Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3204935
We staan op het punt naar Zweden te vertrekken en Lupi heeft net uit een van de kisten een zak met dadels (met pit) gejat. Geen idee hoeveel ze er heeft gegeten, en of de anderen ook wat hebben meegepikt. Zijn dadels schadelijk? Het zijn van die ronde, met een iets kleinere pit dan die langwerpige die je normaal in de winkel kunt kopen.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3204939
Heb snel gegoogled, kan niks vinden dat het niet goed zou zijn. Wel diverse berichten dat honden ze lekker vinden.

Edit: hier op bp ook diverse topics dat het gegeven wordt aan de honden. Zou me geen zorgen maken
#3205602
Zo, ik heb weer internet. :biggrin2:

Dank voor de reacties. Uiteindelijk bleek Lupi niet alleen die dadels, maar ook een aantal gedroogde paddenstoelen en een half zuurdesembrood te hebben gestolen (kwestie van eerste kist volpakken, dan een tweede kist volgepakt erbovenop zodat Lupi er niet bij kan, waarna Herr Antje de tweede kist pakt en naar de camper brengt, en Lupi zich ondertussen te goed doet aan kist 1 ::) ). Dat resulteerde in een paar kotspartijen onderweg in de camper (maar gelukkig niet in de hut op de boot :D ), en de volgende ochtend tijdens de eerste wandeling een spectaculaire spuitpoepsessie. ;D Ik hoopte dat ze had geleerd dat ze dat beter noooooit meer kon doen, eten stelen, maar bij het uitpakken in Zweden wist ze op een onbewaakt moment een half pakje boter en een zakje pijnboompitten van de tafel te pikken. AAAARGH! Naja, ook dat heeft ze overleefd. Ze zal in d'r Spaanse hongernoodsdagen misschien wel ergere dingen naar binnen hebben gegobbeld. Wij moeten er gewoon op letten dat er niets maar dan ook echt NIETS wat ook maar naar eten ruikt binnen haar bereik is.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door