Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door hannabelgje
#3205051
De jonge mechelse herder van een vriendin heeft steeds diarree na het eten van kvv. En dan in de mate dat 's morgens de hele bench uitgesopt moet worden. In eerste instantie was het na het eten van kvv met pens erin en kvv met makreel. Ik gaf als advies om de kipversie zonder pens te proberen, maar ook daar had ze gisteren diarree van. Ze heeft tinlo gehad, naturis en degomeat (Belgische). Ze krijgt ook geen volledige maaltijd in 1 keer maar iets van 200 gram ofzo. Ze is nu 8 og 9 maanden oud. Er is ook geprobeerd om wat kokend water erover te gieten. Helpt ook niet.
Iemand advies?

Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk
Door Lizzy
#3205062
Je schrijft dat de hond diarree krijgt na het eten van KVV. Ik maak daar uit op dat de hond ook ander voedsel te eten krijgt? Wat voor voedsel?
Door hannabelgje
#3205064
Ze heeft van pup af aan brokken gegeten. Ze krijgt nu in de ochtend nog brokken en in de avond kvv. Het is de bedoeling om haar volledig op kvv te zetten, maar dat lukt niet. Er zit wel steeds minimaal 8 uur tussen de brokmaaltijd en kvv maaltijd.

Verstuurd vanaf mijn ME173X met Tapatalk
Door Mijati
#3205066
misschien heel raar, maar de hond van mijn zus (geen lid hier) had op brokken altijd diarree, sinds hij op kvv/barf staat geen dunne ontlasting meer gehad. Waarschijnlijk zal dat dus de oplossing zijn, of brok voeren en geen kvv of kvv voeren en geen brok.
Door hannabelgje
#3205081
Normaal moet je gewoon kvv in combi met brokken kunnen geven. Zolang daar maar genoeg tijd tussen zit. Alleen kvv gaat nu niet aangezien ze dan dus flink aan de dunne gaat. Ik ben net blij dat ze in elk geval gedeeltelijk over wil op vers.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk
Door Lizzy
#3205108
Misschien heeft de hond wel moeite met vers.... Wat ik zou adviseren is om de hond even op brok te zetten. Als de diarree over is, dan zou ik de hond de brokken geven + 1 eetlepel KVV. Goed op kamer temperatuur. En met extra probiotica (Solgar Advanced 40+ Acidophilus is erg goed). En dat een paar dagen geven en even kijken hoe dat gaat. Na een paar dagen 2 eetlepels KVV en de rest brok. Met nog steeds probiotica (dit kan ze in mijn ogen echt het beste de komende maand of zelfs 2 kunnen geven). Als dat na een paar dagen nog steeds goed gaat: 3 eetlepels KVV en de rest brok. En weer een paar dagen geven. En zo de brok afbouwen en de KVV opbouwen. Lijkt de ontlasting wat dun te worden, even terug naar de stap ervoor.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door