schrijft dat de Kees een klein beetje te dik is).
Heel erg bedbank voor je reactie!

Het probleem is een beetje. Omdat ze zal jaren gewend zijn smorgens die paar handjes hardvoer te krijgen ze heel de dag vervelend lopen te doen en constant lopen te bedelen als ze dat niet krijgen.

Dat alles door elkaar ben ik zeker met je eens. Ben ik ook geen fan van. Bruin brood staat op de verpakking van smuldier maar dat doe ik zeer beperkt nu in het beging omdat ze dan minder kans hebben om over te geven las ik ergens op Internet?

De kleine keeshond gaat perfect die heb nooit met geen enkel voer problemen gehad. Me herder is een ander verhaal daar moet ik heel voorzichtig mee zijn want anders gooit die nieuwe dingen er gelijk uit.

Ze eten het bot zelf niet op maar bijten alleen het vlees er vanaf. De dierenarts rade dat toen aan voor het gebit. Kan dat kwaad?

- Benno me groenedaeler weegt precies 27 kilo.
(Advies gewicht reu 26 tot 30 kilo)
- Duvel me keeshond weegt ongeveer 14 kilo.
(Advies gewicht keeshond middelslag 9 tot 12 kilo)

Duvel is dus wat aan de zware kant. Dit komt mede doordat hij niet heel actief meer is. Vanwege ouderdom.

Alvast bedankt ;)
Door enya13
#3205622
als je besluit om alleen smuldier te gaan voeren, let er dan wel op dat je de complete versie voert. pens en vlees compleet.
die vleesbotten kunnen wel als je ze meteen weghaalt als ze kaal geknaagd zijn. niet meer dan 1x/week want het zijn tandenslopers.
o, ja en voeren op het oog; worden ze te dik dan geef je wat minder, worden ze te mager dan geef je wat meer. succes!
Door Lizzy
#3205686
steve bruin schreef:Heel erg bedbank voor je reactie!

Het probleem is een beetje. Omdat ze zal jaren gewend zijn smorgens die paar handjes hardvoer te krijgen ze heel de dag vervelend lopen te doen en constant lopen te bedelen als ze dat niet krijgen.

Dat alles door elkaar ben ik zeker met je eens. Ben ik ook geen fan van. Bruin brood staat op de verpakking van smuldier maar dat doe ik zeer beperkt nu in het beging omdat ze dan minder kans hebben om over te geven las ik ergens op Internet?

De kleine keeshond gaat perfect die heb nooit met geen enkel voer problemen gehad. Me herder is een ander verhaal daar moet ik heel voorzichtig mee zijn want anders gooit die nieuwe dingen er gelijk uit.

Ze eten het bot zelf niet op maar bijten alleen het vlees er vanaf. De dierenarts rade dat toen aan voor het gebit. Kan dat kwaad?

- Benno me groenedaeler weegt precies 27 kilo.
(Advies gewicht reu 26 tot 30 kilo)
- Duvel me keeshond weegt ongeveer 14 kilo.
(Advies gewicht keeshond middelslag 9 tot 12 kilo)

Duvel is dus wat aan de zware kant. Dit komt mede doordat hij niet heel actief meer is. Vanwege ouderdom.

Alvast bedankt ;)
Ja, dat gaat vanzelf over hoor, dat bedelen! En brok en brood zijn beide dikmakers...

Je Groenedaeler mag tussen de 540 gram en 800 gram voeding, afhankelijk van hoe dik/dun ie is. En als ie erg bewegelijk is of dun is: kun je nog wel meer voeren ook. Voer vooral met de ogen!

Duvel zou ik zo'n 250 gram per dag voeren.

Dit betreft wel KVV alleen.
Door steve bruin
#3205921
Het ging wondebaardelijk goed de overgang.
Ze zaten er inmiddels al bijna 5 dagen op.

Helaas had duvel vandaag heel erg veel last van de kvv kip van het merk barf. Ik wou eerst bij 1 merk blijven maar de dierenwinkel had helaas alleen dit nog liggen en dit was beter volgens hun en een super kvv voeding.

Hij heb heel de dag niks gegeten en gedronken ligt alleen maar te slapen en heb hele erge diarree. Hij heb net eindelijk wat water op. Ik hou hem vernacht goed in de gaten als het slechter gaat ga ik meteen naar de dierenarts. Dat hij al iets gedronken heb geef me wat hoop.

En dat hij voor het eerst in 13 jaar ze maaltijd overgeslagen heb maak me toch wel zorgen.

Ik stop met hem even met kvv tot hij er helemaal boven op is en ga dan weer rustig opbouwen.

De wildmix ging met beide goed. Ik denk dat ik daar mee ga opbouwen.

Of kan ik beter stoppen met kvv voor duvel vanwege zijn hoge leeftijd? Hij is tevens wel smuldier gewend maar kreeg dat altijd aangevuld met brokken.

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Door pike
#3206066
De hond kan natuurlijk ook een virus hebben opgelopen. Ik vind heel erge diarree gecombineerd met geen trek in eten en enkel slapen niet direct klinken als een reactie op voer dat niet goed gevallen is; klinkt wel als een hond die ziek is. Heb je hem getemperatuurd?
Door steve bruin
#3242512
Hallo allemaal,

Als alle eerst mijn oprechte excuses dat ik zo lang afwezig ben geweest.

Even een kleine update.
Benno (Groenendaeler) zit inmiddels succesvol op KVV en je merkt dat hij er een stuk op vooruit is gegaan.

Duvel me kleine oude keeshond heb ik helaas niet op kvv gekregen bij iedere poging kreeg hij hefitge reacties. Ik heb de afgelopen maanden verschilende producten geprobeerd en verschillende "programma's" helaas was zijn lichaam het daar niet mee eens. We praten we over een al redelijk oude hond.

Ik heb voor Duvel nu Cavom senior. Dit gaat wel goed maar is afwachten of dit voor langere tijd goed gaat.

Ik weet niet wat jullie van Cavom vinden? Het is iedergeval beter dan de huismerk van de lidil en bevat een stuk minder troep. Om het vlees gehalte hoog te houden krijg hij er savonds een eetlepel kvv smuldier over heen. Dat is botloos en gaat wel goed.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door