Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Frans Boudewijns
#3205416
Beste forumleden, ik ben Frans en ben nieuw op dit forum. Ik heb een rottweiler (Kobus) van 6 maanden en weegt nu 30 kg. Eerst gaf ik hem brokken maar ik las op internet dat vers vlees veel beter is. Ik geef hem nu s' morgens 200 gram brokken en s'middags 500 Gr vlees en s'avonds ook 500 Gr vlees. Mijn vraag is of 500 Gr vlees ineens niet te veel is? Ik voer kivo compleet. Graag uw reactie. Alvast bedankt
Gebruikersavatar
Door pluk
#3205424
Suzanne schreef:Hoi, mijn eerste vraag is "wat voor vlees"? ;-) Heb je de "beginners-info" gelezen in deze groep?

Suzanne
Frans Boudewijns schreef:Beste forumleden, ik ben Frans en ben nieuw op dit forum. Ik heb een rottweiler (Kobus) van 6 maanden en weegt nu 30 kg. Eerst gaf ik hem brokken maar ik las op internet dat vers vlees veel beter is. Ik geef hem nu s' morgens 200 gram brokken en s'middags 500 Gr vlees en s'avonds ook 500 Gr vlees. Mijn vraag is of 500 Gr vlees ineens niet te veel is? Ik voer kivo compleet. Graag uw reactie. Alvast bedankt
Door Mijati
#3205427
Van het vlees zou hij 1500gr per dag mogen als start. En dan daarna op het oog meer of minder geven.
Dus je geeft 2 maaltijden vlees, dat is 2/3, dus 1000gr per dag plus 1/3 van de aan bevolen hoeveelheid brok. 1000gr verdelen over 2 maaltijden is 500gr per maaltijd. Dat at mijn bouvierpup ook per maaltijd rond die leeftijd. Het is zeker niet te veel. Het lijkt alleen veel in verhouding tot de brok.
Door Mijati
#3205447
Frans Boudewijns schreef:Dat is kivo compleet rund en kivo compleet vis.
Ik zou iets meer variatie aanbrengen, kivo voegt geen premix toe, dus is het raadzaam om 4 of 5 diersoorten te voeren.
Door steve bruin
#3205584
Zorg dat er tussen de brokken en vers vlees minstens 6 uur tussen zit omdat de vertering anders loopt met brokken.

Maar is 1500 G vlees en dan ook nog brokjes niet wat veel?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door